Het zoveelste topic deze week over zindelijkheid, sorry! Finn wil de laatste week, als het aan hem ligt, echt geen luier om. Misschien door de warmte, omdat het irriteert, of misschien gewoon omdat ie er aan toe is. Wat kan ik nu doen. Start ik nu met de zindelijkheidstraining. Of heeft hij pech en moet hij een luier aan? Hij heeft tot nu toe niet echt aan gegeven wanneer hij moet plassen/poepen, maar wel wanneer hij bezig is of net klaar is. Ik heb bijna zomervakantie...dus ik kan er eventueel veel tijd in steken, dat is het probleem niet!
Hier ook zo'n mannetje. Hij heeft de hele dag zonder luier gelopen. Ik heb een potje neergezet en uitgelegd dat dat was voor de poep en plas. Hij heeft keurig alles naast het potje gedaan hahaha Maar hij weet wel dat het potje voor poep en plas is. Hij is wel een keer op het potje gaan zitten om een scheet te laten (Had hij al eens eerder gedaan). Ik zou gewoon kijken hoe hij reageert. En als het er naast gaat: is zo opgeruimd en weet je meteen hoe het er voor staat. succes!
Ja dat is ook wel zo! Ik ga er na mijn tentamenweek eens even flink mee aan de slag. Dan heb ik er alle tijd voor en ik probeer het gewoon! Hij gaat ook voor het douchen altijd op het potje zitten...en daar is dan ook meteen alles mee gezegd! Hahaha! Hij gaat ziten en we kletsen dan even....tot hij zegt :'Klaaaa!" En dan mag hij er ook gewoon af van me.
Ik zeg trouwens na mijn tentamenweek omdat ik het idee hebt dat je het echt elke dag moet doen...of kan je ook een paar dagen proberen thuis...en naar het KDV een luier om? Dat is twee dagen per week.
Ik ben er persoonlijk niet echt consequent mee bezig omdat ik niet het idee heb dat hij er echt helemaal klaar voor is om zindelijk te worden, maar er wel interesse in heeft. Verder heb ik er weinig verstand van hoor omdat het voor ons nog niet echt aan de orde is om er serieus mee aan de slag te gaan. Dit is meer om hem kennis te laten maken met het hele gebeuren en het feit dat er iets uit zijn lijfje komt . Heeft wel als gevolg dat hij de hele tijd met zijn piemeltje staat te spelen hahahaha.
Ow dat zou Finn ook doen...weet ik zeker! Zodra zijn luier afgaat zit ie er aan! Hahaha! Misschien wil ie hem daarom wel niet om! Ik ga het dan ook maar gewoon proberen als ik thuis ben...en dan als hij het toevallig oppikt en het slaat aan ga ik er wat intensiever mee beginnen in de vakantie. Hij is ook pas bijna 2...vind het zo jong. Hoewel er in de krant stond vandaag dat kinderen dan al met gemak zindelijk kunnen zijn!
Onze zoon wilde ook geen luier om, Ik heb hem ook geen luier om gedaan en alleen onderbroekje aan gedaan. Dag 1: 2 natte broeken Dag2: niks Dag 3: zindelijk.... Nu met 1 week zindelijk.... Denk gewoon dat je hem geen luier aan moet doen en zo nu en dan op het potje/wc zetten en vaak vragen van moet je plassen... En tja op het kdv wel of geen luier om doen, ik deed het niet en daar ook geen problemen.
Hoe oud was jouw zoontje toen? Vandaag met migraine op bed gelegen..dus even niets gedaan...maar na zijn verjaardag, deze week, ga ik er dan maar voor!
Meisjes zijn over het algemeen wat vlotter dan jongens he? De zoontjes van vriendinnen, die zijn ouder dan Aaron, waren zindelijk dag en nacht met 3,5. Één daarvan is nu ruim 2,5 en geeft nog niet eens aan als hij gepoept heeft bijvoorbeeld. Het verschilt zo erg per kind. Gewoon kijken wat hij doet als je hem een potje geeft en uitlegt wat hij daarmee kan. Sterkte met je migraine!
