Schema baby bijna 10 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Toto, 1 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toto

    Toto Fanatiek lid

    21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Hoi,

    Ik heb een premature dochter van bijna 10 maanden ongecorrigeerd. Ze is altijd een lastige drinker geweest, ze heeft er hele periodes tussen zitten dat ze de fles weigert en al begint te huilen als ze de fles al ziet. Pap maken ging een tijd goed, maar dat eet ze nu ook slecht. Het lijkt wel of ze melk gewoon niet lekker vindt. Ik ben laatst al van nutrilon overgestapt op friso opvolgmelk, maar dat maakt geen verschil.

    Nu is het zo dat ik haar eigenlijk graag na het avondeten op bed wil leggen voor de nacht, maar nu krijgt ze nog rond 21.00 uur een fles. Hoe kan ik het schema het beste aanpassen?

    Haar schema is als volgt:
    6:30 Fles 120+4 Meestal laat ze 50 cc staan en die krijgt ze dan als pap. Als ze lekker aan het eten is, maak ik nog eens 30 cc bij
    10:00 150 cc volle yoghurt
    12:00 1/2 - 1 boterham (op het kdv drinkt ze hierna nog 120 cc melk en slaan ze die van 16:00 over. Thuis krijg ik dta niet voor elkaar)
    14:00 200 gr fruit met een hele verkruimelde liga koek
    16:00 Fles 150+5, maar daar laat ze tussen de 50 en 100 cc van staan
    18:00 Groentehap 200 gr en als ze heel hongerig is, dan krijgt ze nog 50 cc volle yoghurt toe
    21:00 Fles 150+5

    Als het beter uitkomt, dan wordt het yoghurt moment van de ochtend met het fruitmoment van de middag gewisseld.
     
  2. Friso

    Friso Voedingsdeskundige

    1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Tussen de 8-10 maanden kun je gemiddeld nog zo'n 600 ml opvolgmelk per 24 uur geven. Hier kom je nu ongeveer wel aan. Zeker met de yoghurt erbij krijgt ze voldoende, melk- en melk producten.
    Misschien kun je de melk eens koud aanbieden. Of een soort fruitshake van maken, bv banaan erdoor. Misschien kun je kijken om de fles van 16.00 uur wat te vervroegen en misschien het avondflesje ook. Lukt het om evt wat eerder 's avonds te eten? Dan kun je het allemaal wat vervroegen. Moet je haar wakker maken voor de laatste fles? Dan zou je eens kunnen kijken hoe het gaat als je dat niet doet.
    Groetjes Angelique
     

Deel Deze Pagina