veel plasjes zindelijk worden..

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Alisha, May 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alisha

Alisha Lid

May 1, 2013
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames,

onze peuter van 27 maanden toont ineens erg veel interesse in het zindelijk worden dus we zijn gister in de tuin gewoon begonnen met een onderbroekje aan en een potje binnen handbereik .... het gaat erg goed met gister erg weinig ongelukjes en vandaag zelfs tot nu toe nog geen 1 ongelukje. gister moesten we hem
    nog weleens helpen herinneren aan het plassen, maar vandaag gaat hij keurig uit zichzelf.... maar... hij gaat zo vaak!!! hij gaat 3 tot 4 keer per uur naar het potje of de wc... en dan komt er ook echt plas....

mijn vraag is eigenlijk... komt dit omdat we net begonnen zijn??? of is hij nog te jong en dus misschien nog niet in staat om het op te houden??

en wat als we morgen of overmorgen even de deur uit willen voor een boodschapje ofzo .... dan maar een luier om??? of gewoon consequent blijven???

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,899
    3,932
    113
    Dat vaak kleine beetjes plassen deed mijn dochter eerst ook.
    Gaat al gauw beter.
    Is denk ik een combinatie van goed leren aanvoelen wanneer je moet, langer op kunnen houden en leren goed leeg te plassen en natuurlijk is het eerst heel interessant om zo vaak op het potje te gaan.
    Ik zou wel consequent blijven, geen luier om, maar wel voordat je weggaat plassen, waar je naartoe gaat zo mogelijk meteen even langs de wc, etc. Dan berklein je de kans dat het toch misgaat. En verder heb ik altijd standaard een droog setje in de tas.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik deed voor onderweg een luierbroekje aan maar benoemde dit niet dat ze een luier aan kreeg. Ik denk dat ze in het begin ook niet het geduld hebben om goed uit te plassen. Mijn oudste stond ook al heel snel op en de jongste nu ook!

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Deed onze dochter ook in het begin. Ik denk dat ze inderdaad nog moeten leren alles uit te plassen.

Van zodra we meer zindelijkheid bezig waren, heb ik haar bewust geen luier meer aangedaan. Ik vond dat het duidelijk moest zijn voor haar dat ze voortaan op het potje moest. Niet thuis wel, maar elders niet.

Toen we weggingen, nam ik gewoon het potje mee. Haar erop zetten voor we vertrokken, en om het half uur ofzo vragen of ze moest. Ze heeft vaak genoeg in de koffer van de auto op het potje gezeten, of op de parking voor een winkel. Tja, dat moest dan maar even. Niemand kijkt daar raar van op, en zo leerde zij meteen dat ze altijd alert moest blijven.

5. Duda

Duda Actief lid

Nov 13, 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Hier ook in het begin veel plasjes. En ik had er drie tegelijk. De strijd die ze hadden, want de een had een plasje meer gedaan dan de ander. Ik kon soms wel elke minuut een potje schoonmaken.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ja dat is wel normaal als ze zindelijk worden. Ik deed geen luier meer om, plassen voordat we weggingen en heel vaak in de bosjes of ergens in een winkel. Over een paar maanden gaat het waarschijnlijk beter ;)

7. puissant

puissant Niet meer actief

Wellicht ga je een keer 'perongeluk' zonder luier weg... :) ik weet nog bij mijn dochter dat ik in d auto zat en na 10 min. verschrikt achterom keek en dacht: Heeellllppp ze heeft geen luier om.... En dan zie je dat het vanzelf wel goed komt.... ;)

8. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ik herken het zelf niet onze dochter gaat niet vaak naar de wc (sterke blaas denk ik) Ze is van 2,5 jaar dag en nacht zindelijk.

Wat mij wel opvalt is dat klasgenootjes van haar en der neefjes/nichtjes/vriendjes wel vaak naar de wc gaan is denk ik wel normaal voor kinderen.

9. Alisha

Alisha Lid

May 1, 2013
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de reacties dames!
    ik ben erg benieuwd hoe het zich de komende tijd gaat ontwikkelen!

10. misa

misa Niet meer actief

Ja dat is het begin. Ze moeten even zeker worden en goed controle leren houden. En leren uitplassen. Op de wc goed helpen herinneren dat ze nog een keer moet proberen te drukken of plassen zodat alles eruit is.
    Ik zou de eerste dagen zoveel mogelijk thuis blijven en bij het weg gaan geen luier om doen. Voor de tijd een plas, desnoods in de winkel of buiten om de hoek en bij thuiskomst weer. Het begin is even lastig maar binnen korte tijd wordt dat beter.

Share This Page