Zoontje 17 maanden 's nachts honger?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Torretjeee, 2 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Mijn zoontje is de afgelopen week al een paar keer in de nacht wakker geworden. Na een tijdje viel hij weer in slaap. Nu heeft hij gister bij mijn schoonouders geslapen en daar werd hij ook wakker rond 1 uur. Mijn schoonvader is met hem naar beneden gegaan en heeft hem twee broodjes te eten gegeven... volgens mijn schoonvader gaf hij aan honger te hebben. Voor het slapen krijgt hij altijd een papfles van 250 ml. Nu hadden mijn schoonouders hem al anderhalve fles voor het slapen gaan gegeven omdat hij meer wilde volgens hun. Nu doen wij dit nooit en in de nacht eten geven ook niet. Maar herkent iemand dit, nu ineens een nacht voeding weer willen??

2. Koon

Koon Niet meer actief

Persoonlijk zou ik daar echt niet mee beginnen. 'S nachts eten is niet normaal voor een kind van 17 maanden vind ik.
    Zo'n grote papfles vind ik ook onnodig en 1,5 fles al helemaal.
    Onze dochter van 16 maanden krijgt gewoon avondeten en daarna is de eerste maaltijd weer haar ontbijt.
    Wakker worden 's nachts vind ik dan weer wel vrij normaal. Word ik zelf ook. Als hij weer slaapt na een poosje is er niks aan de hand lijkt me. Gaat wel weer over.

3. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Eerlijk ... daar geloof ik niet in dat hij nu ineens honger zou hebben. Mijn dochter is even oud en begon een paar weken geleden ook ineens wakker te worden in de nacht en na troosten haar weer terugleggen resulteerde ook in gegil (voorheen ging ze dan gewoon weer slapen). Er zitten twee sprongen rond 16 en 17 maanden. Gezien jouw zoontje 17 maanden is denk ik eerder dat het daar mee te maken heeft en zou ik er persoonlijk geen gewoonte van gaan maken om hem dan midden in de nacht eten te geven. Zeker niet omdat hij ook nog een papfles krijgt. Mijn dochter krijgt niets meer na het avondeten. Bij het cb zeiden ze (en ja ik heb een prima cb) dat veel kindjes rond deze leeftijd ineens 's nachts weer wakker worden en dat je je niet moet laten verleiden ze eruit te halen. Wij hebben ook even een week/anderhalf door moeten bijten (ze deed het gelukkig niet elke nacht) en nu is het weer over.

4. Torretjeee

Papfles is op aanraden van de kinderarts en dieëtist. Ik wil ook echt niet meer naar een nachtvoeding toe. Ik was ook niet heel blij toen ik van mijn vriend hoorde dat hij daar 's nacht twee broodjes had gehad plus anderhalve fles voor het slapen gaan..

5. Torretjeee

Nee ik heb hem afgelopen week ook niet eruit gehaald inderdaad. Meestal slaapt hij na even troosten wel weer in slaap. Of hoor ik hem alleen huilen en valt vanzelf weer in slaap. Leek mij ook al raar honger op deze leeftijd.

6. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    (Huh? Mijn reactie is weg..?)

Ik vraag me af hoe zijn voedingsschema er overdag uitziet?

Edit: haha! Ik zie dat mijn reactie onder je andere post staat. Je hebt het er dubbel opstaan.

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Had hij die dag slecht gegeten?
    Mijn dochter is ook 17 maanden en kan me niet voorstellen dat ze snachts honger heeft als ze gewoon op de dag voldoende eet.
    Zou ook niet blij zijn als mijn schoonvader haar midden in de nacht eten gaat geven.

8. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik vind het altijd zo raar dat andere mensen kunnen bepalen dat een kind van 17 maanden 's nachts geen honger kan hebben. Natuurlijk kan dat wel. Hij kan een groeispurt hebben bijvoorbeeld waardoor hij even tijdelijk regelmatiger voedsel nodig heeft. Of een reden die we helemaal niet weten. Daarnaast verteert niet iedereen zijn voedsel even snel, de één eet een avondmaaltijd en heeft daaraan genoeg tot de volgende ochtend, de ander moet 's avonds voor het slapen gaan nog wat extra eten omdat hij of zij anders 's nachts honger heeft. Ik behoor tot de laatste categorie. Ik moet na het avondeten nog een flinke hoeveelheid voedsel wegwerken tot vlak voor ik ga slapen omdat ik anders 's nachts met honger wakker lig en zelfs dan red ik het zelden tot de ochtend, lig ik meestal rond 5:00 met een rammelende maag in bed. En ik ben 26. Waarom zou dat bij een kind, dat in de groei is en veel energie daarvoor nodig heeft, dan ineens niet kunnen?

Ik zou geen broodjes gaan geven 's nachts, dat duurt te lang en dan onderbreek je de nachtrust teveel. Maar even een fles o.i.d. als hij wakker wordt, gewoon doen. Volg je kind. Vertrouw hem. Hij is de enige die weet wat hij nodig heeft. Niemand op dit forum kan weten of hij wel of geen honger heeft. Zelfs jij kan dat niet. Dat kan alleen hij.

Deel Deze Pagina