ha dames! Ik zoek een boek over kinderziektes. Als ik wat ontdek bij mijn zoontje dan ga ik meteen van alles denken en zo'n boek leek me dan wel handig. Hebben jullie zo'n boek en welke is dat? Waarom vind je dat een goed en handig boek?
Denk je niet dat je met zo'n boek juist nog meer zorgen gaat maken, omdat je altijd wel symptomen ergens in ziet? Als je zoon nergens last van lijkt te hebben, niet druk maken, zowel, ga naar de dokter om het te laten beoordelen.
Maar dat kan zo'n boek je toch niet vertellen...? Je bent dan samen met je boek eigenlijk voor dokter aan het spelen. Jij gaat namelijk symptomen interpreteren en aan de hand van het boek beslissen of je de dokter moet bellen. Terwijl je dingen wellicht helemaal verkeerd interpreteert. Mijns inziens kun je beter een keer te vaak dan een keer te weinig de dokter bellen.
Bedoel je een soort overzicht van de meest voorkomende kinderziektes? Je kan op thuisarts.nl kijken, als je zoekt op kinderziektes krijg je een overzicht. De symptomen staan duidelijk beschreven en ook wanneer je de dokter moet bellen, sowieso als je het niet zeker weet of je zorgen maakt natuurlijk.
Pak de ouderwetse medische encyclopedie van mn ouders. Naast vriend google en dit forum. De meeste kinderziektes zijn al jaren hetzelfde hooguit de behandeling nu anders (dwz bijv. geen venkel thee bij krampjes), gaat mij ook meer om de signalering en idee wat ik kan verwachten. Bel toch uiteindelijk de huisarts als ik er zo mijn vraagtekens bij heb.