Mijn dochter is nu 13 maanden en sinds eind november 4 keer ziek geweest. Nu dus weer. Waarvan 1 keer bijna 2 weken toen haar neusamandelen geknipt waren. Ze heeft gelijk flinke koorts, soms wel oplopend naar 40 graden! Van die 4 keer is ze 3 opgenomen geweest en 1 keer sonde gehad. Afgelopen dinsdag is ze nog nagekeken door de huisarts en die zei dat het een virus is. Wij vinden dat ze nogal vaak ziek is of zijn we gek?
Vergeet niet dat er op dit moment van alles heerst. Mijn zoontjes hebben ook 6 weken gehoest, met koorts en oorontstekingen etc. Zelf ben ik ook al vanaf begin september aan het kwakkelen. 2x longontsteking, 2x buikgriep, en alleen maar hoesten hoesten en hoesten. Word er helemaal idioot van. Lijkt wel of op dit moment echt iedereen om mij heen aan het kwakkelen is.
Mijn dochter hoest al sinds dat ze 6 weken was, daarom zijn haar neusamandelen ook geknipt. Maar zodra ze er weer bovenop is een beetje begint ze weer en dan gelijk hoge koorts.
Ik vind dat ze best vaak zien is. Maar, zit ze bijvoorbeeld op een kdv? Want kindjes kunnen vaak ziek worden, zeker wanneer ze op plekken als een kdv komen. Er heerst inderdaad veel en zoals ik het lees komt jouw kleintje met haar weerstand iedere keer net niet goed, waardoor ze weer makkelijk ziek is. Zoontje van een vriendin van mij had dit ook, tot hij bijna 2 was, toen was hij ineens bijna nooit meer ziek.
Ze zit dus eigenlijk wel op een kdv idd. Maar omdat ze zo vaak ziek is, is ze daar in 5 weken tijd 1 keer geweest.
Houden zo Chiggy! Onze zoon is ook best veel ziek geweest. Ook veel ziekenhuisopnames enz. 10 keer in 3 jaar tijd. Maar ons dochtertje lijkt het zo in te gaan halen op deze manier. Ze is nu dus 3 keer opgenomen geweest sinds eind november. Dit ivm dat ze aan het uitdrogen was.
Ik vind het vooral snel op elkaar en ze reageert er ook erg heftig op. Maar sommige kindjes vangen helaas alles op... Hopelijk is ze snel helemaal beter en blijft het dan ook voor langere tijd weg!
Ik vindt het eigenlijk wel veel, maar heb dan ook geluk met mijn kinderen, ze zijn hooguit 1 keer per jaar een weekje ziek. Lijkt me wel zwaar zeg zo vaak ziek.
Dat is wat ons dus ook opvalt. Dat ze zo heftig reageert. Ze moet volgende week naar de kno arts en volgende maand naar de kinderarts, dan maar even aankaarten.
Ik vind ook dat ze best veel ziek is.. Kan pech zijn natuurlijk! Ik heb een zoontje van 1 nu en die is op een onschuldige verkoudheid na nog niet ziek geweest. Ook geen koorts oid nog gehad.. Ja 1x 38.2 na z'n vaccinatie maar dat is verhoging en was ook maar 1malig.. Moet wel zeggen dat zoonlief niet naar kdv gaat, oppas is bij oma en opa..
Ik vind het wel veel voor zo'n klein meisje Ons zoontje is precies een maand jonger en had pas z'n eerste verkoudheid te pakken bij 8 maanden. Sindsdien nog 2 keer verkouden geweest, hij gaat naar een onthaalmoeder. Verder niks.
Tot juli/augustus ging het eigenlijk goed met haar. Het enige was dat ze vanaf 6 weken oud veel hoest. Vanaf juli/augustus kreeg ze meerdere antibiotica kuren en vlak nadat ze een jaar was zijn haar neusamandelen verwijdert en buisjes geplaatst. Volgens de kno arts waren die enorm groot. Sindsdien lijkt ze bijna alleen maar ziek. Ze heeft nu 38,5 dus dat valt gelukkig nog mee. Verder hoest ze enorm en heeft wat diarree. Om half 8 is ze een uurtje wakker geweest en heeft 80cc gedronken en om 11:00 heb ik haar weer wakker gemaakt, toen had ze 130cc op dus dat is al wat beter. Nu ligt ze vanaf 12:00 weer te slapen.
Dit is ook de reden dat ik mijn mannetje eraf gehaald heb Hij kwam er toch niet vaak ivm veel ziek zijn en als die een keer ging werd hij daarna weer ziek. Heeft wel aanzienlijk geholpen. groetjes kim
Ik heb haar 25 minuten geleden uit bed gehaald om te drinken en nu slaapt ze al weer. Zo ff met manlief overleggen of we zo wel de avond/nacht in kunnen gaan.
Toen mijn zoon nog naar het KDV ging was hij vaker ziek dan niet ziek. En stak ook ons lekker aan... Er leek toendertijd echt geen einde aan het ziek zijn te komen. (met hele hoge koorts, geen verkoudheidjes!) met als klap op de vuurpijl luchtwegeninfectie. Het blijft een lastig iets want je kan je kind niet tegen ziek zijn beschermen. Maar het gaat wel over hoor.. (uiteindelijk)
Je kan mij niet wijsmaken dat dat door een kdv komt die van mij gaan beide Levi heeft wel een tijd gekwakeld maar dat is opgelost met buisjes en neusamandel etuit Dan zouden de kdverblijven leegstromen....ik zou eens een goed onderzoek eisen Mischien kun je probiotica gaan bijgeven voor de weerstand
Ik vind het niet vaak, althans mijn dochter is ook van oktober tot april ziekjes: verhoging, koorts, hoesten, groen snot etc. In november op het randje van uitdrogen gestaan, maar verder loopt het hier niet uit de hand. Dat zou ik dus wel wat zorgelijk vinden. Geef je bij ziekte wel een paar dagen achter elkaar paracetamol? Het zou kunnen dat een kindje door keelpijn slecht drinkt en dat is schadelijker dan paracetamol imo.
Ze krijgt genoeg zetpillen. Wat mij betreft veel te vaak maar goed het is niet anders. Een keer verhoging, snotteren enz is ook zeker niet erg op zich. Alleen mijn dochter heeft de laatste 3 keer gewoon elke keer oplopend naar 40 graden waarvan 2 keer bijna uitgedroogd en 1 keer uitgedroogd. Dat vind ik wel veel!
De koorts loopt bij mijn meisje ook snel op, laatst 41,5. Dat op zich vind ik niet zorgwekkend in mijn geval, want mijn dochtertje blijft (op die ene keer van bijna-uitdroging na) alert. Waarom droogt jouw dochter uit? Gaat er niet genoeg in of komt het er te snel uit?