Zo actief..!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meis28, 21 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Mijn zoontje van 18 maanden is veranderd van een rustige, dikke baby, naar een hyperactief dreumesje :) Heel leuk hoor maar soms ook zo vermoeiend. Hij gaat nu de laatste week laat naar bed omdat hij gewoon niet in slaap komt en ik er de hele tijd ook nog eens bij moet blijven. Dit komt o.a. door de warmte (wonen in spanje) denk ik. Maar gisteravond was het wel heel erg, hij had maar 3 kwartier tot een uurtje geslapen op de creche en savonds rond een uur of 9 bracht ik hem naar bed. Om 10 uur zat ik er nog en hij was klaarwakker.. (en ik doodop).. Toen meegenomen naar ons bed zodat ik ook kon liggen maar het heeft nog tot kwart voor 11 geduurd eer hij sliep! Dat is toch niet normaal... Hij slaapt nu wel wat langer sochtends (eerst was hij super vroeg wakker maar laatste dagen pas rond 8-9 uur, al ben ik dan al aan het werk). Hij is uberhaupt heel actief, hele dag staan en lopen en willen ontdekken. Ik weet dat dit bij de leeftijd hoort maar toch.. Hij zit ook altijd aan ons te plukken (beetje knijpen en dan trekken), arm, nek, hand, wat hij maar te pakken krijgt. Vooral als hij moet gaan slapen doet hij dit. Heel onrustig eigenlijk. Herkennen jullie dit in jullie dreumes of moet ik mij zorgen maken?

2. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Goedemorgen.. iedere keer als jij wat schrijft, herken ik er veel in. Madam hier is 19,5 maand dus gaan wel gelijk op zo beetje. Het vroege wakker is ook iets verbeterd. Van 5 naar 6 nu haha..

Maar wat je schrijft over dat actief zijn.. leuk hè toch wel. Er gaat zo wereld voor ze open. Er is zoveel te ontdekken. Slurpt energie maar het cliché is waar: " wat krijg je er veel voor terug".

Jouw kindje kan t dus allemaal maar moeilijk verwerken omdat ie zo moeilijk in slaap komt..
    Zal wel weer een fase zijn.
    Maar snap dat je savonds ook wel denkt.. ga na slapen!!!! Krijgt ie nog melk voor t slapen gaan?

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja wat grappig!! Een vriendin hier heeft ditzelfde met haar dochtertje, ook mega actief, maar slaapt wel redelijk goed in (en vooral: ZELF!). Het is ook logisch, ze lopen nu, alles is interessant, nieuw..hoort er allemaal bij. Maar inderdaad, na een dag werken en namiddag/avond druk met mn zoontje, denk ik daarna echt: Okee het is leuk geweest, nu slapen.. Maar helaas! Toen ik merkte dat het inslapen zo slecht ging zei mn man: Doe m nou maar wat later naar bed, het is zo warm, de zon schijnt nog, logisch dat hij niet kan slapen. Zo gezegd zo gedaan en dit hielp meteen, hij viel meteen in slaap. Maar na een weekje is hij dit natuurlijk gewend en komt hij niet meer in slaap, duurt vaak lang! En wanneer ik hem alleen laat is het huilen. Dit voorkom ik nu liever ivm de warmte, hij raakt dan helemaal bezweet en dat helpt natuurlijk al helemaal niets! Ja hij krijgt altijd nog een klein flesje in een donkere kamer op zn commode, om de dag een beetje af te sluiten. Daarvoor altijd een badje..

4. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hey Meis,

Ik woon ook in Spanje en heb ook zo'n druktemaker ;). Mijne is alleen nog maar 6 maanden. Ik ben ook echt gesloopt. Ik ga nu vanaf volgende week wrsch toch de slaapmethode doorzetten om hem zelf in slaap te leren vallen. Ik vind hem eigenlijk nog zo klein maar hij wordt zoooo vaak wakker!

Dat later naar bed brengen doe ik ook wel als het heel warm is, maar dan laat ik hem nog wel een late siesta doen (of lopen met de kinderwagen zodat hij toch tot rust komt en niet meer kan spelen) maar het risico loop je wel dat zijn ritme in de war gegooid wordt ;).

