Zoontje 23 maanden huilerig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama van Rayan, 8 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van Rayan

8 jun 2014
    48
    0
    0
    Regio Utrecht
    Dag mama,s

Ik ben nieuw hier maar heb een paar vraagjes.

Mijn zoontje van 23 maanden is heel erg huilerig.
    Bij alles wat niet mag en ook bij wat wel mag gaat hij huilen.
    ik word er eigenlijk een beetje moe van,soms weet ik niet wat hij wil.
    Hij schreeuwt ook heel erg ineens is heel erg baldadig ik roep de hele dag nee Rayan dat mag niet!Herkennen jullie dit gaat het beter worden?

Het is een hele lieve jongen ik herken dit niet van hem.
    Eten gaat ook heel moeilijk {heeft hij van zijn vader denk ik!}
    Tanden poetsen is een drama kortom het gaat niet helemaal lekker.

Graag hoor ik van jullie of jullie dit dus herkennen en wat ik er mee moet.

Bedankt.

Mama Van Rayan

2. Mama van Rayan

8 jun 2014
    48
    0
    0
    Regio Utrecht
    Wat jammer dat ik geen reactie krijg.Hopelijk reageert er iemand op mijn vraag!

3. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Herkenbaar! Ik denk dat de meeste kindjes in dit topic (baby en dreumes) jonger zijn. Ik heb een dochter van bijna 23 maanden en herken het wel enigzins. Vooral het tanden poetsen is hier drama. Ik heb hier nog echt geen oplossing voor gevonden. Ze krijgt voor het slapen gaan nog een fles (overdag gewoon tuitbeker met drinken) en ik wil daarna haar tanden poetsen maar dat gaat echt niet want dan gaat ze helemaal over de rel. Ook zijn ze heel actief op deze leeftijd. Ze kunnen al redelijk veel (lopen en klimmen) maar begrijpen nog niet echt alles. Het helpt wel dat m'n dochter al aardig communiceert. Ik vermoed dat het weer een fase is. Misschien helpt het om uit te leggen waarom hij het niet mag. Ze begrijpen echt al meer dan je denkt op deze leeftijd. Ik zeg bijvoorbeeld, nee niet aankomen want dan valt het en gaat het kapot. Of niet aan de thee komen is heet. Ze kent de woorden kapot en heet, dat scheelt wel. Ik leg het in de woorden uit die ze kent. Ik merk nu de communicatie en het begrip hiervan beter wordt dat ze ook makkelijker wordt. Het is denk ik ook een hoop frustratie, dat ze meer willen dan ze kunnen. Wat ook helpt is haar bezig houden, naar de kinderboerderij gaan, in de zandbak spelen, zwemmen of met andere kindjes spelen. Oftewel zorgen dat ze haar energie kwijt kan.

4. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Klinkt alsof de peuterpuberteit is aangebroken. Die duurt wel even;)
    Google er maar eens op, kijken of je het herkent.

5. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ja precies dat ja, peuterpuberteit! Pfffff... ;)

6. Mama van Rayan

8 jun 2014
    48
    0
    0
    Regio Utrecht
    Bedankt voor jullie reacties.

Oke peuterpubertijd ja dat zou wel kunnen.

Het is echt de hele tijd jammere,ik zat zelf te denken aan misschien doorkomende tandjes of zijn oortjes die pijn doen. Ja je weet het niet he met die kleintjes.Hoe houden jullie je kleintje bezig nu ook met dit warme weer? wat doen jullie zoal op een dag?Fijne dag allemaal!!

Groetjes,

Mama van Rayan

7. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Veel weg gaan helpt merk ik! We zijn eergisteren bij de buren wezen bbq-en gisteren bij vrienden met een baby langs gegaan en vandaag een verjaardag van een jongetje die ook 2 wordt. Ik merk dat erop uitgaan en sociale dingen doen wel aanslaat maar dat je moet je kind maar net leuk vinden natuurlijk. Anders misschien naar de kinderboerderij?

Trouwens hier zijn het ook de tandjes die doorkomen denk ik. Ik zag dat er gisteren kiezen en 2 tanden aan zitten te komen. Mijn dochter was laat. Het gaat hard nu het wisselen.

8. Mama van Rayan

8 jun 2014
    48
    0
    0
    Regio Utrecht
    ja, we zijn vandaag lekker naar het strand geweest.Maar hij was daar ook heel huilerig.Toen we thuis kwamen even een uurtje laten slapen,toen ging het wel weer redelijk.Hij is de laatste paar dagen wel heel erg aan het schreeuwen als iets niet mag of hij zijn zin niet krijgt.Is dit normaal voor deze leeftijd?

Verder een leuke dag gehad!

9. Mama van Rayan

8 jun 2014
    48
    0
    0
    Regio Utrecht
    Mijn zoontje is altijd wel heel vroeg wakker hoe zit dat met jullie kindjes?

Gaat om 19.00 uur naar bed en is rond 6 uur wakker best vroeg dus!

10. miep84

miep84 Niet meer actief

Hier precies dezelfde slaaptijden! Onze zoon is 22mnd :)

Ook al de eerste supermarkt driftbuien gehad en inderdaad huilen/krijsen als hij zn zin niet krijgt (ben wel censequent, dus wordt al stukke minder). Ook is gillen sinds een week of 2 nieuw. Gillen om niets (of iets) heel hard, hoog en schel! Dit zijn we nu aan het corrigeren en afleren...

samengevat: de peuterpubertijd ;)

11. Mama van Rayan

8 jun 2014
    48
    0
    0
    Regio Utrecht
    Oké,een beetje dezelfde leeftijd dus! Ja dat gillen phoefff... Niet normaal de buren zullen wel denken hihihihihahaha ik vind het soms best lastig hoor,want vind het niet leuk als hij huilt.Maar hij kan natuurlijk niet overal zijn zinnetje in krijgen.

12. Mama van Rayan

8 jun 2014
    48
    0
    0
    Regio Utrecht
    Peuterpubertijd wist niet eens dat dit bestond zeg!!

Deel Deze Pagina