Onze dochter wordt eind augustus 3 jaar en ik wil haar na de zomervakantie op peuterdansen doen. Nu heb je een groepje van 2,5 tot 3,5 jaar en een groepje van 3 tot 4 jaar. In welk groepje zal ik haar laten zetten? Ik neig een beetje naar de groep van 3 tot 4 jaar want anders is ze straks weer de oudste en de grootste en dat vind ik ook niet zo leuk. Wat zouden jullie kiezen?
Ik zou kijken wat het verschil is tussen de groepen, wat doen ze bij de grotere groep en wat bij de kleinere? Bijv met papa en mama dansen of zonder, dansje instuderen of nog niet. En dan kijken wat er bij je dochter past.
Volgens mij wonen wij in hetzelfde dorp toch? Ga je naar de grote dansschool? Je zou nl. ook de andere dansschool in het dorp kunnen overwegen. Op zaterdagochtend is daar echt een superleuke lieve juf die lesgeeft. Daar is het voor de kleintjes minder "streng" Mijn dochter is daar begonnen met peuterdans en met 5 jaar overgestapt naar de grote dansschool
Wat de rest zegt, en het Ligt ook aan je kind. Hoe weerbaar/sociale ontwikkeling is het tenopzichte van een 4-jarige? Als ze daar wat meer moeite mee heeft, zoals mijn oudste had ik haar in de 2,5-3,5 gedaan. Mijn jongste had ik zonder twijfel in die van 3-4 gedaan. Omdat hij qua motoriek en weerbaarheid/sociale ontwikkeling vlot gaat.
Ik zou ook naar jouw kind kijken. Wij doen in zulke gevallen dochter altijd in het "jongste" groepje...zij voelt zich wat prettiger dan omdat ze zelf nogal klein is.
Hi hi vlgns mij wel. Ik had inderdaad bij de grote dansschool gekeken want heeft mijn oudste ook gedanst. Ik zou inderdaad eens kunnen informeren bij de "kleine dansschool " Goede tip!!!