mag baby slaatje? Hoe zalm bereiden?

Discussie in 'Voeding' gestart door sa1980, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Hoi,

Mag ik mijn kindje van 10 maanden slaatje geven? gewoon wat je in de winkel koopt? Er zit geen mayonaise of uitjes e.d. op.

Verder nog een vraagje over zalm. Hoe kan ik deze het beste bereiden? Gewoon bakken?

2. adi

adi Niet meer actief

Zalm kun je inderdaad goed gaar bakken of stomen.

Welk slaatje bedoel je precies? Die voorverpakte koude schotel salades bevatten vaak mayonaise, en deze wordt gemaakt van rauwe eieren, dus zou ik het niet geven aan een baby

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nou, die mayonaise wordt zeker niet gemaakt met rauwe eieren want dan zou het slaatje maar een dagje houdbaar zijn...

TS: kijk eens op de ingredientenlijst van het slaatje. Het barst waarschijnlijk van het zout en toevoegingen en verder zit er niets nuttig in. Oftewel.. nee, ik zou het niet doen.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Normaal zou een salade wel kunnen qua ingredienten. Maar die kant en klaren zit vaak vol met overbodige toevoegingen. Niet direct een gezonde keus denk ik.
    Ik maak het zelf wel eens, met aardappels, wortel (beide in mini blokjes gekookt), appel, augurk, knoflook, mayonaise/zure room+mosterd, en een eitje erop..

Zalm bak ik meestal. Voor je kleintje wel helemaal gaar (zelf heb ik het liever rose ;)

5. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    bedankt voor de reacties. Ik was al bang dat kant en klaar slaatjes niet zo goed zouden zijn...

Met dit weer is het best lekker om iets fris te eten ook voor mijn meisje, maar ik vind het best lastig om iets volwaardigs te geven wat ook echt gezond is.

Dan toch maar zelf aan de gang...

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    gegrilde groenten zijn afgekoeld erg lekker in een pastasalade. Weet niet of ze al stukjes eet maar dan kan je dat ook lekker maken.
    Of aardappelsalade, aanmaken met wat yoghurt of creme fraiche en gekookte groentetjes fijngemaakt erdoor zoals deepfreeze eigenlijk ook al zei.

Mijn meisje was ziek (bronchitis) en had koorts, en dan die warmte. Nou heb lekker veel fruit gegeven (veel vocht) en yoghurt met brinta erdoor voor de verzadiging. Dat wilde ze wel! Warme prak maar overgeslagen.

Zalm zou ik trouwens ook gewoon bakken of grillen. Je kan hem ook stomen, of in alufolie in de oven garen.

7. tulip

tulip Niet meer actief

zalm doe ik ook in alufolie in de oven, een kwartiertje op 200 graden. Altijd goed gaar.

Een kant en klaar slaatje zou ik ook niet zo gauw doen, misschien ook omdat ik er zelf niet van hou.:D
    Met voorgebakken krielaardappeltjes kun je zelf een lekker slaatje maken, die vind mijn dochter helemaal geweldig.

Deel Deze Pagina