Hier doe ik gewoon ook de rolluiken dicht zodat het donker is, ventilator aan (niet direct op hem) en ik laat hem gewoon vaak nog in zijn bed rommelen. Dan kan hij daar alvast beginnen de dag te verwerken en heb jij alvast wat rust. Ik zeg altijd 'roep me maar als je klaar bent om te gaan slapen' en zo gaat het ook. Als hij het spelen/rommelen zat is, roept hij me en dan help ik hem in slaap (optillen, stevig vasthouden, beetje wiegen en liedje zingen en weer neerleggen als hij indommelt). Soms een paar keer herhalen.
    Dat stevig vasthouden heeft hij echt nodig om de rust in zijn lijfje te vinden. Misschien kun jij dat ook doen? Op schoot en wiegen of neurien tot hij indommelt? Of iig tot hij rustig is?
    Valt hij zelf in slaap?

5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Kan je proberen zijn badje wat eerder te doen? Ik krijg van douchen vaak juist nieuwe energie, kan ik ook niet direct slapen.

6. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ik zou denken dat hij overprikkeld is. Onze dreumes slaapt overdag ook niet meer zo veel, zeker op het kdv niet. Daar gebeurt te veel. Wel leggen ze haar op ons verzoek 's middags toch nog in bed, en dan ligt ze vaak toch een uur te chillen: beetje geluidjes te maken en te neuriën enzo. Als ze gaat huilen, halen ze haar er weer uit. Dan heeft ze toch wat dingen kunnen verwerken. Alsnog slaapt ze al om halfzeven, tot zes uur 's ochtends.

Kortom, misschien toch wat meer rustmomenten proberen in te bouwen?

7. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Herkenbaar, dat slecht inslapen.
    Zoontje slaapt overdag nog, als we hem niet wakker maken zo 3 uur achter elkaar. Maar om te testen of het slapen 's avonds beter zou gaan als hij korter sliep hebben we hem na 1,5 uur wakker gemaakt. Maar het maakt helemaal niks uit.
    Of hij nou om 1 uur al uit bed is 's middags of 4 uur, hij slaapt in de avond laat.
    Hij gaat er 19.30 uur in, of het warm of koud is doet er ook niet toe, hij gaat of huilen of feesten. Pas kwam ik tegen 22.30 zijn zus in haar bed leggen (slapen op 1 kamer, maar zus kan niet slapen met zo'n actief broertje op haar kamer, dus slaapt zij altijd in in ons bed), was hij nog steeds klaarwakker. Ik had hem helemaal niet gehoord eerder die avond. Maar slapen had hij volgens mij nog niet gedaan.

Soms word ik zo moedeloos. De eerste 10 maanden waren al drama met slapen, 10 keer per nacht eruit voor hem, waren we daar eindelijk vanaf, is hij nu al zeker 2 maanden hiermee bezig. Maargoed, alles beter dan slechte nachten ;)

8. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Idd erg leuk. Hier een dame van 18 maanden en ik herken ook vaak wat jij schrijft meis28!

Hier slaapt ze meestal wel goed in. Maar ze is snel overprikkeld, sommige dagen heeft ze er dan ook moeite mee. Het zijn vast steeds weer fases:)

9. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Leuk :)
    Ik zou het minder erg vinden als hij gewoon in z'n bedje ligt en wat speelt of brabbelt, maar hier is het altijd huilen als ik er niet bij blijf staan dus dat is doodvermoeiend als hij niet kan slapen! Ik heb nog dingetjes te doen Savonds dus vind het dan zo vervelend om zo lang naast hem te blijven staan/zitten zonder resultaat haha.. Maar kan idd ook weer een fase zijn ja! Hij lijkt gewoon niet moe genoeg.

10. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Mijn zoon is nu net 1 jaar en had ook een fase van niet willen slapen.
    Wij deden de methode 2 min wachten naar hem toe neerleggen even over zn bolletje aaien en weg. 4 min laten huilen en wee terug en hetzelfse doen. En dan 8 min en weer hetzelfde.
    En dan 8 min blijven herhalen.
    Enkele keren raakte hij echt in paniek dan haalde we hem eruit en later opnieuw. Of nog even drinken.

Het is slopend. Maar eerste keer duurde 30 min.

Succes ermee

Deel Deze Pagina