na 2 uur wakker worden een gewoonte?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sietske, 21 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    Mijn zoontje is nu 3 maanden oud.
    we hebben een tijdje lopen tobben met zijn gezondheid.
    hij werd namelijk precies 2 uur na het begin van zijn voeding huilend wakker. (heeft dan ongeveer 45 min geslapen)
    ondertussen krijgt hij medicijnen voor reflux en Neocate voeding tegen (vermoedelijk) KMA.

hij wordt echt nog steeds 2 uur na zijn voeding huilend wakker. hij hoeft dan niet meer te gillen en is gewoon troostbaar.

voorheen was het echt krijssen en dat hield pas op als ik hem uit bed haalde en rechtop tegen mij aanzette. kan dat een gewoonte zijn geworden? en hoe krijgen we dat er weer uit?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zolang hij nog huilend wakker wordt, zou ik eerder denken dat hij nog niet helemaal fit is en het daar eerder aan ligt...

3. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig dat je dat hebt,want mijn zoontje heeft dat heel vaak ook. Missch dat ze dan in een lichte slaap komen en missch dan toch al een heel klein beetje honger.... Ik weet het ook niet. Vind het soms ook vervelend,maar ja..

4. fafje

fafje Niet meer actief

er wordt wel gezegd dat het een gewenning kan zijn dor die stressperiode...sommige mensen kiezen ervoor de baby te laten huilen...

persoonlijk zou ik kiezen hem te troosten naast het bed, en helpen weer zelf in slaap te komen...45 min per x slapen is natuurlijk ook niet zo goed...als ie ehct ngo moe is

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik denk wel dat het gewenning kan zijn. Mijn zoontje maakte ook alleen maar korte slaapjes vanwege de reflux en dat heeft hij nog een tijd gehouden nadat zijn klachten over waren. Eigenlijk heeft het KDV hem zover gekregen dat hij nu soms wel 2 uur achter elkaar slaapt. ;) En sindsdien slaapt hij thuis ook beter. Zij hebben dus dat patroon weten te doorbreken. Wat het geval was: als hij na 3 kwartier wakker werd, sliep hij eigenlijk binnen 5 minuten weer verder als er niet direct iemand kwam. En dan viel hij pas echt in een diepe slaap. Huilend wakker worden is hier NU een teken dat hij nog niet voldoende geslapen heeft.

Maar goed, ik heb geen oplossing voor je. Jij bent de gene die de kleine kent, dus ik vind dat alleen jij kan besluiten hoe te handelen. Ik weet niet hoe hard hij huilt, hoe hij verder in zijn vel zit, etc. Ik lees hierboven bijv. de tip hem te troosten: dat werkt bij mijn zoontje dus niet. Hij gaat des te harder huilen als ik daarna weer weg loop.

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Het is in ieder geval heel normaal dat je kindje na 3 kwartier wakker wordt, want zo lang duurt de slaapcyclus bij een baby.
    Alleen hoort ie dan normaal gesproken weer verder te slapen, wat hij dus duidelijk niet doet.

Onze dochter heeft dit ook heel vaak hoor, ze wordt dan alleen niet zo ontroostbaar wakker. Daarom zou ik denken dat je zoontje wel ergens last van heeft.
    Het kan ook nog zijn dat ie zo huilt omdat ie nog moe is en niet weet hoe verder te slapen, maar dat is moeilijk van buitenaf te beoordelen.

7. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    ja er is ook wat, hij heeft reflux en waarschijnlijk KMA, daar heeft hij medicijnen voor ;)
    ik merk al wel verschil zoals ik al schreef was hij voor de medicijnen ontroostbaar, en nu is hij te troosten en als ik zijn speen terug stop valt hij ook wel weer in slaap.
    dus misschien is het een kwestie van oefenen....

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Dan zou ik gewoon voorlopig lekker op deze voet verder gaan. Het is natuurlijk ook nog maar kort geleden dat hij medicijnen heeft gekregen en dat het beter gaat. Het zal voor hem ook weer even zoeken zijn naar een nieuw ritme etc. Dat groeit met de tijd. Mijn zoontje kreeg met 2 maanden oud de medicijnen en daarna is het met kleine stapjes vooruit gegaan. Op een gegeven moment voelde ik aan dat we weer een stapje verder konden, etc. En misschien dat hij zelf wel over een maand besluit om opeens lange rukken te gaan slapen!

9. fafje

fafje Niet meer actief

ja troosten idd alleen als ie heel erg zou huilen...watik vaak deed, mn zoontje sliep in zn wiegje..ik liet me dan niet zien, zat gebukt en stak alleen mn arm uit om het speentje terug te stoppen...soms liet ik mn hand tegen zn wang...haha zat ik daar gehurkt...maar meestal maar 5 min ofzo!

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier zijn ook een hele periode hazeslaapjes geweest soms van maar 20/30 minuten. Ik ben toen gaan oefenen met wel naar haar toe gaan, speentje terug geven, knuffeltje erbij leggen en aaien maar wel in bed laten liggen. Dit deed ik in blokken van 3 uur (om de 3 uur voeden deed ik toen nog), dus bij de eerste tekenen van vermoeiheid naar bed en dan blijven liggen tot de volgende voeding. De eerste week heb ik er bijna fulltime naast gelegen/gezeten). Tegelijkertijd zijn we bij de Osteopaat geweest, heb ik een puckababy gekocht (enkel voor overdag, snachts ging al goed), maakte ik het donker overdag als ze ging slapen en bouwde een duidelijk ritme in (wakker, verschonen, eten, alleen spelen, knuffelen, bij de eerste moeheids tekenen wakker in bedje leggen, donker maken, muziekje aan, aaitje en dan weg). Het is dus niet 1 ding geweest wat ik veranderde maar het ging wel met sprongen vooruit. Nu vraag ik me ooit af of ze niet teveel slaapt :). Na een goed uur op gaat ze jengelen, wil ze tegen me aan hangen en dan 15 min later breng ik haar naar bed en slaapt ze zo 2/2,5 uur! Ooit heeft ze wel een aanloophuiltje nodig en breng ik enkele keren haar speen en een aai en soms slaapt ze nagenoeg direct. Ook ooit wordt ze tussenin wakker maar als ze minder dan 5 minuten huilt/jengelt laat ik haar en vaak slaapt ze dan weer flink door. Het echte wakker worden na goed geslapen te hebben klinkt ook heel anders dan ineens een huil uit het niets. Dat ga je wel herkennen!

11. misa

misa Niet meer actief

Eens. Ik denk ook dat het wel gewenning kan zijn. Misschien kun je iets doen als fafje aangeeft. :)

Deel Deze Pagina