Tja, zoals de titel al zegt. Wat nu? Zoonlief is bijna 19 maand en kan door een kamikaze achtige manier zich uit de ledikant laten vallen. Nu stond ik erbij, 2e keer stond mijn man er bij en kon hem opvangen. Slaapzak draagt hij al, maar hij krijgt het voor elkaar, alsof hij over een rekstok hangt, zijn lichaam over de zijkant te krijgen en gooit zijn benen erachteraan. Vind hem persoonlijk nog wat jong voor een peuterbed, dus de vraag aan jullie, hebben jullie nog een oplossing zonder dat we een halve hartverzakking krijgen. kieke
Een matras naast het bed leggen. Vraagje... waarom vind je 'm te jong voor een peuterbed? Onze oudste is met 18 maanden naar een meegroeibed gegaan van IKEA (op de kleinste stand net zo groot als een ledikant). Onze tweede uk gaat over 2 maanden ook over op een meegroeibed, dan is ze 18 maanden. (Wij hebben wel een kamer voor de kids waar ze niks verkeerds kunnen doen, de kledingkast die er staat kunnen ze niet open krijgen en op de bedden na is er niets waar ze bij kunnen.
Ik vind hem te jong omdat hij continu op zoek is naar grenzen. Nee of dat mag niet, zijn bij hem triggers om meer dingen te ontdekken. Niet dat het hem lukt, maar toch, hij probeert het wel. Mijn grootste angst is dat hij gaat zoeken wat hij nu kan uithalen. Daarbij moeten we echt zijn kamer gaan veranderen, meneertje krijgt deur open, kast open(gevolg kleren alles op de grond), comode open. Raam moet veranderd worden, want dat is dan ook leuk. We hoopten (hoezo wishfull thinking) dat hij dit niet zou doen en dat we het konden trekken naar een groot bed totdat hij wat ouder was en dat hij deze fase voorbij was. Hadden hem dan naar een andere kamer gedaan, die groter is en had hij andere meubels gekregen.
zoals hierboven al gezegd, een matras er naast leggen en bij onze ledikant kunnen er twee spijlen uit, misschien kan dat bij jullie ook? als hij er dan uit wilt dan kan dat zo, en niet door allerlei toestanden uit te halen
Als je niet wilt dat ie valt, dan toch voor een peuterbed gaan. Mijn zoontje is 1 keer gevallen op die manier, is daarna nooit meer uit zn bed geklommen en hij komt nu zelfs zn peuterbed niet uit .
Twijfel hier, gaan toch maar een matras naast zijn bed leggen. Doet hij het dan weer, dan toch maar ons gevoel opzij zetten en een peuterbed kopen en alles dreumesproof maken. Dank jullie wel voor tips kieke
Herkenbaar mijn oudste deed dat ook vanaf dat ze 15 maanden was. Dus ook al vroeg in een peuterbedje gegaan. (En idd ze trok alle kleding uit dr kast dus die maar dichtgebonden )
Ik zou ook een peuter/groot bed gaan proberen. Je hebt het ooit toch nodig en werkt het echt niet, dat zet je dat bed toch weer ff weg. Maar als hij uit het ledikant gaat, dan kan hij nog beter uit een groter bed gaan: dat is dan veiliger. En wie weet doet hij het dan bijna niet meer, omdat hij minder uitgedaagd wordt? Anders een matras naast het bedje, zoals hierboven staat. Maar ja, daar is het nog niet mee opgelost he. Succes!