Zoontje 2r plast heel veel 's nachts

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ylaisa271982, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    Hoi,
    Ik zit een beetje met mn handen in het haar.
    Mijn zoontje is ruim 2..niet zindelijk.
    Al enige tijd plast hij 's nachts zo enorm veel dat zijn luier het niet meer houdt..en ik hem elke nacht moet verschonen..de plas zit letterlijk onder zn oksels!
    Ik heb van alles geprobeerd..grotere luier..'s avonds minder laten drinken..etc etc...niks helpt!
    Hij drinkt ook niet veel..kan het vergelijken met zn tweelingzusje die veeel meer drinkt en die dit probleem niet heeft.
    Overdags plast hij bijna niet..na zn middagslaapje een droge luier..terwijl hij dan al 2 bekers limonade op heeft.
    Het lijkt net alsof hij alles bewaard voor s nachts..Jeugdverpleegkundige zei dat hij miss zo druk in zn spel is en dan pas als zijn lichaam zich ontspant gaat plassen..maar hij zit nog in de luiers..dus hij hoeft niet zijn spel te onderbreken.
    Een tijd terug was ik ff bang voor diabetes..op een dag heel erg versuft..niet wakker te krijgen en enorm veel drinken..vingerprikje gehad en de waardes waren normaal.
    Nu ben ik daar wel weer bang voor..maar hij drinkt niet veel..zoals wel bij de klachten staat.
    Ook is hij heel snel zweterig...en heeft hij een hartruisje welke volgens de arts onschuldig is.
    As donderdag naar inloopspreekuur dan horen we t verder..maar vroeg me af of iemand dit bekend in de oren klonk

2. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Mijn beide jongens, worden de laatste tijd ook doorweekt wakker 's morgens, heel veel plas en soms ook nog gepoept.
    Ze zijn nu 2 jr en 4 mnd.

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn jongste heeft het met periodes. nu juist niet meer. rond de 6 maanden hand hij zo'n periode. daarna rond de 10 maanden, toen hij een dik jaar was bijna een half jaar aan een stuk steeds nat s'nachts. daarna was het af en toe. de laatste weken is hij niet nat meer geweest. maar hij plast nu ook vaker in de douche. ( is 2 en half nu) hij is verder niet zindelijk ofzo hoor.

4. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ik lees even mee, want hier ook elke ochtend bij het wakker worden een natte pyama + ondergoed/romper!
    En dan heb ik ook nog eens die Baby-Dry van Pampers die 12 uur bescherming zouden bieden..!?

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

dvs@ je moet juist de andere hebben dan die voor s'nachts bedoeld is. die werkten hier veel beter(gek genoeg). tegenwoordig heb ik die van de lidl. die houden het hier meestal droog de laatste tijd.

6. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Bedoel jij de Active Fit dan?

7. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Jeetje, ik houd jouw verhaal kunnen schrijven! Elke ochtend kunnen we de molton en het hoeslaken bij de was gooien, vreselijk! En overdag zit er bijna niets in zijn luier! Vind ook niet dat 'ie abnormaal veel drinkt ofzo. Jesper is wel een buikslaper. Dus alle plas verzamelt zich in de voorkant van de luier. Maar dan nog, de luier is 's ochtends zo loeizwaar! En kleine uk zeiknat... sneu! Ik wacht met smart op de gouden tip!

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier ook precies hetzelfde als missx28

Giorgio heeft overdag bijna geen plas in zijn luier en geven hem express al weinig drinken voor het slapen gaan. Hier dus ook een buikslaper, alle plas verzamelt zich dus voorin de luier wat door gaat lekken. Elke morgen dus hoeslaken/molton/pyama/slaapzak in de was

onder het matras hebben we ook nog speciale matrasbeschermers gekocht bij de Kruidvat. Zijn speciale zeiltjes die je op het matras kan leggen onder de molton en hoeslaken dat doorlekken op het matras veroorzaakt. Zitten geloof ik per 5 ofzo verpakt en kosten weinig.

Eerst altijd pampers, nu sinds kort Kruidvat luiers en merk wonder boven wonder dat deze luiers stukken minder snel doorlekken, echt ideaal!

Misschien een tip: 's nachts 2 luiers over elkaar aandoen. Doen we ook altijd als Giorgio diarree heeft en werkt perfect

9. WNT

WNT Lid

8 mei 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier bij vlagen hetzelfde probleem. Heeft altijd wel met spanning/drukte te maken. Heb wel eens de tip gelezen om de luier achterste voren aan te doen masr nog niet geprobeerd. Andere tip om een inlegger er in te doen (maandverband,tena). Plast je zoon wel eens op het potje? Blijkbaar lukt het hem wel om zijn plas op te houden.

Deel Deze Pagina