Nog steeds huilen in bed..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jucade, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin word bijna 4 jaar en hij huilt een aantal x op een avond/nacht in bed.. hebben werkelijk alles al geprobeerd.. denk aan heengaan, troosten, vragen wat er is, boos worden omdat ie een x moet gaan slapen, dag doorspreken en vertellen wat er morgen komt, of juist NIET omdat ie daar misschien juist onrustig van werd, homeopatische druppeltjes etc etc. Soms is ie echt wakker, maar soms ook niet. Sinds een tijdje hebben wij besloten om maar niet meer heen te gaan, het is een minuut of 2 en dan horen we hem niet meer. Wiens kind van bijna 4 heeft dit ook (nog)?? Ik hoor vrienden van ons, daar kun je een bom afsteken en dan slapen ze nog.. Nu moet ik er wel bij vertellen dat het een denk ik (hoog) gevoelig jongetje is.. Wie heeft er tips? alles is welkom.

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wij hebben het huilen en vroeg wakker zijn tot nu toe kunnen doorbreken met een beloningssysteem.
    Als ze 'goed gaat slapen', niet gaat huilen en piepen en wacht tot de aapjes zijn oogjes open doet met roepen krijgt ze een sticker. Na een aantal stickers krijgt ze een kadootje.
    Nou was ik bang dat ze helemaal niet meer durfde te huilen, ook niet als er echt wat zou zijn maar dat ik gelukkig niet zo.
    Het helpt hier best goed.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja, maar heb t idee dat ie t meestal in zijn slaap doet zeg maar.. en dan wakker word van zijn eigen gehuil.

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Als ie na een minuut of 2 alweer stil is, vermoed ik ook dat het voornamelijk met verwerken van de dag te maken heeft. Helemaal omdat je zegt dat ie al zo'n gevoelig jochie is.

Het is iig een goed teken dat ie zo snel vanzelf stil wordt, dan doet het niet om aandacht ofzo. Wel sneu dat ie zo verdrietig wordt elke keer, hopelijk groeit ie er snel overheen!

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Dan sluit ik me volledig aan bij Caithlin;)

Denk dat je niet meer kan doen dan hem een knuffel geven als hij die nodig heeft. Het gaat vast beter als hij wat ouder wordt.

Deel Deze Pagina