Hoi, ik zou graag jullie mening weten. Onze zoon wordt in maart 4 jaar en gaat dan naar school. We zouden graag nog 1 x buiten de schoolvakanties op vakantie willen. Dit zou dan 11 september zijn. Dat betekend dat hij 3 weken school mist. Ene kant denk ik gewoon doen. Ze moeten nog zolang naar school. En hij doet groep 1 toch 2x. En het verschil is gewoon in totaal 1800 euro. heeft iemand dit ook wel eens gedaan?
Ja wij hebben het ook wel eens gedaan. Nee de kinderen hebben daar niks aan overgehouden. Ja ik zou het gewoon doen.
Wij hebben het nooit gedaan. Niet omdat ik vind dat ze dan te veel school miste, wel omdat ik het sneu vind dat ze dan in de zomervakantie zes weken naar de opvang moest. Niet elke dag, maar wel zeker 3 dagen in de week. Terwijl ik het belangrijk vind dat onze kinderen ook aan rust toe komen in de vakantie. Gewoon een paar weken niks moeten zeg maar.
Wij zijn wel buiten het seizoen op vakantie geweest, maar niet als ze net op school begonnen waren, 3 weken. We deden 1 week, en gewoon ergens tussen de vakanties.
Wij hebben het aan het einde van groep 1 gedaan, laatste 2 weken voor de zomervakantie en 2 weken van de zomervakantie. Qua tickets scheelde dit een hoop en zoon heeft niks gemist in die laatste dagen, ideaal!
enig puntje is misschien: Hoe lang zijn ze dan alweer gestart? Net een week? Of alweer 3 weken? Dan is het makkelijker.. Sommige scholen hameren er nogal op dat de kinderen in week 1 en 2 op school zijn... Maar verder zeg ik ook: Gewoon gaan en genieten!
Wij hebben dat ook gedaan toen de oudste 4 was. Hij is van januari en we zijn toen begin juni 2 weken weggegaan. Na de zomervakantie ging hij toch weer naar groep 1, dus qua lessen missen maakte dat niet zoveel uit. In de zomervakantie hadden we toen ook nog 2 weken vakantie en zijn we een midweekje in NL weggegaan. ik zou inderdaad wel even kijken hoe het uitkomt qua wanneer school weer begint, het lijkt me niet handig als hij de eerste schoolweek zou missen.
Ik vind 3 weken persoonlijk wel lang, maar als het voor jullie goed voelt waarom niet? 1800 euro is een hoop geld.
Ja dit! Wij zijn in het jaar dat mijn zoon in groep 1 zat (hij is in juli jarig) in september en in mei op vakantie geweest. Beide keren 2 weken. Scheelde zo verschrikkelijk geen geld dat ik het zonde vond om dat niet te doen. We hadden wel overlegd met school, maar zij vonden het prima.
Wij juist niet gedaan omdat we de start zo belang vinden, ze beginnen dan juist elkaar te leren kennen. Dat is makkelijk dan wanneer je later in de groep komt
Wij zijn vlak voordat mijn oudste 5 werd 4 weken op vakantie geweest. 1 week daarvan was de herfstvakantie. Ik vond het wel belangrijk dat ze er in het begin van het schooljaar zou zijn. Dus ik jouw geval zou ik het wel doen, maar wel een weekje later.
Ik zou het niet doen omdat de scholen dan net gestart zijn. Lijkt me voor het kind erg vervelend om dan meteen weer een tijd er tussenuit te zijn terwijl ze eigenlijk nog aan het wennen zijn. Maar misschien is jouw kind daar anders is dan die van mij, dat kan natuurlijk.
Dat is een van de reden dat ik twijfel. Aan de andere kant denk ik dat kinderen heel veerkrachtig zijn. Ander probleem is de zomervakantie. Mijn oppas is dan 4 weken weg dus dan zouden ze 3 hele dagen naar de opvang moeten
Wij hebben dat dit jaar gedaan. Zijn op vakantie gegaan toen de zomervakantie was afgelopen, mijn dochter is dus ook drie weken later pas weer met het schooljaar gestart. We hebben dit van te voren overlegd met haar juf, die zag geen nadelen. Ook niet wat betreft als enige later starten. Ging inderdaad helemaal prima!
Mijn zoon is vorig jaar 4 weken later gestart, hij werd ook pas eind september 4. Wist ik veel dat hij direct zou mogen starten, ik had die vakantie al geboekt. Hij heeft er geen last van gehad.
Ik denk dat ik er inderdaad voor ga kiezen om aansluitend aan de zomervakantie te boeken. Niet eerst 1 week school en daarna op vakantie. maar eerst maar eens kijken hoe ik de opvang kan regelen