Mijn zoontje van 14 maanden loopt op zijn tenen. Ook achter een loopautootje en best hard. Nu zag ik vanochtend dat hij los stond maar dan wel op platte voeten. Hij loopt thuis op sokjes. Nu hoorde ik dat het niet goed is dat hij op zijn teentjes loopt. Herkennen jullie dit?? Mij werd geadviseerd om voor hem goede schoenen te halen. Maar ik dacht dat je pas goede schoenen hoeft te halen als ze goed en zelfstandig kunnen lopen. Ben benieuwd naar jullie reacties.
echt niet goed dat advies om schoenen te kopen. mijn zoon liep ook op zijn tenen toen hij langs bank etc liep. het ging vanzelf weer over na n paar weken. schoenen koop je 2 maanden nadat hij los loopt. dat is advies van fysio.
in het begin op de tenen lopen is helemaal niet erg je hebt gezien dat hij wel plat kan staan, dus hij kan het wel! ik zou zelf even wachten met schoenen kopen, laat hem eerst het lopen goed ontwikkelen onze dochter heeft ook een tijdje als ballerina gelopen, dat ging vanzelf weer over. CB vertelde me toen ook dat het wel belangrijk is dat plat KUNNEN staan/lopen
Hier liep ze in het begin langs randjes en achter de loopwagen ook op haar tenen. Maar om los te gaan staan en echt te gaan lopen zullen ze meestal toch op hun platte voet moeten gaan staan ivm evenwicht. Hier was dat op de tenen lopen meteen over toen ze los ging lopen. Toevallig is ze nu sinds vorige week wel weer soms op haar tenen aan het lopen, maar dat is echt dingen uitproberen want ze loopt nu ook achteruit. Geen zorgen maken, zoveel mogelijk op blote voeten/sokjes laten lopen en zeker nog geen echte schoenen kopen.
Volgens mij hoef je je daar nu nog geen zorgen om te maken. Komt in het begin wel vaker voor. Als ze maar wel ook op platte voeten kunnen lopen/staan. Vaak kunnen kindje beter een maand of 1,5 tot 3 op zachte schoentjes/slofjes/blote voetjes lopen voordat ze naar iets meer stevige schoenen gaan.
Ieder kind heeft een fase en soms meerdere dat ze op hun tenen lopen. Ik heb dat wel eens bij de fysio nagevraagd en die vertelde dat het er zelfs bijhooorde bij hun ontwikkeling. Hij zei dat het raar zou zijn als ze het niet deden.