Hallo Ik heb een zoontje van 3,5 gaf een paar maanden ineens aan dat hij op de wc wilde, nou het ging zo goed dat hij meteen alles netjes op de wc deed. dit ging maanden goed (ook snachts geen luier) hij gaat 4 x perweek 2,5 naar de peuterspeelzaal.waar ze ieder kind zeker later plassen en nog eens als de kindjes het aangeven.....steeds merkte ik vaker dat hij zijn reserve broekje aan had. steeds vaker ging het mis en steeds vaker had hij ook ongelukjes thuis ik vond het niet zo heel erg en zoals ze zeggen geen aandacht aan geven kon ik dat best makkelijk omdat het maar plas was. maar nu sinds 2 a 3 weken wil hij totaal niet meer op de wc voor de plassen en te poepen en laat gewoon alles lopen zonder iets te zeggen, terwijl je het eerst aan hem merkte als hij zenuwachtig weg en wist ik genoeg en liet hem plassen of poepen. ik wordt er gefrustreerd van want hij poept gewoon op de vloerkleden enzo iemand tips ??
Hier ging het plassen na ca een jaar vanzelf weer goed. Maar poepen op kleed, loopt hij altijd bloot dan?
Haha nee maar je moet voorstellen dat als hij 10 keer in de broek doet dat ik hem gewoon in de onderbroek laat rennen als we toch binnen blijven....
Even rust creƫeren, doe hem een paar dagen een luier om. Na die paar dagen laat je de luier weer uit en dan zeg je alleen maar dat hij geen luier heeft en dus gewoon weer naar de wc moet gaa. Heeft hier goed geholpen zo.