mn zoontje wil bij oma wonen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by mamamadelon, Jun 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    mn zoontje wil sinds kort bij oma wonen (hij is 2,5)
    ik snap dat wel hoor want hij mag daar alles bijvoorbeeld ze maakt een eitje voor hem dan zegt hij als ze klaar is dat hij dat niet meer wilt en dan gaat ze gewoon iets anders maken!!
    En nu loopt hij de hele dag dat hij naar oma wil en daar wil wonen!

ik vind het wel grappig hoor maar soms ben ik ook een beetje bang,tussen mij en mn partner loopt het niet zo lekker en ik ben bang dat hij die spanning voelt en het bij oma leuker vind.

iemand ervaring?

2. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Mijn zoontje zegt met vlagen ook dat hij bij oma wil wonen. Nu is dat bij hem sowieso een beetje wazig omdat we daar ook echt gewoond hebben. Maar hij wil dat helemaal niet hoor, eigenlijk wil hij gewoon bij zijn mama zijn..
    Hij vindt het leuk bij zijn papa en bij oma maar hij hoort bij zijn mama.. Dat wordt heel duidelijk als hij heeft gelogeerd of daar is geweest en ik even ben weggeweest.

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Je geeft zelf al genoeg redenen waarom hij daar 'wil wonen'. Natuurlijk wil hij dat niet echt, maar als je ergens alles mag dan is dat wel aantrekkelijk.
    Denk dat je je er echt niks van moet aantrekken...hij woont natuurlijk t liefst bij papa en mama

4. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M zegt dat ook wel eens. En als ik dan zeg: je mag wel een keertje logeren als je dat wilt. Dan zegt zei: Ja ... later pas (dat betekent voor M nog lang niet :D). Ik zie dat soort uitspraken als een uiting van liefde ;)

5. Meranou

Meranou Bekend lid

Dec 23, 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter had het ook rond 2,5 jaar. Ze wilde toen graag een andere papa en mama.... Doet toch wel zeer ook al weet je dat ze er niet echt bewust mee bezig zijn, maar omdat ze eens iets niet mogen enz.

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    nou ik heb er wel goed over nagedacht en ik begrijp het wel,oma is natuurlijk als hij komt ook alleen met hem bezig,weet hij veel dat zij ook boodschappen moet doen,schoonmaken etc. alleen als hij komt dan zorgt ze dat ze alles klaar heeft zodat ze zich alleen met hem bezig kan houden. en ik kan niet altijd met hem spelen,heb genoeg andere dingen te doen.
    nou ja hij heeft i.i.g een hele lieve oma denk ik maar...

7. Writer

Writer Niet meer actief

Nou dat heeft mij dochter ook vaak , of zegt ze het wel vaak , ze is wel 7 jaar;)
    maar ze gaat af en toe naar haar peet-tantje , die peettantje is zo een geweldige meid ,zorgt wanneer mij dochter gaat logeren dat alles super wordt voor mij dochter ,ze plant hele dag leuke dingen en mag ook veel meer daar , dan is het logisch dat ze daar toch leuker vind;) ik heb haar wel gezegd dat het niet altijd zo zal gaan , want ook tante moet werken ,huis schoonmaken, heeft eigen vrienden en leven dus die beeld wat ze heeft klopt natuurlijk niet ,als een keer in zoveel tijd gaat is anders dan wanneer je daar woont

een vriendin van mij dochter zegt ook welles hier te willen wonen
    want als ze komt dan plannen we ook leuke dingen

tuurlijk doen we normaal ook leuk dingen ,maar als visite.logeé krijgt doe je dat toch extra leuk

dus maak je niet zorgen het is bijna normaal dat ze graag ergens anders willen wonen waar hele dag naar hun zin ,en verwend worden:D

8. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Mijn dochter zegt het als ik boos op haar ben en/of op haar mopper, dan gaat ze heel hard huilen en roept ze om oma :D
    Het grappige is juist dat oma ook best streng is?
    Ik denk dat het gewoon een fase is en dat zo'n ukje dat echt nog niet meent.

9. Miems

Miems Actief lid

Apr 18, 2010
    325
    0
    0

Even offtopic

Je bent bevallen van je zoontje op mijn trouwdag! wat leuk:D

Share This Page