Dochter heeft inmiddels al dik 2 weken een akelige rothoest. Vanmorgen nog bij de HA geweest en er is niets te horen, oren een keel zijn schoon. Haar luchtwegen zijn wel (iets) vernauwd, maar om die reden puffen we met Ventolin om deze wijd genoeg te houden om het op te kunnen hoesten. De huisarts zelf verdenkt het RS virus. Zolang ze geen koorts heeft, benauwd wordt etc. was er volgens de HA geen reden voor antibiotica. Logisch! Mochten deze symptomen wel optreden, dan vanzelfsprekend weer contact opnemen. Alleen nu is ze sinds vanmorgen ook aan het spugen en sinds vanmiddag heeft ze dus ook (milde) koorts, 38.4. Ze is er flink belabberd onder, maar gelukkig drinkt ze nog wel. Zelfs al komen haar flesjes melk er net zo hard weer uit! Ik heb er vanmiddag wel wat water en bouillon ingekregen wat er ook (grotendeels) in is blijven zitten. Maar hoe moet ik dit nu zien? Is dit nu één van de redenen om weer aan de bel te trekken? Of moet ik dit nu beschouwen als een buikgriep, jammer genoeg bovenop het RS wat ze dus al had. Ik baal ergens ook als een stekker! Het is hier in huis al sinds de kerst echt één grote kwakkel-bende. Zoon en dochter wisselen elkaar met van alles af en ik krijg zelfs al 'commentaar' van mijn moeder over wat er 'mis' zou kunnen zijn hier in huis enzovoorts. Ik word daar toch een beetje onzeker van.
Ik zou de ha mog een keer bellen. Ik kan me herinneren dat de kleine meid van mijn vriendin ook zoiets had. Bleek wel bij rs-virus te horen. Is wel een hele tijd geleden hoor, dus niet alles staat me helder voor de ogen.
Zou het nog een dagje aankijken, wil ze echt niet meer eten of wordt de koorts hoger zou ik weer eventjes bellen.
Spugen hoort waarschijnlijk bij het hoesten: door alle onrust op de luchtwegen komt in dat kleine lijfje die melk natuurlijk mee. En koorts hoort bij het ziek zijn. Dus niks abnormaals. Rsv is overigens gewoon een luchtweginfectie, dus heel bezorgd hoef je daar niet om te zijn. Bij kleine baby's wel, maar niet op een jaar. Dan is het gewoon een stevige verkoudheid.
Ik zou het gewoon nog even aankijken. Zolang ze niet benauwd is en ze nog boldoende drinkt zou ik me niet zo'n zorgen maken. Hier heeft zoontje wel 2,5 maand zo'n hoest gehad. Af en toe ook koorts, maar verder geen redenen gehad om te bellen. Koorts kan natuurlijk ook van een doorkomend tandje komen, en deze is gekukkig nog erg laag. Beterschap!