Wie ervaring in lage saturatie, volle longetjes en hartruisje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jucade, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Vanochtend moest mijn jongste naar het zkh voor z'n neusamandelen en buisjes. Alles ging prima! Maar.. Toen we de verkoeverkamer uit wilden rijden, werd ik staande gehouden door de anesthesist. Hij merkte een wat laag zuurstofgehalte op (95%), dus toen heeft hij meteen naar z'n hart en longen geluisterd. En hij vond dat D. volle longetjes had en dacht ook een hartruisje te horen. Nu weet ik dat t laatste vaker voor komt bij jonge kinderen. Wie heeft deze ervaring nog meer? Over 2,5 week moeten we naar de kinderarts.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Iemand?

3. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Onze zoon heeft ook een hartruisje. Ik schrok er eerlijk gezegt wel een beetje van. Mijn opa is er 91 mee geworden. Maar onze zoon is prematuur geboren en ik moest er niet aan denken dat er na zo veel vechten nóg iets niet goed was. Gelukkig bleek na een ctg en hartecho bij de kindercardioloog dat het volkomen onschuldig was. Een heel klein, muzikaal ruisje gelukkig.

Toevallig heeft hij afgelopen januari ook buisjes gehad en zijn z'n neusamandelen geknipt. Dat doen ze uiteraard niet voor niets (hier was het gehoor slecht). Misschien is er bij je zoon toch iets op zijn longen geslagen en is het 'toeval' dat ze ook een ruisje gehoord hebben. Ik weet niet of het een wat met het ander te maken kan hebben.

Hopelijk kunnen ze je over 2,5 week gerust stellen!

4. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Een saturatie van 95 is niet zo erg laag. Pas onder de 94 en pas Onder de 90 word je zuurstofbehoeftig. Als ik goed begrijp was het na de operatie. Als je slaapt zakt je saturatie al snel naar de 95.

De volle longettjes kunnen zijn van een verkoudheid.

Het hartruisjr zal dan idd wel met toeval ondekt zijn en fijn dat dat zo snel door de ka na gekeken kan worden! De andere dingen klinken mij niet als schokkend.

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Toen Owen onder narcose was stopte hij totaal met ademhalen. Is toen geintubeerd en beademd. Ook herhaaldelijk gesprayd met Ventolin.
    Vantevoren en daarna klonken zn longen vol.

Ze denken dat ie toch iets van astma heeft ( dit omdat zn vader en broer het ook heeft )
    En waarschijnlijk had ie iets van een verkoudheid onder de leden waardoor ie dus extremer reageerde op de narcose.
    Dus de combi van waarschijnlijk astma en een beginnende verkoudheid en de narcose maakte dus dat ie stopte met ademhalen.

Het hartruisje.....daar geen ervaring mee. Sorry.

6. oxbow

oxbow Niet meer actief

De dochter van een vriendin heeft een hartruisje gehad dat ze klein was, het enige wat daar mee gedaan werd was dat ze sneller een antibioticakuur kreeg bij een infectie en het niet te lang aankkijken.
    Zij is er volgens mij overheen gegroeit.

Maar een saturatie van 95% in slaap vind ik niet zo zorgelijk.
    Hier heeft onze jongste een slaaponderzoek gehad vanwege haar craniosynostose en had toen een saturatie van 94/95% hier werd verder niets van gemaakt en dit was goed, omdat het in slaap vaak voorkomt dat het laag is.

Volle op deluchtwegen., misschien heeft hij net een verkoudheid gehad of isd er een beginnende verkoudheid?
    Maar het is nooit verkeerd om er naar de kinderarts te gaan, die kan je misschien geruststellen.

Welke kinderarts heb jij? (mag via pb).

Deel Deze Pagina