eetritme veranderen baby 5,5 maand

Discussion in 'Baby en dreumes' started by tessa321, Jan 15, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    1,050
    178
    63
    Gelderland
    Hallo mede mama's,
    Onze zoon is overdag de wereld aan het ontdekken en komt dan niet zo vaak voor een voeding (bv) als in de nacht, het liefst zou ik dit omgedraaid zien. Iemand nog tips? Heb al wel de tip gehad om hem maar te laten huilen, paar nachten en dan is het over, maar zou het liever iets subtieler doen :D lijkt me voor onze dochter ook fijner.

Hij slaapt nog bij ons op de kamer, zou het uitmaken als hij naar zijn eigen kamertje gaat?
    Hij is bij de osteopaat geweest ivm vocht achter de trommelvliezen, nu is hij weer verkouden, misschien dat hij daarom in de nacht meer wil drinken?

Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt!

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Bij dochter (6 maanden) voeden we ook op mijn verzoek, hier helpt dat, maar dat ligt een beetje aan je baby. Zij kwam een maand geleden overigens ook ineens vaker s nachts, groeispurtje/regeldagen. Overdag geeft ze weinig hongersignalen, dus ik voed bij het wakkerworden en dan nog een keer in de periode dat ze wakker is (na 1,5 tot 2 uur), is wel vlot, maar de ene keer drinkt ze heel goed en de andere keer niet, op deze manier drinkt ze alles bij elkaar wel voldoende overdag.

Dochter slaapt ook bij ons op de kamer trouwens en komt nu weer meestal voor 1 voeding, terwijl zoon op die leeftijd vaker kwam en wel op zijn eigen kamer sliep, denk niet dat dat een factor is (maar ligt misschien aan de baby ook).
    s avonds komt ze trouwens wel heel vaak, maar volgens mij ligt dat meer aan verkouden zijn (hoop ik....)

3. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Mijn zoontje is 6 maanden en ik voed ook op verzoek. Ik leg hem overdag ook elke anderhalf/ 2 uur aan zoals MamavanLieverd, maar hij komt toch nog meestal om de 2 uur, ook in de nacht. Tja, dus ik hoop hier ook op een goede tip:). Ik heb het er trouwens met de kinderarts over gehad (hij heeft ook een zoontje, 1 maandje ouder dan die van mij) en hij zei dat het waarschijnlijk beter gaat als hij 's avonds brei eet (dat hielp bij zijn zoontje ook). Ik probeer nu dus de voeding op te bouwen, maar dat lukt (helaas) ook nog niet zo goed.

4. Kellieee

Kellieee Actief lid

Jan 18, 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is sinds hij alleen op een kamertje slaapt langer gaan slapen.. Hij krijgt overdag op vaste tijden een voeding, voor zo ver dat lukt (ongeveer 7uur, 11uur, 15uur en 19uur) het was een beetje uitproberen, maar sinds een paar weken slaapt hij dus van 19.00 tot 07.00 :)

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Is dat borstvoeding? Er zijn niet veel vrouwen die op deze leeftijd hun productie ok houden met maar 4 voedingen op een dag (ze zijn er wel, maar niet veel), dus voor een borstbaby zou dit niet mijn advies zijn ;).

6. mama201

mama201 Bekend lid

Feb 25, 2015
    973
    1
    16
    Mijn ervaring is vanaf de geboorte voed ik hem op mijn slaapkamer

Beneden teveel prikkels ook al is niemand thuis

En meestal gaat die dan gelijk slapen haha

Hij is nu 9 maanden en heeft ook vocht achter zijn oren hij krijgt binnenkort buisjes en heeft ook nog niet doorgeslapen

Share This Page