Hulp nodig met doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 4juli2011, 24 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4juli2011

4juli2011 Lid

8 jun 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft er ervaring met het aanwennen van een speen in de nacht? Roxenna kreeg normaal de borst als ze wakker werd (slaapt bij mij op de kamer want dit scheelt heel vaak heen en weer lopen). Nu wen ik haar aan dat ze een speentje krijgt als ze begint te huilen en die pakt ze ook wel, soms na eventjes huilen en weigeren maar uiteindelijk pakt ze hem wel. Dit gaat al een week goed zo maar ze word nog net zo vaak wakker. Vannacht was het zelfs zo erg dat ze elke keer ging zitten en dus ook echt wakker was. Als ze wakker is mag ze natuurlijk wel gewoon de borst, dat vind ik helemaal niet erg. Toen was het 6.30 en ze was zo wakker dat ik dacht ok je mag de borst als ontbijt (wat normaal ook mag), 5 minuten later lag ze zo diep te slapen dat ik haar niet meer wakker kreeg... Hoe moet ik dit nu verder aan gaan pakken? Moet ik dit vol houden en heeft dit tijd nodig? Of had het allang beter moeten zijn en heeft het geen nut om verder aan te klooien? Het gedoe nu met een speen kost meer energie dan de borst gelijk geven in de nacht. Help!!

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik zou lekker de borst geven. Blijkbaar is daar de behoefte aan?

3. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Weet je zeker dat je aan een speen wilt beginnen? Ons mannetje had ook altijd een speen, hij sliep keurig door maar ineens hield dat op omdat ie snachts ze speen kwijt raakte, we konden toen snachts er steeds uit om hem terug te doen. Dit werd van een paar keer per nacht steeds erger tot wel 10-15 x per nacht er uit konden. Uiteindelijk hebben we alle spenen weg gedaan en geleidelijk aan ging het weer beter. Ik zou persoonlijk dus niet de oplossing in een speen zoeken.

4. 4juli2011

4juli2011 Lid

8 jun 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is mij aangeraden door de huisarts toen en ik dacht laat ik het eens proberen maar het is echt een gedoe.
    Nu puntje bepaald is de huisarts natuurlijk niet bereikbaar...
    Liefs heb ik gewoon dat ze gaat doorslapen uit zichzelf.
    Heb al zoveel geprobeerd.
    Heb haar een keer laten huilen anderhalf uur maar kreeg het niet over mijn hart haar langer te laten huilen.
    Heb rust en slaap siroop geprobeerd van sleepzzz.
    Heb melatonine time release geprobeerd van sleepzzz op advies van de kinderarts.
    Heb kindival van VSM geprobeerd.
    Heb echt al van alles geprobeerd en niets helpt bij het meisje.
    Ik geniet echt van de borstvoeding maar dit is geen doen zo.
    Slaap kom ik niet aan, ze word gemiddeld 3 tot 6 keer per nacht wakker.
    Daarbij gaat ze pas om middernacht naar bed toe en de wekker staat ook weer om 7.30 voor mijn oudere dochter.
    Ze is er in de morgen totaal niet uit te krijgen, dat is echt zo erg en zielig.
    Dan slaapt ze op mijn armen verder en huilt echt.

5. 4juli2011

4juli2011 Lid

8 jun 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal ook nog even voor de duidelijkheid melden dat Roxenna inmiddels 18 maanden oud is!

6. 4juli2011

4juli2011 Lid

8 jun 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Homeopaat ook al geprobeerd...

