Kan dit veel kwaad?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luna86, 11 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Mijn zoontje van ruim 4 maanden vind het tegenwoordig helemaal geweldig als we hem bij zijn handjes pakken want dan kan hij zitten. Maar nu heeft hij ontdekt dat als hij dan zijn voetjes bij elkaar heeft dat hij zelf kan staan. :$ Hij doet dat helemaal zonder hulp en we houden hem alleen bij zijn handjes vast. Het lijkt me niet helemaal goed voor zijn heupjes maar ik lees wisselende dingen. Wie heeft er ervaring mee en kan het veel kwaad?? Overig beperk ik het tot af en toe een keer en laten zien aan de oma's enz.

Groetjes Luna86

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier gaat ze ook staan als ik haar een beetje op til als ik haar op schoot heb. Dan zet ze haar voetjes eronder en ze is al aardig sterk in haar beentjes.
    't Gebeurt hier vaak even na het voeden, dan zitten we nog even gezellig te kletsen en te spelen. 'k Denk als je het niet teveel doet, het niet zoveel kwaad kan.
    Aan de handjes tot zitten brengen doen wij hier meestal even na het verschonen, vindt ze ook erg leuk!

3. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Onze uk doet dit ook. Hij is echt heel sterk in zijn armen, benen en nek. Hij is heel nieuwsgierig en vind het dan ook helemaal geweldig omdit te doen, kan hij goed rond kijken, het is ook lastig om het tegen te houden ;)

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Sven doet het ook hoor. Heb begrepen dat dit helemaal geen kwaad kan, zolang ze het maar zelf doen.

5. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    precies, als ze het zelf doen en jij niks forceerd dan kan het geen kwaad. dan zijn ze er klaar voor. dus veel plezier. onze man deed dat ook al heel vroeg. hij wou het liefste staan of recht op zitten. en nu staat ie al in de box.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het toch wel beperken. Ze doen het helemaal niet helemaal zelf, want je hebt hun handjes vast. Helemaal zelf betekent dat ze zichzelf optrekken tot staan, bijvoorbeeld in de box, vanuit. Tuurlijk is het voor een keertje leuk, maar ik zou het zeker niet te vaak doen.

Lisa is ook heel sterk en overstrekt zich door pijn heel erg veel, ze staat dan ook op schoot, maar dat probeer ik echt heel erg te beperken.

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Bij mij is het een onderdeel van het spelen. Ik pak haar handen. En zij trekt zich op tot staan. Zitten doet ze al heel lang wel met hulp natuurlijk ze wil echt niet liggen.;)

Ze vind het verder geweldig. En ik ook dat koppie glunderen lachen enz. NU ook vliegtuigje. Of boven me hoofd houden nou dan kraait ze het uit van plezier. Of billen ruiken dan is het lachen. haha. En ze is nog geen vier maanden nog een weekje wachten;)

8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    oh nou gelukkig dat er meer kindjes zijn die het doen. Hij heeft er echt heel veel plezier in en ligt helemaal in een deuk en kijkt er ontzettend trots bij. Ik beperk het wel tot een paar keer per dag.

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland

Geweldig hoe trots ze dan kunnen zijn he?! En wij natuurlijk ook;)
    Hie wilder hoe beter merk ik soms:D

10. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Snoopy er zit wel heel wat verschil tussen een baby van 2 maanden en 1 van zowat 5 hè?

Mijn zoontje deed dit ook.. Niet stimuleren en zolang ze het zelf doen is er niks aan de hand

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ja, Renske doet dit ook. Al een tijdje wel! Met een brede trotse glimlach, ziet er zo schattig uit :D Met die koddige dikke spekbeentjes, en maar strekken en staan. Maar goed, dat motiveren we niet per se. We trekken haar wel voorzichtig op tot zitten, vindt ze ook prachtig (dit was advies van CB, niet om een bijzondere reden, maar die zei dat we dat konden doen, net als op buikje laten spelen).

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar waar leg je de grens dan tussen 2,5 maand en 5 maanden? Wanneer mag het wel? Ik denk dat zolang een kindje het niet helemaal zelf doet, het niet echt goed is (als je het teveel doet)

13. LovelyDK

De grens? Ik denk dat een kindje van 2 maanden niet gelijk is aan een kindje van 5 maanden qua spiersterkte in o.a. nek benen en armen..

En téveel is nooit goed... maar dat is toch met alles zo? Ze krijgen er echt niks van als je ze af en toe een keer op je benen omhoog laat komen..

14. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

ben het helemaal met snoopy1979 eens!

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Zolang je kindje het zelf wil en je het niet de hele dag doet, kan het geen kwaad, mijn buurmeisje wilde ook steeds staan toen ze 3 maanden was, en mijn buuf liet dat ook gewoon toe, en ze heeft er niks aan overgehouden :)

16. Peri

Peri Niet meer actief

Wat is het nut er uberhaupt van.

Dat de kleine het zo leuk vindt of dat mama het zo leuk vindt...

Sorry maar babies zijn geen speelgoed.

17. LovelyDK

Baby's geen speelgoed? Wat is dat nou weer voor een rotopmerking??

18. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen

Oh ja hoor we hebben er weer eentje! Een nietstoevoegendekutreactie!

TS: Niet stimuleren maar als hij het zelf doet dan is in mijn optiek helemaal niet erg hoor. Je moet het echter niet forceren of hem helpen als het niet werkt, gaat het niet dan gaat het ook echt niet en dan moet je het gewoon laten zitten.

Mijn zoontje deed dit ook op die leeftijd en hij had ook altijd de grootste lol als hij het deed.

19. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland

:( Leuke reactie...

20. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Mvliam, We stimuleren het niet hij doet het helemaal zelf. Er zijn er dus heel veel die dit doen en kunnen met die leeftijd.

Deel Deze Pagina