Hoi allemaal, mijn dochter is nu 8 maanden en na een slechte start te hebben gehad (lees +- minstens 15 uur per dag huilen) bleek ze verborgen reflux en koemelkallergie te hebben. Na ziekenhuis opnamen kwam alles langzamerhand goed. Er kwam ritme en regelmaat en gelukkig huilde ze niet zo. Tot deze week! Gelukkig is het niet echt extreem maar ik weet soms gewoon niet wat ik moet doen. Sinds van de week is ze ineens gaan rollen en schuiven in bed. Ondanks dat ze een slaapzak aan heeft. Vind haar in de ochtend gewoon overdwars in bed. Heb haar ook al geprobeerd met 2 opgerolde handdoeken zo op haar rug te houden nou toen werd ze helemaal driftig. Ze slaapt op een aerosleep matras met toebehoren maar ze kan gewoon niet lekker in slaap komen. Gister bijvoorbeeld was ze helemaal overstuur en als ze eenmaal begint te huilen heeft laten liggen geen zin heb dit geprobeerd maar ze gild het uit met helemaal bezweet tot het gevolg en dat gaat me echt te ver. Ze begint al te huilen zodat ze in haar bed ligt en als ze dan eindelijk slaapt wordt ze af en toe wakker met een beetje huilen tot gevolg dus ze ligt niet lekker te slapen. Ze kon eerst zo lekker slapen echt van 20:00 tot 08:00 en nu ineens is dat weg. Dat is probleem 1 tips zijn welkom. Het andere probleem is dat ze geen boterham of groente/fruitpotjes met kleine stukjes erin wil/kan eten. Ze gaat echt heel erg kokhalzen en huilen tot gevolg. Blijf het wel proberen maar vind het wel zielig. Het brood stop ik in haar wang want heb ooit gelezen dat je zo het kauwen stimuleert. Verder is het een dametje wat eigenlijk meer wil als ze kan en daardoor naar mijn idee wat gefrustreerd is af en toe. best lastig allemaal haha. Hoop dat jullie wat tips hebben voor me alles is welkom!!
Zijn de problemen misschien begonnen nadat je bent begonnen met t geven van een nieuw soort voedsel? Bijvoorbeeld na het brood? Want dan zou het best kunnen dat ze nog een allergie heeft. Zijn haar refluxmedicijnen op de goede dosering voor haar gewicht?
ja dat is allemaal nog steeds goed volgens de kinderarts. En brood krijgt ze wat speld brood dat is zonder koemelk gemaakt. Verder huilt ze ook anders als toen ze is een beetje paniekerig.... lastig praten zou wel gemakkelijk zijn hahaha
Dd tijd vsn stil liggen is geweest denk ik.. als ze er verder geen last van heeft dan laat je haar lekker liggen! Niet proberen vast te binden/leggen. Ik heb zelfs het bed andersom opgemaakt omdat ze steevast op haar laken met hoofd aan het voeteneind ging liggen. Wbt eten geen idee... misschien rapley proberen? Dan heeft ze zelf controle.
Zojuist is ze weer wakker geworden en lag overdwars weer in bed. Vind zo zielig met hoofdje tegen de spijlen. En ze is echt weer 3 kwartier helemaal over de .... Geweest ze gild het echt uit. Als ouder voel je je echt machteloos. Heb haar een zetpilletje uiteindelijk gegeven. Morgen maar eens even bellen met de HA dat een oorontsteking misschien kan worden uitgesloten..... Ik hoop weltruste...
die van ons heeft dat ook een paar keer gehad ´s nachts. Bleek hier elke keer oorontsteking te zijn. Ze ligt ook hier vaak dwars in bed met haar hoofd tegen de spijlen. Ze huilt er alleen niet om. Soms zie je ´s ochtends nog de afdrukken van de spijlen een beetje in haar hoofd staan
Kun je geen handdoeken tegen de randen leggen tegen het botsen? Maar ik zou ook even langs de huisarts gaan.
Hai , ik heb het zelfde gehad en mijn zoontje word vrijdag 8 maanden en hij heeft ook reflux en koemelkallergie. Ik zou een verwijzing bij de ka of cb art naar dieesten dat hebben wij ook gekregen omdat in sommige producten ook koemelk inzit daar kunnen ze ook van krijsen dat doet pijn in de darmpjes. maar anders is het iets anders het klinkt dat ze ergens pijn heeft
En nu? Aanvaarden dat een baby goeie en slechte momenten heeft, denk ik. Slapen kan een fase zijn. Ik vind het al knap dat ze tevoren zo goed sliep. Oortjes kunnen, maar het kan ook gewoon zijn dat ze het even te druk heeft met nieuwe dingen leren. En dat rollen... Laat haar gewoon lekker doen? Ze moet dit echt leren hoor, en dan gaat ze opnieuw haar plekje in bed vinden. Voor het eten zou ik gewoon afwachten. Mijn dochter wou ook heel lang geen stukjes. Uiteindelijk leren ze het wel hoor. Alles op zijn tijd.
Hier vliegt ze nu ook sinds twee weken haar bedje door en vind ik haar in de vreemdste houdingen, overdwars, omgerold ondersteboven... Ik laat haar maar, als ze begint te huilen leg ik haar recht en in een mum van tijd slaapt ze weer verder. Oortjes zou kunnen, maar als dit hier gebeurd is het de hele dag ellende. Met het eten zou ik mij niet zo zorgen maken. Hier begint ze nu sinds een week te eten als een bootwerker, daarvoor waren het hapjes. Misschien een idee om een broodkorst te geven om aan te sabbelen en zo te wennen aan brood?
Ze loopt al bij de ka en krijgt niets met koemelk omdat ze daar niet tegen kan. Huisarts geweest gister was geen oorontsteking. Vandaag weer terug geweest want ze zat onder de rode bultjes blijkt ze de 6e kinderziekte te hebben. Had er nog nooit van gehoord. Wat betreft het rollen het is idd niet anders.... Bedankt voor de reactie's!