Kind van 6 alleen in tent?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door maanvrouwtje, 6 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Ik ben nu zwanger van de derde. Over 2 jaar willen we weer kamperen. We twijfelen of we onze tent op marktplaats zullen zetten en tzt een grotere kopen met 3 slaapcabines ipv 2 of een tentje waar onze oudste alleen in kan slapen, die is dan 6. We hebben nu maar 2 slaapcabines. Als nr 3 over 2 jaar 2 is, willen we die in een eigen slaapcabine hebben. Zelf willen we ook een eigen slaapcabine.

Het is lastig een tent te vinden die aan onze eisen voldoet en ook nog 3 slaapcabines heeft...

Dus wel of voor de zekerheid niet onze tent verkopen?

2. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik zou een kindje van 6 nog niet in een eigen tent doen, alleen om veiligheid al niet maar ze kunnen nog zo impulsief zijn. Ik zou toch voor een grotere kijken :)

3. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Ik zou een kind van 6 niet alleen in een tent leggen.
    elke gek kan die tent binnen gaan, of je kind kan zelf bedenken de tent uit te gaan...
    zou echt voor een grotere tent kiezen

4. tuc

tuc Niet meer actief

Nee ik zou een 6 jarige nog niet alleen in een tent leggen.

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik ook niet

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Tja t is een lastige. Ik heb het afgelopen jaar met mijn 6 jarige nog niet gedaan, maar...hij vroeg er zelf al wel om. Dit jaar gaat hij samen met zijn dan 6 jarige broertje met opa en oma op vakantie en dan gaan ze zoals t er nu naar uit ziet wel in een apart tentje naast de caravan slapen, aangezien mijn andere neefjes dan in de caravan liggen.... Dus mijn oudste pas met 7,5 maar de jongste zal samen met mijn zoon wel pas (net) zes zijn.
    Ik ben overigens niet zo bang dat ze weggehaald zullen worden. Vraag is meer of ze het zelf al willen/ niet te bang zijn.
    Hier wordt de oplossing als ze het niet durven dat opa dan bij hen in de tent zal gaan slapen.
    Ik zou dus denk ik geen grotere tent kopen maar evt een jaar erbij gaan liggen met 1 vd ouders omdat het daarna mogelijk al veel makkelijker gaat en het moment dano ok vlot komt dát je kids liever stoer apart liggen in een tentje.
    Overigens lag ik zelf al vanaf mijn vijfde in een tent naast mijn ouders, weliswaar met 3 oudere zus/neven.

7. dekilene

dekilene Niet meer actief

Nee zeker niet

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Nee ik zou dat op die leeftijd echt niet doen !

9. sjak

sjak Niet meer actief

Nee zeker niet alleen 's nachts.. Wat we met mijn neefje deden; zo'n klein opgooitentje naast de tent, zonder haringen. Als wij naar bed gingen, trokken we hem (met tentje en al en hij sliep gewoon dood) de voortent in. Dus als je die mogelijkheid hebt dan wel, anders absoluut niet.

10. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Dat is wel een goed idee! Daar is onze tent groot genoeg voor. We hebben zo'n deryan peuter tentje, maar die is maar tot 4 jaar.

Dat onze zoon z'n tent uit zal gaan, zal niet gebeuren. Hij komt ook nooit z'n bed uit. Hij gaat nog altijd een soort van huilen als hij wakker word, dus dan zijn wij ook direct wakker. Toch weer een voordeel van z'n autisme gevonden :) En natuurlijk zullen we het tentje zo dicht mogelijk bij onze eigen tent zetten.

Overigens is onze zoon dan in sept al 7. Maar is toch moeilijk in te schatten hoe ver hij over 2 jaar is.

11. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Als hij `s nachts huilt als hij wakker wordt lijkt me dat voor de buren ook niet zo fijn. In een tent ben je sneller bij hem dan als je eerst jouw tent uit moet en de zijne erin.

Mijn 6-jarige zou het ook absoluut niet durven en er heel erg bang van worden. We laten de tent ook nooit alleen als ze slapen en gaan dan om buurt naar de wc/tanden poetsen.

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nee en ik zou er niet eens over na denken drie kleine kinderen kunnen makkelijk in een slaapcabine. Tent apart kreeg ik met mijn 16 de in Duitseland.

