vraagje over slaappatroon baby 11 maanden.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 10 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik schrijf dit met mijn telefoon dus waarschijnlijk ga ik veel spelfouten maken:)

Ik probeer mijn zoon op 1 slaapje te krijgen (overdag) omdat ik zijn bedtijd wil vervroegen. Op zich gaat dat ene slaapje wrl goed (ik leg hem rond 11.30/12.00u op bed. Uiteindelijk wil ik bereiken dat hij savonds rond 20.00u weer gaat slapen voor de nacht (nu is het nog vaak 21u <-- als hij 2 x slaapt overdag). Smorgens wordt hij wakker rond 8.00u/8.30u.
    Maar vanmorgen was hij dus al om 7.00u wakker. Nu vind ik dat qua tijd niet erg, maar omdat ik dan bang ben dat hij door dat vroege wakker worden toch weer naar twee slaapjes gaat, probeer ik hem toch weer in slaap te krijgen. Maar doe ik daar eigenlijk wel goed aan?
    Omdat hij nu eindelijk goed slaapt na al die maanden, durf ik geen (weinig) risico's te nemen...hoe doen jullie dat?

2. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Persoonlijk zou ik zelf niet gaan knutselen met slaapjes, vaak gaat dat een beetje vanzelf. Ik snap je wel hoor, want s avonds wil je toch ook lekker je regelmaat. Maar als je wil dat je kindje vroeger naar bed gaat zal hij er ook vroeger uitkomen dus moet je misschien het slaapje juist wat vervroegen. Maar het is volgens mij best vroeg om al over te gaan naar 1 slaapje.

3. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    lastig, wij zijn om precies dezelfde reden een maand of twee geleden over gegaan naar 1 slaapje, ze kon savonds maar niet in slaap komen! Als onze dochter wat eerder wakker was 's ochtends had ze het ook soms wat zwaar. Ik probeerde haar dan toch de ochtend 'door te krijgen' als dat nodig was(tenzij ze echt kapot is ofzo dan deden we toch 2 slaapjes), ik ging soms even wandelen, dan krijgt ze altijd de speen en kon ze even rustig zitten.
    Bij ons hielp het om het middagslaapje dan gewoon ietsje eerder te starten (11/11.15), de middag kwam ze beter door dus het was niet zo erg als ze dus ook weer wat eerder wakker werd uit het middagslaapje.
    succes!
    ps. 11 mnd vind ik overigens best vroeg voor naar 1 slaapje; een alternatief wat je kunt proberen wat wij een tijd hebben gedaan, is wel 2 slaapjes doen maar 's middags maar heel kort en wakker maken na een uurtje, werkte bij ons ook nog een tijdje.
    succes!

4. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ja is misschien wat vroeg maar ik probeer 1 slaapje omdat hij vrij laat wakker wordt sochtends en het dan dus niet werkt om hem overdag ook nog eens twee keer in bed te leggen (het werd bovendien steeds moeilijker hem uberhaupt in slaap te krijgen overdag) en als hij dus twee keer slaapt, is hij savonds gewoon niet moe genoeg en dan wordt het vaak alweer 21/21.30u voordat hij naar bed gaat. Dat is nu al een tijdje zo en ik zou het fijn vinden als hij wat eerder naar bed gaat zodat ik ook (eindelijk eens:) iets van de avond kan hebben. 20u is vind ik een mooie tijd voor hem om naar bedje te gaan. Hij is verder vrij rustig overdag en ik hoef hem niet 'wakker te houden'.

5. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Hier pas met 15 maanden naar een slaapje. Omdat ik wat later begon met werk, kon ze niet slapen op de tijd die ze altijd deed. Dan ging ik altijd weg. Nu slaapt ze van 19.30-7u en van 12.00-14.30 of 14.00

6. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Hier nog een uitslaper, tot half 10 als ik hem laat slapen. En dan kwam ik dus inderdaad in de problemen want 1 slaapje dat trok hij niet maar twee was weer teveel zeg maar. En dus ben ik hem gewoon vroeger uit bed gaan pakken. Tussen half 8 en 8. Dan gaat hij om 11u nog een keer slapen en rond 15u nog een keer.

Weet natuurlijk niet wat voor jullie werkt maar hier gaat dat eigenlijk altijd wel goed.

Deel Deze Pagina