eerste tekenen van vermoeidheid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nathalie6, 4 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

7 jan 2008
    186
    0
    0
    Hallo,

Mijn dochtertje komt slecht in slaap. Als ze 's nachts eenmaal in slaap is dan slaapt ze ook echt wel goed.

Maar nu ben ik bezig met rust en regelmaat. Een van de regels daarbij is, breng je baby naar bed bij de eerste tekenen van vermoeidheid.

Ik doe het nu als ik haar zie gapen maar waarschijnlijk ben ik dan al te laat want het is vaak krijsen als ze eenmaal haar bed aanraakt.

Ik vind het ook moeilijk om het verschil te maken of ze nu jengelt vanwege vermoeidheid of omdat ze voeding wil. Ik geef borstvoeding en ze zit bijna de hele dag met haar handje in haar mond dus daar kan ik het ook niet altijd uit afleiden.

Wat zijn bij jullie de eerste tekenen van vermoeidheid? Wanneer leggen jullie je baby in bed?

Mijn dochtertje is net 4 maanden.

Groetjes,
    Natalie

2. Djenno begint altijd met zijn vuistje in zijn ogen te wrijven. Als ik dat zie breng ik hem in principe gelijk naar bed.
    Ook krijgt hij altijd rode randjes om zijn ogen. Dan is hij echt bekaf.

3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier gaat ze staren.

4. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Ik legde Dewi altijd in bed VOOR de tekenen van vermoeidheid..zo kon ze nog even in haar bedje relaxen en dan vanzelf in slaap komen.

Met 4 maanden was dat standaard na een uur en een kwartier...hup naar bedje! En nu na 2 uren!

Dat werkte hier perfect! Zo leerde ze zelf in slaap te vallen en kwam er een duidelijk ritme in.

Ze is nu 10 maanden en na 2 uurtjes wakker echt wel weer aan een slaapje toe...Maar t is niet zo dat we echt gebonden zijn daaraan! Want als we met haar op pad zijn valt ze uit zichzelf na 2 a 2,5 uur in slaap juist omdat ze dat zo gewend is! En ze slaapt dan ook overal wel!

Ideaal!

5. Happymama70

Happymama70 Actief lid

1 nov 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Hoi,

Bij Jayden zag / zie je het ook niet echt. Als ik hem op bed leg tegen de tijd dat hij gaapt, ben ik al te laat. Hij presteerde het zelfs om te proberen stiekem te gapen.

In het begin keek ik een beetje hoelang hij al wakker was. Nu weet ik inmiddels bij het (meestal) eerst jengeltje dat hij geeft dat het over is met hem. Of zodra hij in zijn ogen gaat wrijven weet ik dat ik niet meer te lang moet wachten.
    Dan leg ik hem lekker in zijn bedje. Hij is dan vaak zonder gehuil gelijk vertrokken.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat het niet standaard werkt, maar 8 van de 10 x ben ik er op tijd bij.

Groetjes Carina

6. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Boekje van Ria Blom? Heeft hier en bij mijn twee neefjes super gewerkt! dus proberen vol te houden al is het super moeilijk als ze zo hartverscheurend huilen :(

Hier is het idd gapen, en staren. Tegenwoordig let ik daar niet meer zo op, want ik weet dat ze na 1.5 uur moe is en zonder protesteren gaat slapen. Als ik dan te lang wacht huilt ze wel eventjes, maar binnen 10 minuten (meestal 6) is ze stil en slaapt ze lekker.
    Succes hoor! ;)

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoi, in bed leggen bij eerste tekenen van vermoeidheid vind ik zeker een goede zaak. Maar dat hebben we vanaf dag 1 gedaan.
    Inmiddels hoeven we dit niet meer altijd toe te passen. Mijn zoontje is door deze aanpak een hele goede slaper, dus als het een keer niet uitkomt om hem de eerste tekenen in bed te krijgen, maar veel later is het ook prima nu,

Je dochtertje is al 4 maanden oud en als je dit nu toepast zal ze een tijdje protesteren. Ze is dit immers niet gewend. Als je het graag zo wilt doen is het wel een kwestie van doorzetten. Het heeft wel een aantal dagen nodig voordat ze het door zal krijgen.

8. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Hier hetzelfde, gapen en oogjes wrijven.
    Ik had dit gelezen in het boek de baby whisperer en daarin wordt gezegd dat je ervoor moet zorgen dat de baby op bed ligt voor de 3e keer gapen.
    In het begin heb ik dus echt zitten opletten of Nathan gaapte of niet.
    Nu, maanden later, is het allemaal veel duidelijker. Oogjes wrijven en gapen zijn nog steeds de tekenen, maar het hoeft niet bij het eerste gaapje.
    Wacht ik te lang, dan gaat ie jengelen en huilen, maar valt nog steeds wel goed in slaap.

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wanneer je kindje gaapt ben je al te laat..

Wanneer Esmee aan d'r oren gaat zitten friemelen is dit een teken dat ze moe is.. Ze gaat dan ook 9-10x direkt naar bed..

Meestal is dit na 2 uurtjes wakker zijn..

Ik zou eens goed observeren..

10. vogeltje1

vogeltje1 Actief lid

12 sep 2008
    257
    0
    0
    Weet je wat ons dochtertje doet als ze moe word? Dan vouwt ze haar handjes! Doet ze al vanaf de geboorte, zo schattig! Zo valt ze ook in slaap.

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wat lief :D .. ff offtopic.. ;)

12. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Ik probeer hier met mijn zoontje nu ook goed op te letten. Natuurlijk is gapen een groot teken. En bij hem is het dan nog niet te laat om op bed te leggen. Maar ik kan het al iets eerder zien omdat hij dan wat bleker wordt en gaat staren of wegkijken.

Met mijn dochtertje van 1,5 merk ik het heel duidelijk omdat ze ondeugend gaat doen, hehe...en gaat jammeren en over haar eigen voetjes struikelt!

13. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Ook wij hebben deze methode (rust en regelmaat) toegepast vanaf het begin en het werkte hier super. Bij het 3e gaapje was het tijd om naar bedje te gaan en Nina sliep altijd heel snel in en vandaag de dag nog. De eerste tekenen waren (bij ongeveer 4 maanden) gapen en oogjes wrijven. Nu merken we het aan haar als ze druk en zeurderig wordt, oogjes gaat wrijven en wazig/glazig kijkt.

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier ook met zijn vuistjes over zijn oogjes wrijven en aan zijn oor friemelen.
    Sinds hij duimt is het helemaal makkelijk om te zien wanneer hij moe wordt.

15. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    oogjes wrijven, trekken aan oortjes. Warme handjes en gapen zijn allemaal tekenen dat ze moe is. Verder heeft ze 1 oogje dat dan wat dichter is als het andere, maar dan is ze heel moe.
    Bij deze tekenen leggen we haar op bed als 't mogelijk is.

16. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Isa wordt ineens heel druk als ze moe is. Meer kreunen en schoppen met haar beentjes. En ik kijk inderdaad ook naar de klok, na anderhalf uur is ze wel weer moe. Hier ook rust en regelmaat toegepast, en het werkt super!

17. melanie faber

23 dec 2008
    66
    0
    0
    Juf
    Als ik haar bij de eerste geeuw in bed ligt, wordt het brullen! Maar laat je haar nog even liggen todat ze gaat 'kuchen' (aandacht!) slaapt ze goed in.
    Grappig om te lezen:ieder kindje is anders!

Deel Deze Pagina