hier is hij 2 en half en wil geen luier om nou prima onderbroek aan en ja hij plas nu al 2 x expres in zijn broek terwijl die weet dat het op de wc / moet nu stond hij net expres in de keuken te plassen tja jij wilt geen luier om nou dan niet simpel krijg je onderbroek aan maar ihj geef niet aan dat die moet plassen wel poepen
mmm, dat is vervelend dat hij expres dat doet.... dan gewoon zeggen van nog 1 keer en dan krijg je wel een luier om ?
ik zou zeggen dat hij aangeeft dat hij er klaar voor is. gewoon de koe bij de hoorns vatten, lukt het niet dan lukt het niet. dan kan je altijd nog terug pakken naar de luiers. ik weet natuurlijk niet of hij uberhoubt al interesse voor een potje of de wc heeft. of echt nog geen idee heeft wat je van hem wil.
Ik wilde je even laten weten dat ondanks dat er hier dus wel progressie in zit door toch even elke dag (nu dag 3) even zonder luier te laten lopen en het potje er bij te pakken. Hij heeft vandaag een paar druppeltjes geplast op het potje en een lading scheten gelaten . Dus hier heeft het uitproberen wel degelijk best zin gehad! Nogmaals succes.
Kijk! Dat zijn positieve berichten! Ik heb zelf besloten om toch nog heel even te wachten. Finn is vandeweek jarig en de week daarna heb ik mijn tentamens. Daarna is het hier veel rustiger en heb ik eerlijk gezegd, niet zoveel te doen! Hahaha! Dus ik heb mooi een 'project' voor de zomer Jij ook nog heel veel succes en je hoort nog hoe het gaat over een paar weekjes!
ja hij wil idd gewoon geen luier om dus ik zeg ook wel plasen op de wc dan als die gepoept heeft of geplast wil die na de wc ja dan heeft die het al gedaan maar goed hij is er misschien niet klaar voor maarja als hij die luier niet om wilt ja dan moet die maar voelen dat die nat word. morgen weer dag zonder luier dus ben benieuwd
Ons dochtertje wil sinds gisteren ook geen luier meer om. Maar ze wil ook nog maar weinig van de wc of potje weten Dus een aantal plasjes opgeruimd, net als van middag. Dus ook niet als we even weg gaan, of als ze 's avonds op bed gaat. Gisteravond met ons tweeën een luierbroekje aangekregen, maar da's niet leuk zoals het ging, heb weinig zin om 's nachts 5x een bed te verschonen. Maar expres naast het potje of in de broek plassen geloof ik niet zo in...
hoi ook even mijn potjes verhaal. fijn om te lezen dat er meer mama's mee zitten. bij Logan hebben we al een tijdje terug (hij was toen 1,5) een potje geintroduceerd. hij plaste elke keer op de commode als we zijn luier uit deden. hij vond het grappig om op te zitten maar nooit iets gedaan. dus ook zo even gelaten. Logan is altijd al een baby geweest die heel moeilijk deed met luiers verschonen. draaien gillen en schoppen horen er dan ook echt bij. we laten hem dan wel eens met blote billen rond lopen tot hij rustig is. gisteren was ik het helemaal zat. heb hem gezegt dat als hij geen luier meer wild dat hijd an maar op het potje moest gaan plassen. tijdens woezel en pip is meneer op het potje gaan zitten vlak voor het einde sprong hij op "ooh ja" en er zat een piep klein plasje in. na het uitgebreid geviert te hebben met een vreugdedansje. hebben we het plasje samen uitgezwaaid bij het toilet. daarna nog 2 keer er naast geplast. alleen de tweede keer stopte hij met plassen en ging hij op zijn potje zitten. helaas kwam de plas niet meer. vanochtend ging met broek en al op het potje zitten. "kan nie" was zijn reactie "mama broek uit". en ja hoor weer een plas op het potje. bij het kdv is het niet gelukt hij had een luier om en er is geen potje op deze groep. zitten nog iets te kleine kids daar ook. maar vanmiddag had hij al eens gepoep in zijn luier en wilde daarna nog een keer op het potje. en na 15 minuten zitten zat er een poep en een plas in het potje. daarna nog een uurlang heel veel klein plasje uitgezwaaid want het werd een leuk spelletje. ik weet nog niet of ik het aandurf om hem geen luier meer om te geven. van het weekend gaat hij bij mijn ouders logeren daar hebben ze gelukkig ook een potje. dus zetten zij het gewoon door. ben heel benieuwd.