Mijn dochter is al 3 maanden vroeg wakker zo rond 5 uur. Met de kersvakantie is ze erg ziek geweest (zesde ziekte) Ze sliep toen opzich wel goed door. Maar nu sinds 2 dagen wordt ze midden in de nacht wakker tussen 2 en 4 en gaat met speentje niet meer slapen. Ik heb ze nu maar een kleine flesje melk aangelengd met water gegeven. Ze ging daarna ook weer meteen slapen. Maar eigenlijk wil ik hier niet aan toegeven, maar uren laten huilen wil ik ook niet. Ik hoorde haar buikje wel rommelen toen ik ze de fles gaf. Wat is wijsheid?? gaat ze weer wennen aan nachtvoeding? Wordt er zo onzeker van wat ik nou moet doen.
Als mijn zoontje in de nacht wakker word, geef ik hem ook nog wel eens een fles. Waarom wil je er niet aan toegeven?
Nou ik snap je twijfel wel hoor..ik zou er écht niet meer aan beginnen dan is het eind zoek. Een kind van 13 maanden hoeft helemaal geen honger te hebben snachts..nergens voor nodig. Eet gewoon met de pot mee. Smorgens weer een fles pap of een boterham. Laat je niet verleiden..waarschijnlijk is het zo weer over. Gewoon speen erin en klaar..wil ze die niet dan niet. Dit is die leeftijd waarin ze je gaan uitproberen..
de reden dat ik er niet aan toe wil geven is dat ik bang ben dat ik er weer aan vast zit en idd zal het uitproberen zijn?? maar aan de andere kant is het ook heel verleidelijk even gauw een flesje en ze slaapt weer en wij ook. Ik heb wel eens geprobeerd er niet meteen heen te gaan, maar zelfs met speen houdt ze het meer dan een uur vol. Niet echt huilen ofzo, maar jengelen.
Bang dat ze er 'aan gaat wennen' Zijn het niet momenten waarbij ze dan overdags minder gegeten heeft omdat je zegt dat jeder buikje hoorde rommelen? En ze hoeven snachts geen honger te hebben vind ik ook weer wat, stel nou dat ze of hij echt honger heeft snachts en ze blijft 'huilen' om eten, dan je toch niet wachten tot sochtends.. Zo van nee jij hoeft geen eten snachts, morgen ochtend ben je de eerste.... Nee dat doe ik niet. Ik probeer een speen, soms een fles en soms wat te drinken. Sinds dat hij 2 maanden oud is slaapt hij door, maar als hij langer wakker blijft snachts, wilt hij toch iets hebben misschien wat te drinken snachts proberen? Misschien heeft ze dorst..?
Nou hier ook alweer ff een fles snachts.. Wel alleen met lauw wter.. Aan melk enzo begin ik niet meer aan.. Hier krijg ik m ook niet stil anders.. En dat huilen.. Dat houd ie letterlijk uren vol... Dus dat is ook niet de oplossing..
Tsja, als ze honger heeft, heeft ze honger... Wij hebben 2 perioden gehad dat ze opeens weer een flesje nodig had 's nachts. 1 keer met 5 maanden en 1 keer met 13 maanden (na ziekte en tandjes). Beide keren heeft het een paar nachtjes/een week geduurd en toen sliep ze weer door. Meer dan een uur laten huilen is hier geen optie. Dan neem ik de gok wel dat ik dan het flesje weer moet afleren. Maar hier hoefde dat dus niet. Ging vanzelf. Als ze aan het uitproberen is, zal ze ook na een flesje niet gaan slapen, maar willen spelen. Dat verschil merk je wel hoor.
Mijn zoontje heeft het ook een periode gedaan, duurde een paar weken. Was ook ziek geweest dus misschien een inhaal slag aan het maken. Ik hoorde zijn buikje oom rommelen en kon het echt niet over m'n hart verkrijgen om te zeggen morgenvroeg ben je pas aan de beurt. Als ik s'nachts wakker wordt en ik heb honger of dorst pak ik ook wat.
Misschien dat het idd van het ziek zijn is geweest, ze heeft die week ook amper wat gegeten, alleen wat pap. Volgens mij is er ook een kies aan het doorkomen. Ik denk dat ik de gok maar waag en ze gewoon een verdund flesje geef. Ze heeft hier rond 4 maanden ook weer een tijdje nachtvoeding gehad, dus misschien nu ook weer een periode... Wel moeilijk soms, je weet niet altijd wat het beste is...
Hier regelmatig (soms 1 keer in de week, soms 3 dagen achter elkaar, soms ineens niet) krijgt hij snachts eens flesje. Als hij na twee keer troosten niet gaat slapen krijgt hij eens klein melk flesje. Omdat het lang niet dagelijks is en hij lang niet altijd goed eet geef ik gewoon. Mocht het vast worden, dan denk ik wel weer verder. Ik zie het probleem niet zo
Tja als je kindje net ziek is geweest, vind ik het niet zo gek dat ze zich 's nachts meldt. Hier altijd na ziekte een nachtfles, duurt ongeveer een week.
Heb er nooit moeilijk over gedaan. Als ze honger hebben hebben ze honger, toch? Ik kom 's nachts ook wel eens uit bed om een boterham of cracker te smeren omdat ik rammel. De beide jongens hebben beide meerdere keren gehad dat ze ineens 's nachts weer wakker werden en een beker melk wilden. Meestal ging het dan om een dag of 4 en dan sliepen ze weer door. Ik gooide het maar op een groeispurt (ofzo). Gezien het feit dat ze overdag dan ook vaak meer honger hadden.
Wij zijn een week voor zijn eerste verjaardag gestopt met de fles van 8 uur. De nachtfles hebben we al veel eerder afgeschaft. Rond zijn eerste verjaardag kwam hij wel weer een aantal keren 's avonds en 's nachts omdat hij dorst had. Maar wij gaven alleen een slokje water. En dat ging goed. Hij ging vanzelf weer doorslapen komt ook niet meer voor een slokje water. Als hij overdag goed eet lijkt mij een melkfles ook overbodig. Ik zou er niet meer aan beginnen.