Zweten in bed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zara75, 23 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik ben nu al weken met mijn dochter aan het tobben.
    Ze slaapt 's nachts met het raam open, alleen in haar hemdje en onderbroek. En ze zweet haar bed uit. Had een synthetisch dekbed, dit heb ik vervangen voor dons. Die had ik nog liggen. Maar dat was nog erger.
    Nu is er net een 4 seizoenen dekbed geleverd van 100% katoen, met 100% katoenen vulling.
    Ik hoop dus dat dit werkt, ik probeer het eerst met het zomerdeel en dan steeds maar voelen. Vervelende is dat ze het nooit aangeeft of ze het te warm of te koud heeft, als baby zijnde deed ze dit ook al niet. Ze slaapt door alles heen.
    Maar nu was ik dus haar bed net aan het verschonen. En ik bedenk me dus dat er een matrasbeschermer op ligt. (tegen ongelukjes) Zo een met een kunststof laagje.
    Kan me zo voorstellen dat dat natuurlijk ook kan gaan broeien. Maar moet toch bescherming hebben, anders kan ik dat matras na 1 ongelukje weggooien, wil absoluut geen urine erin krijgen ..
    Hebben jullie nog tips?Best lastig dit...Heb een kast vol leuke pyjama's, maar ze heeft het steeds zo warm.
    Het is hier nu btw een graad of 16/17 op haar kamer, verwarming staat nooit aan.

2. megacarls

megacarls Niet meer actief

Je hebt van die aerosleep hoezen voor grotere bedden. Dat helpt ook tegen kindjes die snel zweten (is luchtiger) en tegen ongelukjes.
    Zijn wel aan de prijs.

3. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Alsof je het over mijn dochter hebt. Sinds ze een baby is is ze al extreem warmbloedig. Vannacht werd ze nat wakker van t zweet. Ze heeft 2 ramen wagenwijd open, idd hemd en onderbroek aan, zomerdekbed alleen over dr beentjes en nog zweten als een malle😱 het is er een graad of 18 nu.

Ik heb dus geen tips voor je maar wel herkenning:D wbt de matrasbeschermer misschien kun je die wat lager leggen dus bv pas vanaf de buik/billen naar voeten eind?

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dit. Ze liggen hiermee op een soort kunstof laagje met honigraatstructuur, dus echt op een laagje lucht.

Had er ooit een gekocht vanwege hete zomer en baby met beetje eczeem, maar we hebben m nu nog steeds.

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Zijn deze bestendig tegen ongelukjes, beschermen ze het matras? En zijn deze er in eenspersoonsmaat? We zijn van ledikant meteen overgestapt naar eenpersoonsbed, ik vond een juniorbed overbodig...

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.217
    16.579
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze oudste zweette op die leeftijd ook altijd zo extreem in bed.
    Dan ging ik om 11 uur naar bed en moest ik soms echt zijn bed verschonen.
    Ook al lag hij gewoon in een katoenen tshirt en laken dan nog lag hij te zweten.
    Het zou iets hormonaals zijn.
    Toen hij een jaar of 6 was is hij er overheen gegroeid.

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Haha, irritant he! Ook een goede tip btw, ik ga dat ook eens uitproberen..

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Deze aerosleep is voor het hele bed:

https://aerosleepshop.nl/aerosleep-original-matrastopper-80x200cm.html?utm_source=beslistslimmershoppen&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslist

Wel prijzig maar weet bijna zeker dat het werkt. Deze beschermt je matras niet maar dan kan je dus wel de waterdichte molton blijven gebruiken die je nu hebt en dan de topper eroverheen. Je kan ook een duurdere aerosleep kopen die ook het matras beschermt, maar die is echt wel een stuk duurder:

https://aerosleepshop.nl/aerosleep-protect-matrasbeschermer.html

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Matrasbeschermer weghalen - heb je zelf ooit op geslapen? Na 5 min zweet je gelijk.
    Verder gebruik aerosleep topper is tegeb zweet erg top. En deken en kleding van bamboo is warmteregulered.

Geen fleece, dons, polyester, teddy etc. Wol kan heel goed maar dekbedden met wol kosten honderden euros

Hier dochter slaapt met enkel vebtilatierooster open en 18.5graden in koeka pyjama, aerosleep, wol deken van yumeko of in zomer bamboo deken van he bamboo.
    Als het kouder is stel echt koud dan heb ik joha wollen/zijde Shirtjes
    Als ze jeuk heeft en is te warm dan trek ik haar eczeem/100% zijde shirtje.
    In de zomer heeft ze pyjama van bamboo van ikbenmama.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Het is de matras beschermer . Ga er zelf eens een nachtje op liggen . Vreselijk . Ik heb liever dat mijn kind gewoon slaapt en desnoods matras laten drogen . Reserve matras erop . Na 1 ongelukje hoeft een matras niet gelijk weg hoor.

Deel Deze Pagina