onze kleine heeft al een paar weekjes last van schilfertjes op hoofd en klein beetje op gezichtje vooral op zijn rechter oortje, ik dacht zelf dat het berg is maar begin een beetje te twijfelen, het jeukt ook bij hem want als ik hem tegen me aan houd schuurt hij met zijn hoofdje tegen mijn kleren, ik heb er een foto van gemaakt weten jullie wat dit is? heb trouwens al wat dingen geprobeert, ik heb nu zwitsal voor droog huidje, heb het al een paar keer ingesmeert met olie, heb ook speciale zalf tegen jeuk. wie weet wat het is en heeft tips hoe ik dit kan verhelpen ik hoop dat de foto een beetje duidelijk is,
Het ziet eruit als Seborroïsch eczeem. Berg wordt het alleen de 1e 4 weken genoemd. Ik zou jojoba olie eens uitproberen.
het lijkt berg, maar ben er niet helemaal zeker van. Als je babyolie op zn hoofdje doet en even laat intrekken, dan kun je het er zo uitkammen (of met een pinpasje, wel voorzichtig he??) Als dat niet zo is, dan lijkt het toch wat anders. Misschien in de apotheek even vragen, die hebben misschien ook meteen een middeltje??
Ik vind het er ook uitzien als berg. Ik smeerde het in met olie (ik gebruikte groninger bad/douche lotion maar die is alleen op recept te krijgen) en daarna met een klein beetje neutral shampoo wassen. Was het allemaal weer weg. Dit deed 1x per week ofzo. Nu heeft hij er nog steeds wel een beetje last van maar niet meer zo erg als in het begin.
Je hebt ook special anti-bergpads van zwitsal en drogisthuismerken, die zijn doordrenkt met olie. Werkte hier als een tiet!
heb net zijn hoofdje voor het slapen gaan weer ingesmeerd met olie en dan straks doe ik het wassen, met dat bankpasje heb ik ook vaak gehoord maar dat durf ik niet zo goed, het zal wel werken maar het idee vind ik een beetje eng.
Kan ook gewoon zachtjes met je nagel! Ik zou anders trouwens wel even langs de huisarts, want als het wel eczeem is kun je daar vaak goeie smeerseltjes krijgen om het lekker vet te houden. Scheelt een boel duiten aan van alles te proberen! Julia heeft het ook op haar hoofdhuid en daar hebben we lotion voor. Werkt super!
ziet eruit als berg vind ik maar dat het op zijn oortje zit vind ik dan wel apart. Misschien voor de zekerhied even langs de ha gaan. Mocht het berg zijn dan kun je idd bergpads erop doen en dan met een pasje zachtjes eruit halen.
ben ik niet mee eens berg kan je ook erg lang hebben zelfs ik heb het nu nog ik ben uitzondering maar oke maar vele kindjes kunnen het ok erg lang hebben tot hoge leeftijd