Kan een mailtje wel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dani11, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani11

    Dani11 Niet meer actief

    Hai dames,

    Ik heb een vraag en wil graag een eerlijk antwoord :D Zal ik hier vast wel krijgen ;).

    Ongeveer 2 jaar terug kreeg mn moeder een collega en die woont toevallig achter ons. Nou leek het mn moeder een leuk idee om ons aan elkaar voor te stellen omdat we allebei van dezelfde leeftijd zijn, allebei een kind en omdat we bij elkaar in de buurt woonden en ze zag ons wel als vriendinnen. Daar had ik al helemaal geen zin in, ik kies liever mn eigen vrienden ;) Maar goed toch ingestemd met een keer een kop thee drinken.
    Ze was best aardig hoor maar die echte klik heb ik nooit gehad.....na een paar maanden noemde ze mij al haar beste vriendin en gebruikt termen als love u :( We zien elkaar eens in de 3,4 maanden misschien snappen jullie? Ik zag en zie haar altijd meer als een kennis. Nou kwam ze ook op de verjaardag van mijn zoontje afgelopen november en heeft daarna al mijn vriendinnen via hyves uitgenodigd :( die ze 1 keertje had gezien en niet eens kent, dat vond ik niet echt tof. November is dus ook de laatste keer dat ik haar heb gezien...Nou wil ik het contact eigenlijk afkappen ze voegt aan mijn leven niks toe en ze boeit me eigenlijk ook niet echt :) maar nu zijn we dus uitgenodigd voor haar dochters verjaardag 19 maart maar nu wilde ik dus een mail sturen met daarin mijn verhaal en dat ik het contact dus hierbij wil laten.
    Vinden jullie dat het kan via een mailtje? Overigens had ik bij een echt goede vriendin het wel persoonlijk gedaan hoor.....maar zie haar als een kennis en eens in de zoveel maanden hadden we maar contact.
     
  2. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ooeeei wat moeilijk..

    Ik ben heel slecht en zou misschien een smoes verzinnen dat ik niet zou kunnen en hopen dat ze dan lichtelijk boos zou zijn en de vriendschap dan afkapt..

    *heel beschamend i know, maar ben echt een loser wat zulke dingen betreft haha*
     
  3. tulip

    tulip Niet meer actief

    hmm, lastig. Een mailtje is natuurlijk niet zo netjes, maar ja in dit geval maakt het misschien ook niet uit. Maar je ziet elkaar misschien wel nog en je moeder haar ook. Dan is het toch wel fijn om het netjes op te lossen. Ik zou een mailtje zelf wel makkelijk vinden, maar of het de beste oplossing is.

    Heb jij hier trouwens een tijdje terug ook een topic over geopend, ik kan het mij nog herrinneren.
     
  4. allwoman

    allwoman VIP lid

    29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ja ik vind dat dat kan!
     
  5. Only me

    Only me Niet meer actief

    Ik zou het niet via een mailtje sturen... Via mail/brief/sms komen dit soort dingen altijd anders over.
    Ik zou haar op zijn minst even bellen.
    Dan kan je het toch persoonlijker vertellen. Zij doet in haar ogen niets verkeerd en zal zich via mail sneller aangevallen voelen denk ik.

    Als je haar toch al een aantal keer hebt gezien/gesproken, kan je haar toch wel even bellen?
     
  6. vonnie73

    vonnie73 Fanatiek lid

    22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik had ook een vriendin die mij en een andere vriendin dumpte via de mail. Ze had een cc gestuurd naar anderen vriendinnen. Ik heb daar heel veel last van gehad, ik kon het moeilijk afsluiten (we waren al vriendinnen vanaf de lagere school). Op de mail komt het altijd anders over dan een echt gesprek. Dus ik zou het nooit over de mail doen. Ach je moet doen wat jij zelf denkt. Je kunt het ook dood laten bloeden.. Succes
     
  7. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Nee ik zou dit NIET in een mailtje doen. Dit is een behoorlijk vervelend slecht-nieuws-boodschap en dan moet je de ander i.i.g. de kans geven om (direct) te reageren. Of i.i.g. een kans te geven om haar teleurstelling te uiten.
    Daar kom je niet met een mailtje van af... ook al zie jij haar als niet meer dan een kennis. Andersom blijkbaar niet. Verplaats je dan ook in haar belevingswereld.

    Behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden!!
    In liefde loslaten!
     
  8. allwoman

    allwoman VIP lid

    29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Dan ben ik dus de enige die dat in dit geval wel via een mailtje zou doen...;)
     
  9. tulip

    tulip Niet meer actief

    nee, ik denk dat ik het ook zou doen, ik vind het wel moeilijk. Dit is natuurlijk ook geen jarenlange vriendschap o.i.d.
     
  10. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik vind het nogal makkelijk en vooral laf om zoiets via de mail af te handelen. Maar dat ben ik.
     
  11. Dani11

    Dani11 Niet meer actief

    Ja maar ik zei ook bij een echte vriendin zou ik het wel persoonlijk doen...voor mij zit hier een verschil in....ik hoef eerlijk gezegd ook geen reactie meer van haar ik wil gewoon van haar af! Er is meer voorgevallen hoor maar dat ga ik hier allemaal niet neerzetten..vandaar dat ik misschien heftig reageer.
     
  12. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Omdat zij voor jou geen echte vriendin is verdient zij nog wel het respect om op een volwassen, oprechte en integere manier toegesproken en aangehoord te worden.
    Vooral als je nog meer dwarszit dan is het beter om dat in een open gesprek aan te kaarten.

    Nogmaals de enige reden die ik kan bedenken om dit niet te doen is omdat je daar het lef niet voor hebt. En dat is heel triest. Om vanuit je eigen angsten de ander niet op een integere manier te behandelen. Je hebt het over sociale omgang, niet over een zakelijke overeenkomst.
     
  13. Kiwi08

    Kiwi08 Fanatiek lid

    30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    ik zou zeggen dat ik niet kan met de verjaardag en verder het laten verwateren.. :)
     
  14. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Maar ik denk dat je er rekening mee moet houden dat zij het heel anders ziet. Zij ziet jou blijkbaar echt als vriendin en voor haar kan zo'n mailtje verschrikkelijk hard aankomen. Ik vind het wel zo netjes om haar gewoon even te bellen of even langs te gaan. Je kunt het toch gewoon uitleggen? Zoals ik het lees is ze misschien nogal eenzaam en klampt ze zich daarom zo aan jou vast. Het is natuurlijk je volste recht om de "vriendschap" af te blazen maar ik vind wel dat je dit op een volwassen en nette manier moet doen en niet per mail (alhoewel dat misschien veel eenvoudiger zou zijn)
     
  15. giraf

    giraf Niet meer actief

    Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens...
    Hoe zou jij het vinden om 'gedumpd' te worden via een mailtje?
    Gewoon even de tanden op elkaar en netjes bellen om te vertellen dat je verder geen vriendschap met haar wilt.
     
  16. 078mama

    078mama Niet meer actief

    Als je iemand nu al 4 maanden niet heb gezien en er is ook geen behoefte meer aan zou ik persoonlijk even bellen en er een uitleg bij geven. Ik zou nooit een afspraak maken. Dan is het hoge woord eruit en dan zit je daar met je te hete thee voor je neus! Ik vind zelf mailen ook niet zo'n ramp hoor. Bij mij zou dat puur laksheid zijn en niks met lef te maken hebben.
     
  17. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt WAT je in je mailtje zet.
    Soms kan zo'n boodschap in real life ook erg moeilijk zijn en kan een mailtje juist dan WEL uitkomst bieden.
    Als je het kort houdt en zegt dat je de klik qua vriendschap mist en het hierbij wil laten en daarbij niet te veel in detail gaat treden denk ik dat het best kan via mail.
     
  18. mom23

    mom23 Fanatiek lid

    19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    ik vind een mail wel kunnen...... tegenwoordig gaat bijna alles via de mail....
    Alleen per sms.... dat vind ik niet kunnen....
    Ik zou het alleen wel zo goed en eerlijk mogelijk in de mail zetten
     
  19. Bri

    Bri Niet meer actief


    Dit zou ik ook doen, maar dan zonder het blozende gezichtje erbij.... ik vind hier persoonlijk niets mis mee.
    Zou echt niet uitvoerig de relatie gaan verbreken; daar is deze veel te oppervlakkig voor.
     
  20. petrabr

    petrabr VIP lid

    6 okt 2007
    8.000
    0
    0
    zuid holland
    ik zou dit dus ook doen
     

Deel Deze Pagina