Hoi, nogmaals een vraag van mij. Momenteel heb ik wat problemen met de borstvoeding aan mijn dochter van 4.5 maanden. In het begin heb ik met een tepelhoedje gevoed, vanaf 6 weken zonder totdat ze bij ongeveer 3 maanden niet meer uit de borst wilde drinken (alleen nog afgekolfde melk in de fles, ik noem het maar borstweigeren). Ze heeft altijd een flesje gehad 's avonds laat, omdat ze hier in het ziekenhuis al mee begonnen waren. Sinds een week of 2 drinkt ze wel weer uit de borst en voor mijn gevoel ook goed. Nu heb ik alleen het idee dat steeds wanneer mijn dochter volledig uit de borst drinkt de borstvoeding langzaam terug loopt, tot ze op een dag steeds hongerig blijft en niet meer voldoende kan drinken. Wanneer ik haar dan (eerder) afgekolfde melk uit de fles geef drinkt ze deze met gemak leeg. Ze is nogal een ongeduldig typje, dus wanneer de melk niet snel genoeg komt of niet snel genoeg stroomt aan het einde van de voeding dan stopt ze met drinken. Kan het zo zijn dat mijn dochter niet goed de borst leegdrinkt waardoor de borstvoeding langzaam en ongemerkt terug loopt? Op het moment dat ik haar dan een flesje geef kan ik ook lang niet voldoende daarvoor kolven op dat moment en geef ik melk uit de vriezer.
Ja, dat kan. Heb je compressie toepassen geprobeerd? En wisselboeken? Mogelijk dat ze dat niet (meer) accepteert, ongeduldig kan dan een rol spelen... Schakel een LK in: samen kun je kijken hoe je je productie op peil houdt en haar leert effectief de borst te legen. Ook kun je na haar gevoed te hebben kolven in combinatie met compressie geven en/of handmatig kolven. Dit spaar je dan voor de dag erna. Veel succes! Goed te horen dat je zo ver bent gekomen op je doorzettingsvermogen! Go Girl!