Mijn zoontje is vorige week donderdag aan zijn keel en neusamandelen geholpen...het leek de eerste twee dagen beter te gaan maar nu sinds zo gaat het alleen maar slechter en zijn we weer op zwaardere pijnstilling overgegaan van 3x 500 mg pcm. De eerste drie/vier dagen heeft hij diclofenac gehad en dat hielp vrij goed. Zondagavond is hij ook nog eens flink aan de diarrree geweest en hij hoest daarnaast aks een zeehond. Maar vooral de nachten,die zijn het ergst, zodra hij wakker word vd pijn is ie zo in paniek, heeft vreselijke pijn!! Zo zielig maar hij slaapt nu dus al vijf nachten bij mij op de kamer...vanochtend weer naar de huisarts geweeest en die zei dat zijn keel echt een ravage was, boven en onder alles weggesneden en dat zorgt voor die stekende pijn. Gelukkig met de longen alles goed..is er hier iemand waarbij het herstel ook minder snel ging, ik lees en hoor alleen maar verhalen dat het na twee tot drie dagen stukken beter ging,, nou dat is hier dus absoluut niet het geval...
Aah wat sneu. Wil hij wel drinken? Hoelang slaapt ie 's nachts voordat hij wakker wordt? Wat ik zou doen is hem geregeld wakker maken en wat laten drinken. Desnoods om de twee uur. Dat is even vermoeiend, maar dan blijft de keel vochtig. Hopelijk vliegen de dagen om. Misschien ook nog even het zkh bellen om te overleggen. Misschien hebben die betere tips tegen de pijn.
Ja zkh heb ik gisteren gebekd, die zeggen 500mg pcm gaan geven ipv 240mg. Mss idd toch weer wakker gaan maken en laten drinken, ik vind het kastig wat nu het beste is, net weer een enorme pijnaanval gehad hij slaapt een uurtje of 2/3 max aan een stuk...
Bij vrienden van ons duurde het ook langer, die hebben toen antibiotica gekregen, ik weet alleen niet meer na hoeveel tijd. Beterschap!
Ik hoorde juist van een kennis dat die keelamandelen echt wel even kunnen duren, en zeker ook na een paar dagen goed, weer een periode slechter. Geloof dat bij hun de naarste piek zat rond een week na de ingreep. Daarna ging het ook hard beter..
Als hij toch elke 2/3 iur wakker is... Zou ik hem niet extra wakker maken. Misschien een thermosfles met ijskoud water klaarzetten zodat hij meteen een beetje kan drinken als hij wakker word? Vind het echt sneu voor het mannetje.
ik vind het wel een beetje apart en heel heel sneu voor je zoontje! Ik vind wel dat hij ERG veel pijn heeft. Ons zoontje was aan de andere kant: huilde gigantisch de eerste dag, wilde niet drinken, maar de tweede dag vroeg hij om brood..........zonder korst dan natuurlijk, maar....brood! En daarna ging het eigenlijk alleen maar beter: hing veel bij me, maar was heel vrolijk eigenlijk. veel filmpjes gekeken samen Misschien anders toch nog eens teruggaan of een andere arts laten kijken? Diclofenac langer geven, is dat geen optie volgens je arts?
volgens mij als het juist na een heel aantal dagen pas minder gaat, kan er ook zeker wel een bacterie bij zijn gekomen. Zou hem goed in de gaten houden en zijn temperatuur ook.
Hier onze dochters tegelijkertijd: 2,5 en 5 jaar. Die van 5 herstelde extreem snel: zat een paar uur later al cakejes weg te werken. Die van 2,5 ging een stuk minder snel, maar was ook een stuk eigenwijzer met drinken en ijsjes eten. 3 dagen na de operatie kreeg de jongste er koorts bij en is ze via de eerste hulp opgenomen en moest ze 2 nachten blijven! Koorts betekent een infectie en als dat een bacteriële infectie is, kan dat gevaarlijk zijn omdat het via de open wonden in het bloed kan komen. Wel ff goed in de gaten houden dus of hij geen koorts krijgt en anders de kno arts bellen! Met de diclofenac zou ik uitkijken! De jongste had er bloed van in d'r ontlasting, omdat het de slijmvliezen aantast. En de kno artsen zijn er echt niet zuinig mee! Eigenlijk moet je er maagbeschermers bij nemen, zeker in die grote hoeveelheden als ze die kleintjes geven, maar ze denken alleen maar: zonder pijn drinken ze beter dus volstoppen die kinderen! De huisarts was onder de indruk van de hoeveelheid! Helaas heb je ook de pech dat er nu van alles heerst en de weerstand ook minder is! Beterschap!
Vannacht weer een drama, maar overdag stukken beter! Heeft zelfs een paar witte boterhammem zonder korstjres op. Nu net na 1,5 uur slapen weer een pijnaanval...en dan vooral die hoest is zo vreselijk...heel diepe hoest..Gisteren wel wat verhoging maar geen hoge koorts
Klinkt eerder ook als een lagere luchtweginfectie. Kijk of het morgen beter gaat en anders morgen toch terug naar de ha. Arme kind en dan ook nog zo hoesten,. Veel koude ijsjes geven als hij dat wilt nog even koud drinken. zoon was na de derde dag wat opgeknapt de dagen daar voor hebben we in de huiskamer gekampeerd. Veel filmpjes gekeken knakworst op bed zo heb ik de oudste door de pijn heen geholpen hij was toen 5.
Overdag blijft de keel vochtig, daarom gaat t overdag vaak beter. Maar die nachten zijn verschrikkelijk. Gaat je door merg en been als je kind zo'n pijn heeft. En je kan er alleen maar voor je kindje zijn. Ik hoop echt dat het snel beter gaat!