Ja olijven vindt hij ook wel lekker en gedroogd fruit even kijken naar iets anders als alleen rozijnen. Behalve paprika lust hij alle groente ook gelukkig. Ga zo maar even boodschappen doen denk ik
Hier ook een vreetzak, kan ook zeer chagrijnig worden als hij geen eten krijgt. Maar ik merk ook wel dat er wat verveling in zit. Als we weg zijn, zeurt hij niet om eten, maar vermaakt hij zich prima en haalt het daarna ook niet in. Maar thuis wil hij steeds eten. Qua brood zou ik toch echt minder gaan aanbieden, er zit zoveel zout in brood. Ik weet ook niet wat voor brood je geeft, misschien dat je beter volkoren kunt geven (als je dat nog niet doet), dat vult al beter dan bruin of wit brood. Hier krijgt hij sochtends een bak yoghurt met havermout, meestal banaan erbij. Daarna bord fruit, eet hij ook wel twee stuks van op. Dan nog iets van een maiswafel of cracker. Als lunch 1 boterham, meer krijgt hij niet omdat ik het weinig vind toevoegen. Vaak na het slapen een cracker, of zelfgebakken cakeje. Daar is hij gek op. (1 ei, 1 banaan, 50 g volkorenmeel, beetje bakpoeder, scheut zonnebloemolie, handvol rozijnen: banaan prakken, ei erdoor, meel erdoor, dan olie tot het mooi smeuïg is, dan de rozijnen erin, en dan in de oven. Ik doe vaak minicupcakevorm, 13 minuten op 180 graden) Dan eet hij nog 1/3 komkommer tijdens het koken en een bord vol avondeten. En nog een bak yoghurt met havermout voordat ie naar bed gaat. Soms krijgt hij wat rozijntjes, mini rijstewafels, maisfingers, oid tussendoor nog. Misschien zit er nog iets tussen wat je kunt geven. Fruit zit wel vol suikers, maar vind ik meer toevoegen dan bijv koekjes enzo, dan geef ik liever een stuk extra fruit. Probeer misschien ook wel eens of het geen dorst is. Je hoort wel eens dat volwassenen dorst met honger verwarren, misschien hebben kinderen daar ook al wel last van.
Ja wanneer we weg zijn zeurt hij ook minder dat herken ik wel. Brood vind ik ook niet de beste keuze zo vaak per dag. Ben bang dat ik toch zelf dingen moet gaan bakken. Hij drinkt ook altijd veel dus dat is het niet denk ik. Met opstaan krijgt hij een fles kokosmelk 250ml. En daarna drinkt hij nog wel 2 a 3 glazen water of thee tot hij naar bed gaat (12.30 uur) Hij is wel al om 06.00 uur wakker dan krijgt hij die fles, half 7 beneden 2 broodjes. En dan heeft hij om 10 uur gewoon echt weer honger. Dus krijgt hij fruit maar na twee stukken nog steeds honger dus dan weer twee broodjes, waarna hij daarna om nog een vraagt. Yoghurt zou een mooi alternatief zijn maar dat mag hij helaas niet.
Kokosyoghurt is misschien een optie. Of misschien eens kijken naar overnight oats. Dat kan ook met plantaardige melk of water.
. Overnight oats ga ik even bekijken of dat wat is. Kokosyoghurt heb ik nog nooit gezien in een groot pak of beker. Wel klein in vorm als een toetje.
Ik eet zelf deze yoghurt. En hij vult ontzettend. Ik vind hem zoet, maar als je daar niet van houdt dan heeft bijv appie eigen merk die niet zoet is. Ik vind die zelf niet lekker en smaakloos.
Ja de sojayoghurt ken ik mijn zoontje krijgt daar diaree van als hij teveel soja binnen krijgt. Voordat hij kokosmelk dronk kreeg hij sojamelk, dat viel toen niet zo goed. Nu eten we wel producten waar soja inzit en dat gaat goed alleen nog meer soja toevoegen durf ik niet echt aan. Zelf drink ik de ongezoete variant , maar de yoghurt met smaak eet ik zelf ook wel eens.
Hier ook een klein hongerlapje Nu met 18 maand eet hij het volgende Smorgens : 2 boterhammen met beleg en drinken Tussendoor 2 stuks fruit Lunch 2 boterhammen met beleg en drinken Tussendoor : liga , fruit/groente, rozijntjes enz ( niet alles tegelijk) Savonds: zo'n beetje zelfde hoeveelheid warm eten als wat ik zelf eet en een toetje Tussendoor drinkt hij vaak thee , water of roosvice Maar goed nou is mijn zoontje ook best groot Is nu zo'n 89 cm denk ik ( zit in maat 92 )en zo'n 13 kg
Ja hier in de avond ook bijna net zoveel als wij eten. Verbaas me steeds wat er allemaal in kan. Mijn zoontje is alleen een stuk kleiner met 79 cm en 10 kilo
Havermout voor ontbijt of lunch. Gezonde havermoutkoekjes (Google maar eens) Avocado is hier ook favoriet.