speentje afleren

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door monica73, 17 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Mijn zoontje is nu 2 jaar en 2 maanden oud.'s Nachts en 's middags slaapt hij nog met een speentje. Wij denken erover om dit weekend de speentjes weg te doen. Er zijn de afgelopen twee maanden meerdere baby's geboren in de familie en mijn zoontje was er erg van onder de indruk dat baby's een 'tutje' hebben. We hebben hem steeds uitgelegd dat speentjes voor baby's zijn en dat hij al een grote jongen wordt.

Ik denk erover om het speentje in een envelop te doen en door hem op te laten sturen naar een babytje wat geen 'tutje' heeft...oftewel coldturkey...
    Ik vind het wel een beetje zielig, want hij is echt verzot om zijn speen tijdens het slapen maar ik wil ook niet dat hij er nog een jaar mee slaapt.

Hoe hebben jullie het aangepakt en op welke leeftijd ging bij jullie het speentje de deur uit? Ik twijfel een beetje
    Ik wil wel echt doorzetten en geen speen meer geven...ik hoop alleen dat niet dat we vervolgens nachtenlang met hem in de weer zijn..

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoon: 2,5 jaar (vanaf 9 mnd alleen nog maar met slapen), coldturkey (samen weggegooid toen ie stuk ging)

Dochter iets ouder dan 3 jaar en lang over gedaan tot ze zover was. Ze wilde echt niet. Hier een kadootje tegen over gezet. En uiteindelijk ging het goed.

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    19/20 mnd gewoon niet meer gegeven.
    Ze sliep toch alweer slecht in in de avond, dus dacht hup weg ermee of ik nou uren bezig ben je in bed te leggen met of zonder speen.
    Ze heeft overdag wel paar keer gezeurd om haar speen maar in de avond nooit. Ze is er beter van gaan slapen.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier kwam ik erachter dat ze de speen stukbeet in haar slaap en ze had hem de hele nacht in. Die gelegenheid aangegrepen om te vertellen dat we nog 1 nieuwe hadden en als deze stuk ging ze geen nieuwe meer kreeg. Achteraf sneu want de kiesjes kwamen door maar haar voortanden gingen wat naar voren staan.
    En toen was die dag daar. ... ze ging gewoon slapen! Wel nog een paar keer naar gevraagd maar geen probleem. Ze heeft de speen zelf weggegooid en ik heb haar YouTube filmpjes laten zien van 2 kindjes die de speen weg gooiden. Was ze zeer van onder de indruk. Ze was hier net 2,5 trouwens.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Haar tanden zij trouwens echt weer goed gaan staan dat is duidelijk te zien!

6. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Wij hadden hem ingeknipt zodat hij niet meer 'lekker' was. Uitgelegd dat hij kapot was en dat we geen nieuwe meer hadden. Ze heeft hem toen nog wel gebruikt om in slaap te vallen. Rond deze periode viel ook haar middagslaapje weg en toen was de speen ook ineens niet meer nodig. Ze was toen 2 jaar en een paar maanden. Ze heeft hem trouwens alleen in bed gebruikt.

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier bijna 4. Gebruikte vanaf 2,5 het alleen om te slapen maar het was een drama om er vanaf te komen. En ja we hadden hem gewoon weg kunnen gooien maar zo ben ik niet. Hier met de kerstman meegegeven voor de nieuwe kindjes en dat ging goed. Twee keer om gevraagd en dat was het.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Bij mijn zoon op zijn vierde verjaardag mee gestopt.

Al ruim van tevoren aangegeven dat als hij vier jaar zou worden, we de speen niet meer geven. Hij had hem alleen nog voor het inslapen. Het is gelijk goed gegaan, wel hebben we er een cadeautje tegenover gezet.

Op de leeftijd van 2 jaar en 2 mnd had mijn zoontje echt niet begrepen dat de speen voor babies is. Maar het zal per kind verschillen. Als jij denkt dat jouw zoontje dit zal begrijpen dan zou ik het gewoon proberen.

9. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Hier voorbereid van zodra je 3 wordt dan gaat de speen weg de speen gaat dan naar een ander babytje, want er zijn niet genoeg speentjes op de hele wereld voor iedereen dus alleen baby's krijgen een speen en als jij hem houd moet een baby zonder dus als kindjes 3 worden kunnen ze zonder speen. Meneer bedacht toen zelf dat de speen naar babypiet moest (tja als 5 decemberkindje krijg je dat ;)) en daar zijn wij in mee gegaan en ook iedere piet die we tegen kwamen moest horen dat hij bijna 3 werd en zijn speen aan babypiet ging geven, die pieten zijn duidleijk wta gewend want speelden allemaal keurig mee. Op zijn derde verjaardag hebben we 's avonds zijn speentjes ingepakt en in de schoen gelegd en de volgende ochtend lag daar een briefje hoe lief dta was en een kado. En dat was het geen drama geen gedoe het was gelijk goed.

10. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    met 3 jaar (okt) gezegd dat de speen voor baby's was en dat sinterklaas en zwarte piet speentjes verzamelden en aan babys gaven.
    Dus met schoen zetten steeds 1 speentje in schoen gedaan (ze had er 3 dus drie keer schoen laten zetten)
    En na nr 3 heeft ze nergens meer om gevraagd.

Het duurt wel nog steeds erg lang voor ze in slaap valt, met speen vond ze veel sneller haar rust. Maar voor haar tandjes erg goed geweest want de voortandjes stonden naar voren, dat is wel bij getrokken

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik vond 2,5 jr de minimale leeftijd om het goed te begrijpen. Maar was hier uiteindelijk geen goed moment. Afgesproken voor haar 3e verjaardag weg.
    2 weken ervoor ofzo gedaan.
    Bij de jongste wordt het ook ergens 2,5 en 3 denk ik.

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon met 3jr en een week. Hij had hem alleen bij het slapen.

hij was gevallen op zn lip. Tand door zn lip en binnen no time een mega dikke lip. Kon zn speen niet in. Die avond wilde hij zn speen naast hem hebben zodat hij er wel naar kon kijken. Geen problemen gehad met inslapen. De twee avonden erna "vergeten" te geven en geen problemen gehad. De derde avond zei hij zelf dat hij zonder kon en toen die ochtend erna mocht hij iets uitzoeken bij bart smit.

de jongste heeft alleen speen bij het slapen in bed. In de auto en kinderwagen heeft ze niks en valt gewoon zo in slaap. Geen idee wanneer en hoe ik dat moet aanpakken straks :)

13. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook cold turkey. maar wel met vooraankondiging :)

We hebben een tijdje voro ze 2 werd steeds gezegd dat de dag na ze 2 werd dat we de speen in een envelop zouden doen en deze naar de speentjesfee zouden sturen zodat zij deze aan een andere baby kon geven.

Dus op de dag na dr 2e verjaardag een envelop versierd samen, speentjes erin en samen in de brievenbus gedaan...het is nooit een probleem geweest :D

Deel Deze Pagina