hallo, ons zoontje is nu dik anderhalf maar zal dik twee zijn als zijn broertje of zusje komt. Nu zitten wij heel erg in dubio wat we straks moeten. Een peuterbedje? Of is twee jaar nog te jong. Commode erin of eruit? Anders kan hij door naar het andere kamertje voor zijn broertje of zusje, maar wat zet je daar dan neer i.p.v de commode? Dus zoals jullie horen/lezen IK ZOEK INSPIRATIE!! Hebben jullie fototjes van jullie zoontje of dochtertje hun slaapkamertje rond 2 jaar? Of ideetjes voor me? Liefs
We hebben hetzelfde gelaten alleen kreeg ze peuterbedje. Dus in kamer staat kast, commode, bed en boekenkast. Nu volgende kindje eventueel komt in andere kleinere kamer met kast en ledikant, commode past daar niet dus. Het is maar hoeveel ruimte je hebt en wat wil je later met twee kinderen doen in welk kamers etc. Hier bijv als ze 4 zal zijn gaan we haar kamer verbouwen tot 2 levels dan eventuele volgende kindje krijgt peuterbedje en het complete babykamer wordt gewoon verkocht.
onze dochter was net een jaar toen ze in een peuterbedje ging, we hebben ruim voor de bevalling haar daar al in gelegd zodat ze kon wennen, wel met rekje zodat ze niet uit bed kon vallen. onze dochter heeft een princessen kamertje gekregen en ze vind t prachtig
inderdaad super bed zeg! wat voor peuter bed adviseren jullie? Want zie veel verschillende.. halve rekjes(bijv alleen bij hoofdeind of voeteneind).. en hele.. en waar hebben jullie die weg?
Hier ook met bijna twee in een peuterbedje. Ze verhuisde toen meteen naar de grote kamer aan de voorkant van het huis. Daar hebben we een zweefdeurkast geplaatst en verder stond er een poppenhuis et mijn oude playmobil, een lekkere poef en een speelkleed. Inmiddels staat het al aardig vol met speelgoed. ed.
Onze dochter is met 19m overgegaan naar een peuter (meegroei)bed en dat ging goed, nooit een rekje gebruikt. In de middag heeft ze nog wel een tijdje in campingbedje gelegen omdat ze anders niet ging slapen, 's nachts ging gelijk goed. Ze gaat in maart ong. over naar een nieuw kamertje omdat ze een broertje krijgt in juni. Haar peuterbed verhuist mee naar haar nieuwe kamertje en daar maken we gelijk een éénpersoonsbed van. Verder komt er een tafeltje met stoeltje en waarschijnlijk verder vooral veel speelgoed haha! En een mooi kleed op de grond natuurlijk zodat ze lekker kan spelen.
Mijn zoontje is sinds dat hij 18 maanden is over. Heb zn kamer geschilderd en wel een uitvalrekje al is dat meer voor de vorm want hij ligt nooit aan de rand. Dit is (een deel van) zijn kamertje
Mijn dochter ging met 1,5 in een peuterbedje en zoon met ruim 2. Beiden hebben ze een bedhekje gehad, wel zo fijn. Wat ik prettig vind is dat ik op het voeteinden nog naast het bedrekje kan zitten voorlezen en kroelen, bij dochter past dat niet door het lange bedrekje. Commode heb ik met 20 maanden leeftijdsverschil niet dubbel gekocht. Ik verschoon overdag vaak beneden of op de bank en 's avonds kleed ik net zo makkelijk om op bed als op de commode. Bij het badderen bijvoorbeeld kan je de oudste ook op de commode op de babykamer verzorgen.
Peuterkamers Daar hebben wij onze peuterkamer besteld ook gelijk een vloerkleed, kastje en tafeltje en stoeltje. Onze kamer is van mdf hout gemaakt en hartstikke stevig. Ik ben voor de hele kamer (meubels, beddengoed schilderen etc.) 600 euro kwijt geweest, dat vond ik wel mee vallen. En ze hebben daar allerlei soorten thema`s hello kitty, minnie mouse, mickey mouse, cars etc. Ik zal na de feestdagen even foto`s van het hele kamertje maken
Bij ons was het rekje ook eigenlijk niet nodig maar vond het zelf een fijner idee omdat ze toen nog niet zelf lopen kon
Hier een normaal bed. Ik vind een peuterbed persoonlijk echt zonde van het geld. Je kunt het beperkt gebruiken en hebt na een tijdje toch de kosten voor een gewoon bed. Daarbij moet je ook nog eens extra beddengoed aanschaffen. Ook geen bedrekje gebruikt (was geen heel hoog bed). Kijk eerst eens hoe het slapen gaat. Nog nooit uit bed gevallen. Er zijn ook bedden met een verhoogde zijkant zodat ze niet zo snel vallen. Een extra commode heb ik ook niet aangeschaft. Een kind van 2 zal binnen een bepaald tijd toch zindelijk worden en dan heb je een commode niet meer nodig (en neemt het ruimte in). Iedere keer de commode op de babykamer gebruiken is ook niet te doen. En verschonen op het bed vind ik niet zo fris. Daarom bij het bed een bijpassend bureau gekocht. Dat gebruik ik nu als commode en is in de toekomst een speeltafel en daarna een bureau. Ik zou overigens ruim op tijd je kamer van je oudste kind in orde maken! Dan kunnen ze wennen aan een ander bed (en misschien wel een andere kamer). Op die manier staat de kamer los van de baby (die dus niet opeens de kamer "inneemt"). En heeft je kind alle tijd om rustig te kunnen wennen aan zijn nieuwe kamer ruim voor het andere kindje komt. Je hebt dan geen stress met een dwarse peuter die niet wil of kan slapen in zijn nieuwe kamer of bed. Ik zou overigens niet te snel een themakamer aanschaffen. Soms zijn ze maar kort ergens fan van. En zo'n kamer is al snel kinderachtig. Hou de gewone meubels neutraal dan kunnen ze er heel lang gebruik van maken. Je kunt met accessoires (beddengoed, knuffels, een tafeltje of stoeltje, wandstickers of verf, posters etc) toch een thema geven maar het ook heel snel weer veranderen.
50 euro via mp. Geluk dat ie bij een oma op zolder stond en amper gebruikt. Er zat idd nog geen krasje op. Incl matras en lattenbodem.
Hier ook met 1,5 jaar over naar een gewoon 1 persoonsbed. Wij hebben de bedstee van "stoer" gekocht. En de rest ook in die stijl. Verder hebben we een airbrusher gevraagd om zijn kamer op te leuken met zijn naam op de muur en alles in de "stoer" stijl en kleuren.