Schema baby 8 mnd, wie kijkt mee?

Discussie in 'Voeding' gestart door Avastar, 18 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Avastar

Avastar Actief lid

25 sep 2012
    245
    9
    18
    Hoihoi,

Graag zou ik jullie mening over het voedingsschema van mijn dochtertje van bijna 8 mnd. Ik heb de volgende vraagjes:
    - krijgt ze niet te veel melkflessen, wat vinden jullie van de grootte van de flessen? Lijkt mij soms best veel maar ze is echt hongerig. ( Soms heeft ze ook periodes waarin ze maar halve flessen drinkt, dan wil ze echt niet meer dus ze kan het blijkbaar wel aangeven, maar dit is al een tijdje niet meer zo) heb het idee dat ze niet meer voldoende heeft aan alleen de melk, maar brood lukt nog niet.
    - tot hoe lang geef je de fles om 19u? Dat kan nu nog wel toch, of moet ik daar al mee gaan afbouwen?
    - iemand tips voor brood eten? Ze kokt hier enorm van en spuugt dan alles uit, hier door heeft ze er echt een afkeer van! Heb het een maandje laten rusten en ben net weer begonnen maar nog steeds kokken en dus weigeren. Ik geef haar nu vrijblijvend een boterham om mee te spelen, soms gaat er voorzichtig een stukje naar de mond maar meteen trekt ze dan een vies gezicht... Is dit een kwestie van geduld en mist ze nu niet belangrijke voedingsstoffen?
    - drinken weigert ze uit het flesje ( heb alleen nog maar water of thee aangeboden, liever nog geen diksap) rietjesbeker of tuitbeker snapt ze nog niet, ik probeer het wel steeds, ze drinkt dus tussendoor niets! Iemand tips?

Haar schema:
    7.30u: fles 210/7
    10u: 1 stuks fruit.
    12u: fles 210/7
    15u: spelen met brood ( komt niets binnen) daarna koekje/fruit/yoghurt
    17u: 175 gram avondeten ( ze is dan vaak hongerig en gaat allemaal glad op)
    19u: 210/7 met 2 schepjes rijstebloem.

Ik hoor graag jullie mening over dit schema, zou graag ook wat voorbeelden van jullie ontvangen zodat ik wat kan sparren. Heel erg bedankt alvast!

2. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Hoi

M. Zijn schema met 7 maanden:
    7u 180/6 met 3 eetlepels granen pap van de jumbo
    9u fruit
    11.30u 1 boterham zonder korst, begonnen met alleen margarine erop, inmiddels vindt hij de appel en perestroop van zonnatura erg lekker erop!
    12u fles 100/3
    15u broodkorst/soepstengel en 100/3
    17u groentehap+yoghurt
    19u 180/6 met 2 schepjes rijstebloem

Ik geef tussendoor water uit een gewoon glas, lekker knoeien. Maar uit de fles wil hij niet en andere bekers inderdaad nog lastig. Ook vindt ik het fijn als hij dit zo snel mogelijk leert, omdat tuitbekers voor de tandjes weer niet zo goed zijn.

Brood ben ik begonnen met een laag margarine erop, je zou er ook nog een beetje melk over kunnen doen, zodat het niet zo droog is.

Hoop dat je er wat aan hebt!
    Groetjes

3. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik toevallig vandaag ook een topic geplaast, over de flesvoeding, omdat hij minder wil drinken

dit is wat we hadden, hij is vandaag 8 maanden

08.00 180
    10.30 fruit
    12.00 boterham en 150 fles
    15.00 tussendoortje liga creacker, yoghurt
    15,30 90 flesje
    17,00 warm eten
    18.30 180 fles

maar vanmiddag hoefde hij na de boterham dus geen fles, maar aangezien hij tussendoor nog zo weinig drinkt uit tuitbeker of rietjesbeker, dat vocht toch belangrijk is. ik heb er toen rijstebloem doorheen gedaan en als pap gegeven, toen wilde hij het wel
    half 4 hoefde hij ook niets.. deze fles is volgens mij logsiche stap, als hij eraf zou gaan, dus dit zo gelaten

4. cvr84

cvr84 Lid

25 okt 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier het volgende schema

7.30 180ml met granenpap uit een kommetje
    10.00 fruithapje 1 pot of geprakte banaan en wat water
    12.30 1,5 boterham zonder korst, met boter en appelstroop/jam/smeerkaas/avocado oid
    13.00 120ml fles
    15.30 1 cracottje of korstjes met wat water uit een beker
    17.00 avond eten
    17.30 yoghurt naturel
    19.00 180ml fles

Je kan ipv alleen melk ook granenpap erin doen. Denk dat ze dat op deze leeftijd wel echt nodig hebben?
    Misschien kan je wat boter op t brood smeren, dan is de textuur iets anders, misschien gaat t dan wel?
    Hier snapt ze tuit en rietjesbeker niet, uit een open beker vind ze leuk om te drinken.
    Yoghurt als toetje geven? Dat is ook vocht en dan kan de laatste fles waarschijnlijk naar 180? Hier ook zo gegaan omdat ze minder honger had.

Hopelijk heb je er wat aan. Succes

5. Mamalove2014

Mamalove2014 Bekend lid

9 okt 2014
    649
    384
    63
    Schema hier is ongeveer
    06.30: fles 180/6
    09.30: fruit 2 stuks gepureerd 220-250 gr
    11.30: bordje pap 180/6 (hier wil ik brood van gaan maken)
    15.30: fles 180/6
    18.00: groente 250 gr
    19.30: fles 150/5

Deel Deze Pagina