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is ze echt goed nagekeken? Thirza sliep pas met 23 maanden door, en dat bleek uiteindelijk voornamelijk te liggen aan een chronisch ontstoken neusamandel, die voortdurend oorontstekingen veroorzaakte. Gemiddeld 5-8 keer per nacht wakker.... en ook enkel in slaap te krijgen met de borst.
    Huisarts had hier niet gezien hoe ernstig de oortjes eigenlijk eruit zagen, (kan ook niet met dat lullige dingetje dat een huisarts daarvoor heeft), en bij de KNO was het uiteindelijk direct duidelijk.
    Ze heeft toen met 19 maanden buisjes gehad en de neusamandel eruit. Daarna nog even een paar maanden ellende met doorkomende kiezen, waterpokken en vijfde of zesde ziekte, maar daarna werd het rustig en toen had ze geen borst nodig meer, (en dus ook geen speen), om te kunnen slapen.
    Ze wordt wel wakker 's nachts, merkten we toen ze dit voorjaar op haar nieuwe kamer een nacht/bedlampje kreeg, die een paar keer per nacht aan gaat, maar heeft sindsdien dus altijd op eigen kracht weer in slaap kunnen komen, wat daarvoor totaal niet ging :(
    Ik zou dus echt zorgen dat je een verwijzing voor KA en KNO krijgt, zien dat ze goed gecheckt wordt medisch gezien, en mocht er dan toch niets aan de hand zijn, dan weet je tenminste ook zeker dat je er goed aan doet om meer op de pedagogische tour te gaan...

8. 4juli2011

4juli2011 Lid

8 jun 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze is helemaal na gekeken toen door de kinderarts maar ze had verborgen reflux, dat is nu helemaal onder controle. Daardoor zit het in haar systeem en word ze zo vaak wakker dat ik echt helemaal gesloopt ben.

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Daarin lijkt mij het probleem te liggen! Waarom gaat ze zo ontzettend laat naar bed? Omdat ze van te voren niet slaapt? Hoe zien haar dagen eruit? Slaapt ze overdag wel en hoe en waar?
    Heeft ze honger als ze wakker is/blijft? Ipv borst fv aanbieden? Of wil je nog aan de bv vast houden? Heeft ze honger? Of zoekt ze troost steun en geborgenheid bij jou aan de borst?

Heb je haar al gewoon tussenin gelegd? Slaapt ze dan ?

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik denk niet dat een kind daar een patroon door ontwikkelt. Thirza werd nog veel vaker wakker, maar toen die eenmaal goed in haar vel zat, was het doorslapen zo gepiept...
    Wat gebeurt er als je man gaat troosten? Dat hebben wij hier toen namelijk gedaan, dat ik niet meer ging, maar mijn man, en toen sliep ze dus 4 nachten later door.

11. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0

Hier sluit ik me bij aan. Als ze zo laat naar bed gaat en.sochte.ds.niet wakker te krijgen is dan is haar hele ritme een beetje ontregelt zeg maar. Ik weet.niet hoe het bij jullie gaat met t slapen savonds maar is om 7 uur naar bed doen geen.optie? Je zal er wellicht wat.tijd in moeten stoppen.door haar steeds te gaan troosten maar persoonlijk zou ik lievrr daar een.tijd mee zoet zijn.en.door blijven zetten zodat iedereen.zn.nachtrust.terug heeft. Voor je kindje is t natuurlijk.ook niet fijn dit ritme en.voor jou ook vreselijk om je dochter sochtends te moeten zien huilen omdat je haar wakker maakt.

12. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Ik ben ook bang dat ze te laat naar bed gaat.
    Dan zijn ze soms zo moe waardoor ze juist moeilijk in slaap komen.
    Ik zou een bezoekje aan een orthopedagoog dat heeft hier toen echt geholpen met slaapproblemen. Onze dochter sliep altijd goed tot ze ineens nog maar 4! uur op de de 24 sliep. Mijn vriend en ik draaiden letterlijk diensten.
    Met behulp van de orthopedagoog hadden we het cirkeltje snel doorbroken en kregen we weer onze nachtrust.
    Met eerder op bed leggen zijn het juist onze eigen gedachten die het in de weg staan. Dus gewoon doen en vasthouden.
    Succes! als je nog vragen hebt met betrekking tot de orthopedagoog mag je me altijd pben

Deel Deze Pagina