Vind een kind van zes echt nog te jong. Mijn ouders deden ons vroeger in de voortent daar zat dan wel een caravan aan vast.

In de alpen.. sliepen we op het kinderen plateau en mijn ouders op de kist als het had gemoeten had er een kind op de klep gekund wij waren met z.n twee wel altijd ruzie samen in dat kleine bedje. haha.

Nee dus.

13. Ervaren mama

Ervaren mama Actief lid

22 sep 2012
    194
    0
    0
    Gelderland
    Nee, ik heb een zoon van 15 en één van 13, en geloof zelfs dat ik nu nog de kriebels krijg als hun alleen in een tent zouden moeten..

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    No way. Ik zou als de dood zijn dat ze meegenomen wordt of de tent uit gaat en verdwaald.of of of.

maar ik ben een ajam paniki.

Ik zou dus gaan voor een tent met 3 cabines. Wat zijn je wensen dan?

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Met zijn twee (een broer of zus of een neefje of nichtje) en vanaf een jaar of 8 zou ik het wel riskeren - uiteraard dan vlak naast de tent of caravan.
    Maar alleen zou ik er tot een jaar of 9 à 10 niet aan beginnen.

Vanaf haar 14 ging mijn zus naar festivals ;). Dus uiteraard ook met haar tentje. Ik was niet zo'n festivalfreak, maar ik had het dus ook wel gemogen.

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij hebben deze tent een paar jaar geleden gekocht: Echt een superding! Cabanon Biscaya Hij staat vrij vlot, (in 10 minuten) dan staat hij overeind en heb ik het grondzeil vast geritst, dan moeten alleen nog de haringen. Ik ben langer bezig met mijn kastje voor het fornuisje in elkaar zetten... ;)

Wel een flinke uitgave en wij hebben hem uiteindelijk maar 1 jaar gebruikt met kinderen, Tussendoor nog wel een paar weekendjes voor onszelf zonder kinderen. We hebben nu een caravan, maar over een paar jaar willen we toch weer met de tent op vakantie.

Over het slapen in een tentje: Ik twijfelde of ik voor Jelle een klein tentje mee zou nemen, ik heb nog een kyam paraplu tentje liggen waar hij in zou kunnen slapen. Maar hoewel ik Jelle wel vertrouw in een aparte tent, denk ik dat ik problemen ga krijgen met Jitte. Als Jelle in die tent gaat wil Jitte dat ook en haar vind ik nog echt te jong. Zij is ook een stuk impulsiever, Jelle is meer van het eerst denken en dan doen en raakt ook niet snel in paniek.

17. Lovelygirl77

28 dec 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het zelf niet durven. We hebben zelf een caravan met voortent en een slaapcabine er aan vast. Nu nog opslag ruimte. En overdag slaapt de jongste erin. Maar op moment dat ze de leeftijd hebben mogen ze daar slapen met zijn beiden.. wanneer dat is?? dat duurt nog wel heeeeeeel lang

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Zou t ook echt nog niet doen.
    Mijn broer sliep vanaf een jaar of 8, 10 misschien zelfs, apart in een tentje.
    Mijn zusje sliep tot een jaar of 3/4 in het midden van de vouwwagen en ik met mijn broer aan de zijkant. Hij is 6 jaar ouder.

19. sjak

sjak Niet meer actief

Ohw! Maar nu ik je tent zie... Wij hebben hetzelfde idee, zelfde afmetingen ongeveer. (Ambato deluxe 6) hier pas makkelijk een eenpersoonsopgooitent in de voortent, en dan kan je tafel en stoelen er ook nog bij... Binnentent-ruimt zo'n 4 bij 4?
    Kan jij je luifel ook nog afsluiten? Daar kan ook een tentje staan dan.

20. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik zou de tent nu nog niet verkopen. (of hij moet enorm in de weg liggen) En ik zou over twee jaar kijken of jullie zoon er aan toe is om alleen in een tentje te slapen.
    Als het een kind is met verantwoordelijkheidsgevoel kan hij best alleen in een tentje slapen. Zeker omdat jullie zelf in een tent slapen en hem dus snel genoeg zullen horen.

Deel Deze Pagina