zoontje (2j3m) maakt me soms zo verdrietig...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jenny1980, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Hier ook aan het peuterpuberen. Wat ik heb gemerkt is dat hij pas luistert als je echt heel boos wordt (en dat doe ik dus eigenlijk nooit). Maar ik lees hier dat jullie (bv Wilma) proberen niet boos te worden. Maar dan houdt het gedrag toch ook nooit op? Ik vind het niet acceptabel dat hij een half uur lang aan het mekkeren is omdat iets niet mag (ik had hier ook al een topic over geopend).

Ik vind het ook jammer (net als TS) dat de negatieve dingen mij zo bezig blijven houden, terwijl hij het grootste gedeelte van de dag eigenlijk gewoon heel lief is. Ik probeer ook vaak tot 10 te tellen, een klassieker, maar bij mij helpt het. Je denkt eerst "Nee he???!!!" dan "12345678910" en dan kan je het weer relativeren :)

2. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

Iets wat bij mij werkt (ook een peuterpuber :p) als hij gedrag laat zien wat ik niet wil of vreemd vind (drijnen, huilen, hangen, driftig worden) is vragen of hij erg moe is en misschien even moet gaan slapen. Aangezien dat absoluut niet is wat hij dan wilt zegt hij al snel nee. Ik zeg dan: "o je moest zo huilen / of o je ging hangen... ik dacht het even?" vaak gevolgd door nee... ben wakkuh. Met een reactie... oke is goed lieverd, wat wil je nu graag spelen / wat zullen we eens gaan doen (afhankelijk van waar ik mee bezig ben)

Heel positief en werkt bij mij super. en als hij wel echt moe is dan kan hij het gedrag niet lang stoppen en zie ik dat ook en kan ik ook zeggen dat het beter is even te slapen en breng ik hem op bed. Vaak even met huilen/ snikken maar dan is hij daarna toch wel snel weg in dromenland.

En tja natuurlijk lukt het niet altijd en moet ik mezelf soms ook wel even verbijten om rustig te blijven. Ik ga dan vaak even wat drinken en loop daarna weer terug naar mijn zoontje die echter vaak inmiddels al naast me staat :) en probeer het opnieuw.

3. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    de peuterpubertijd is hier ook al aan de gang hoor. De ene dag is er niets aan de hand en de andere dag als hij iets wil en ik zeg nee. meeeeeeeebeeeeeee hoor je dan alweer. Soms wordt je er idd echt moe van. Ik zeg tegen mijn zoontje. zoo hou jij eens op zullen we maar met de boerderij gaan spelen ofzo. Dan gaan we dat doen.

Denk dat iedere ouder het wel eens niet meer ziet zitten na zo'n hectische dag...

Deel Deze Pagina