Ons mannetje van net 1 jaar, kruipt sinds enkele dagen af en toe kleine stukjes, en op zijn 1e verjaardag zelfs een heel stuk (waarschijnlijk ivm zijn blote buik en wat ruwe tegels). Maar nog steeds tijgert hij liever en gaat dus binnen een paar tellen weer over naar tijgeren. Hij kruipt vooral stukjes als hij van het ene object naar het ander gaat waar hij wil gaan staan. Is dat "normaal"? Hebben meer kindjes dat?
Ik denk dat dat heel normaal is. Hij kan zich nu nog veel sneller voortbewegen door te teigeren omdat het kruipen nog nieuw en lastiger is. Als hij het kruipen straks beter onder de knie heeft zal hij dat vast meer gaan doen. Of hij slaat het kruipen over en gaat gelijk staan en lopen, dat kan ook.
Hihi, gelukkig! Het kan goed zijn dat hij het overslaat, dat dacht ik eerst nl. Want hij gaat al wel een tijdje overal staan en zitten en loop vanaf toen ook al overal rond en aan de hand. Wat veel kindjes vanuit kruipen dus doen. Maar omdat hij het dus wel soms doet dacht ik dan zal hij dat ook wel echt gaan doen ipv tijgeren.
Onze meid heeft echt een maand of 3 alleen maar getijgerd (vanaf dat ze 8 maanden was) en ze ging echt hbeel hard haha! Vanaf 11 maanden ging ze ineens in een paar dagen tijd kruipen en nu tijgert ze nooit meer. Denk dus wel dat dat normaal is!
Hoi meid, Hier precies hetzelfde Mijn dochter tijgerd vanaf 8 maanden en nu sinds een paar dagen kleine stukjes, inderdaad van object naar object. Bij lange stukken laat ze zich op de buik vallen, om vervolgens verder te tijgeren Ze is net 1 jaar. Ook inderdaad gaan zitten en optrekken doet ze vanuit de kruiphouding. Ik heb zoiets van, ze kan kruipen maar ze vind tijgeren gewoon makkelijker xx
@mylife, zal hier ook wel zo zijn. Hij kruipt dus echt alleen hele kleine stukjes en de rest tijgert hij. En dit tijgeren doet hij ook al vanaf 8,5 mnd. Maar zijn vriendjes die wel kruipen zijn toch een stuk sneller!
Ik heb zelf nooit gekropen maar ben vanuit het tijgeren gaan lopen (wel al met 10 maanden). Onze dochter heeft 1 week getijgerd en ging toen kruipen. Haar nichtje heeft zeker 2,5 maand enkel getijgerd en ging toen nog kruipen.. Kan dus alle kanten op!
Mijn moeder vertelde dat ik nooit gekropen heb. Ik ging van tijgeren/buikschuiven naar lopen. Die kleine van mij heeft wel alles gedaan, maar die loopt al los sinds zijn 1ste verjaardag. Die tijgerde met 6 maanden, kroop met ruim 7 maanden en nu loopt hij dan 6 meter los.
Mijn zoontje begon met de kruiphouding, maar wiebelde alleen maar met zn kont naar voren en achteren. Ging toen zelf zitten en ineens ging hij tijgeren. Dit heeft hij een week of 4 gedaan en ineens had hij het kruipen door. En hij gaat als een speer... Zo snel dat hij kruipt is amper bij te houden joh! Hij heeft inmiddels ook onder vonden hoe hij de trap op kan! Traphekje onder is nu ook noodzakelijk hier!
Hier niet zo'n snelle, gewoon een gemiddelde. Hij klimt wel al de trap op, vorige week kwam ik daar tot mijn schik plotseling achter (hij was al halverwege).
Hoe bedoel je een stuk sneller? Met kruipen of de ontwikkeling? Mijn dochter is geen snelle, maar ontwikkeld zich gemiddeld. xx
De kindjes die kruipen zijn sneller dan mijn tijgerende mannetje, hij moet zijn hele gewicht over de vloer slepen (en hij is ook nogal grof, 11 kg), die kruipende kindjes zijn lichter (misschien is kruipen dan ook makkelijker) en die bewegen zich sneller vooruit waarschijnlijk omdat ze kruipen ipv tijgeren. Hij is gewoon keurig gemiddeld wat betreft zijn ontwikkeling, kruipen doen ze of niet, of soms pas met 14/15 mnd. En aangezien hij al gaat staan etc. is de "noodzaak" er niet echt om te kruipen.