Mijn zoontje van 2 weken slaapt nog met z'n mutsje op s nachts. Overdag doen we dat niet meer omdat hij zich prima op temperatuur kan houden. Omdat het wat kouder wordt, slaapt ie inmiddels in een (winter) slaapzak. Hij is heerlijk warm bij iedere fles, dus vroeg ik me af hoe lang hij nog een muts op moet s nachts. Wanneer zijn jullie daarmee gestopt?
Na 2 dagen, want in de week dat hij geboren is was het 35 graden en hij hield zich heel snel warm (we lagen allebei te puffen in bed vd warmte haha). We checkten temp. bij iedere voeding uiteraard. Geloof dat het na twee weken niet meer hoeft, mits hij zich goed warm houdt.
Mutsje een keer af laten en dan s nachts even tempen voor je een voeding geeft. Is hij te koud dan mutsje weer op. Ik denk dat het wel kan hoor. Maar ik heb een zomerkindje dus hier sowieso nooit een mutsje op gehad met uitzondering van de eerste 2 dagen in het ziekenhuis.
Hier ook een kindje die al snel geen mutsje meer nodig had. Ik zou het gewoon proberen en inderdaad even tempen als je twijfelt, dan kan je het mutsje altijd nog opzetten
Onze dochter nooit een muts op gehad in de nacht. Ik denk dat je hem best af kunt laten en dan desnoods even temperaturen in de nacht als hij komt voor een voeding.
Toch even temperaturen 's nachts om te kijken of deze goed is, dan kan het mutsje af. Daarna nog een keer temperaturen om te kijken of deze ook goed blijft zonder mutsje.
Die van ons had in de kraamweek ook moeite met zichzelf op temperatuur houden, maar na deze week zat dit eigenlijk wel goed en hoefden we hem geen mutsje meer op te doen. Na 1 week dus.
Hier ook maar een aantal dagen, maar ze is in juli vorig jaar geboren en het was toen heel warm. Mijn oudste lag in de couveuse dus die hoefde pas veel later een muts op en ook niet zo lang uiteindelijk (maar in het ziekenhuis is het altijd erg warm..).
1 week en dat vond ze helemaal niet leuk. op dag 1 al beide wijsvingertjes eronder en wegschuiven die muts hihi
4 nachten denk ik. Zoontje is geboren in november. Maar dat wil natuurlijk niks zeggen over jouw kindje. Gewoon mutsje af doen en temperatuur in de gaten houden.
Dochter heeft wekenlang een muts gedragen. Ze was met 36.6 geboren maar dysmatuur en kon zichzelf gewoon niet warm houden.