Zoontje wil helemaal niks over zich heen in bed.. oplossing?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door adi, 20 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Mijn zoontje wil sinds een paar weken helemaal niks over zich heen hebben in bed. Hij weigert een slaapzak, een lakerntje, deken, dekbedje, ALLES.
    Met het warme weer vind ik het prima dat ie alleen in zijn pyjama ligt, maar met frissere nachten is het gewoon te koud. Hij staat nu elke ochtend snotterig op, en zijn handen en benen zijn ijskoud.

We hebben hem een paar nachten 2 pyjama's aangetrokken en dikke sokken (als het echt fris is 's nachts).

Het lukt ook niet om hem te bedekken als ie al slaapt, hij wordt binnen 5min wakker en schopt alles van zich af.

Hebben jullie tips?
    Ik hoop niet dat dit aanhoudt tot de winter, want dan weet ik het niet meer. Weet iemand of er ook thermo-ondergoed te koop is in de maat 86? Wat zouden jullie doen?

2. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik zou denken dat hij het blijkbaar zelf niet koud vindt.
    Ik zou het proberen met een maillot onder zijn pyjama. Dan zijn zijn beentjes en voetjes misschien niet meer zo oud.
    Over de koude handjes zou ik me niet zo'n zorgen maken. Mijn zoontje slaapt altijd met zijn armpjes boven zijn hoofd. Hij heeft 's morgens ook koude handjes 's morgens.
    Op internet is wel thermo ondergoed in kindermaten te vinden

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie was ook zoeen, maar die had het gewoon warm genoeg. Wel iets koude handje, maar zijn lijf echt warm.
    Als we hem meer laagjes aandeden, zweette hij zich ook echt mal..

4. adi

adi Niet meer actief

Hij heeft het zelf ook warm 's avonds, alleen wordt ie (WEER) wakker 's nachts en is dan gewoon aan het snotteren, en half aan het bibberen. Als ik dank probeer om iets over hem heen te doen wordt ie boos.
    Ik denk dat hij het liever koud heeft dan een deken over zich heen. Raar kind....

5. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    die van mij heeft het ook altijd warm als hij naar bed gaat 's avonds. maar ik bedenk me wel dat hij rustig in bed ligt en gaat afkoelen, en het nu 's nachts weer wat frisser is. dus doe hem bj naar bed gaan gewoon wel een maillot aan + pyjamabroekje.

werkt hier goed D:

oh en er bestaat thermokleding voor elke maat, groot en klein, ff googlen misschien? dacht dat ik laats bij de Zeeman thermokleding zag...

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia heeft op een gegeven moment haar slaapzak steeds weten uit te krijgen (zelfs binnenstebuiten en achterstevoren :D) en die lag afgelopen winter toen ook vaak zonder dekens, want die kreeg ze niet goed meer over zich heen.

Ze had toen 's nachts als het koud was een maillot, een dikke pyjama, een rompertje met lange mouwen óf een romper en een extra shirt met lange mouwen er onder aan. Daarbij dekten we haar dan 's avonds laat nog toe. Meestal bleef ze dan aardig warm.

Inmiddels heeft ze door hoe ze zelf de dekens (ook in haar slaap) weer over zich heen krijgt. Soms horen we door de babyfoon 'Mama, dekentje onder, helpen?' :D Dan lukt het niet. Maar meestal gaat het goed. Misschien leert je zoontje dit ook snel, dat hij zelf kan voelen of hij het koud heeft en eventueel zijn deken over zich kan doen?

Ik denk trouwens dat thermo ondergoed bij de Hema wel vanaf de 2-5 jaar maten bestaat, maar dat zou je in het najaar moeten bekijken.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Oh en bij de C&A had ik afgelopen winter rompertjes gekocht met lange mouwen en een col. Die waren ook fijn! Ik geloof van winnie de poeh!

8. adi

adi Niet meer actief

Berdankt Gentle,ik ga eens kijken. Ik heb hier nog een hele dikke romper-lange mouwen liggen. Hebben we ooit gekregen. Hij is alleen roze, maar ja 's nachts ziet niemand dat ;)

Van Aldin mag niet eens een deken in zijn bed liggen, hij gooit alles eruit als ie gaat slapen. Dus zelf toedekken zal niet gaan.
    Ik hoop nog steeds dat het gewoon een fase is ..

Maar alle tips zijn super, bedankt!

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En laten kiezen? óf een slaapzak, óf een deken.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou ook dikke pyama romper met lange mouwen en een majo aan doen.
    ik denk dat het de enige oplossing is.
    en waarschijnlijk in het een fase hoor fynn heeft het ook heel erg gedaan.wat die haalde echt alles van mijn bed tot de aerosleep aan toe:$

maar gezien de (ongecorigeerde) leeftijd van Aldin denk ik aan de peuterpubertijd ;)

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik heb ook rompers met lange mouw voor onder de pyama. we hebben een koud huis. maar zonder iets kan natuurlijk niet in de winter. ik heb eens een site gezien van slaapzakken waar je een rits tussen de benen dicht kon doen en dan had je gewoon pijpjes. misschien wel hij dat wel? dan is het een soort skipak zeg maar.misschien als je het als dusdanig kunt verkopen aan hem?

12. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Als hij het nog niet wil wanneer het kouder wordt,zou ik denken aan wollen pyjama of ondergoed..dat is echt lekker warm.

13. adi

adi Niet meer actief

Ik denk ook dat dat het is.

Maar de tips voor ondergoed/ kleding zal ik onthouden!

Hij zit echt in een rare fase, lijkt opvliegers te hebben. Hij trekt ook constant zijn schoenen en sokken uit. Trekt zijn t-shirt omhoog en loopt dan rond met 'blote' buik (op zijn romper na dan)
    En het is echt niet warm bij ons, en hij is heel luchtig aangekleed.

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Haha, herkenbaar hoor. Julia heeft ook een schoenen fetisj. Als ik niet oplet loopt ze zo in de supermarkt met blote voeten, schoenen in het vorige gangpad ;) Een paar maanden geleden dus met haar slaapzak... Ze wil ook bepaalde kleren wel of niet aan. Daarin helpt het wel om keuzes te geven: deze of deze. 2 opties en vaak vindt ze het dan geweldig dat ze zelf heeft gekozen. Idem met broodbeleg!

15. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn doet het ook...maar die heeft het echt warm en slaapt dan ook in een romper.
    Vannacht heb ik toevallig zijn dekbed weer op het bed gedaan, daarvoor was het een poos alleen zijn laken. Toen ik naar bed ging lag hij nog steeds onder de deken. ALs hij gaat slapen vindt ie het ook best, maar in zijn slaap trapt ie het weg.

Dan komt ie 's ochtend bij ons liggen en is ie steenkoud...maar zelf dan wil hij nog geen dekne over hem heen!
    Als we we een pyjama doen, komt ie 's nachts doorweeks van het zweet bij ons liggen en zegt dat het uit moet...dus hij heeft ook echt wel warm.

Deel Deze Pagina