Vanochtend ben ik met me zoontje bij de ha geweest. alles wat hij drinkt komt er meteen weer uit sinds gister avond. Eten wil hij niet. Hij heeft alleen diarree en geen braken. Wel heeft hij koorts. De ha zei dat hij maar goed moest uitzieken maar wel uitkijken voor uitdrogen. Nu drinkt hij wel slokjes water regelmatig maar kan zijn pas luiers niet checken doordat hij niks heeft gegeten is de diaree heel waterig maar waar ik me zorgen over maak is dat er ook bloed en slijm bij zit hoorde erbij zei de ha? Ik maak me nu toch wel een beetje zorgen hij heeft zeker al 15 diaree luiers met slijm gehad wel heel weinig maar het lijkt niet op te houden. Ik heb ook geen ervaring met een flinke buikgriep hebben jullie advies?
Flinke buikgriep ok, maar met bloed en slijm lijkt mij toch njet heel normaal? Anders gewoon de huisartsenpost bellen als je het niet vertrouwd!
Ik weet even niet meer wat de minimale leeftijd voor ORS is, maar dat zou je misschien kunnen gebruiken. Maak je om het eten even niet druk. Mijn huisarts zegt altijd bij zieke kinderen: eten hoeft niet, drinken moet. En preventief de billetjes goed blijven insmeren. Dan is er de minste kans dat ze luieruitslag krijgen. Verder is het ontzettend vervelend. Ik weet nog goed dat het hier gebeurde en de luiers deed ik altijd uit boven de wc. Kind op de pot en luier los.Pff. Je kan ze ook in de douche uittrekken. Onze zoon had er echt soep in zo dun was het. Hir trouwens ook slijm. Bloed zou ik even aankijken, dat moet niet te lang duren. Het kan voorkomen, doordat het met een vaart eruit komt en vaak ook, maar het moet niet blijven hoor! Dan meteen weer bellen.
hier hield het trouwens vrij plotseling weer op. En veel meer dan water en soepstengels gingen er niet in. Er is trouwens een fabel dat ontbijtkoek remmend zou werken, maar onze arts zegt het tegenovergestelde. Dus dat zou ik niet geven, mocht je dat online al tegengekomen zijn. Ik heb er ook geen positieve ervaringen mee dat het remmend zou zijn.
Dankjulliewel voor de reacties tot nu toe. Ik kijk het nu nog even aan en ga hem goed in de gaten houden en als hij morgen nog bloed erbij heeft ga ik nog een keer naar de ha bellen. Nu ligt hij te slapen net nog even een zetpil gegeven tegen de koorts.