Driewieler kopen, wie weet het??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jonon, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Dames,

Wij willen graag voor onze dochter van 22 maanden een soort van fietsje/driewieler kopen.
    Ze heeft een aantal loopauto's waar ze veel mee speelt, maar waar ze een beetje te groot voor wordt.

Nu wilden we dit fietsje voor haar kopen.

RADIO FLYER Driewieler Classic Pink Dual Deck | pinkorblue.nl

Bij de beschrijving staat dat het voor kinderen vanaf 2,5 jaar is.
    Zou ze er iets aan hebben? Zou ze bij de trappers komen? Dit fietsje kunnen wij namelijk nergens in de winkel vinden. Dus 'passen' kan niet.

Hebben jullie kinderen een vergelijkbaar fietsje? Of hebben jullie een andere waar je kindje schik mee heeft?

Graag jullie advies/tips!

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier gekozen voor een 12 inch fiets met zijwieltjes. Kan hij met 2 jaar al op (afhankelijk van de grootte van je kindje). Dit omdat hij hier naar mijn idee langer wat aan heeft. Bovendien is het trappen op een driewieler net anders dan een gewone fiets qua techniek. Meer vooruit gericht dan naar beneden.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Als je een driewieler koopt is vrijloop wel fijn. Dat de trappers niet vanzelf meedraaien als de driewieler geduwd wordt en de kleine trapt niet mee.
    Wij hebben er eentje van Kettler.
    Ze wilde nooit de voeten op de trappers dus eigenlijk amper op gefietst.
    Alleen paste ze hier snel op een 12 inch fietsje.
    Daar stapte ze op in de fietsenwinkel en reed er zo op weg!

4. Storm

Storm Niet meer actief

Wij hebben zoiets als wat jij wilt kopen, maar dan heel oud, van marktplaats. Ik zou er geen 129 euro voor over hebben, helemaal niet als ik kijk naar wat dat ding gebruikt wordt. Bijna niet. Misschien ook wel door een overschot aan wheels in de tuin, maar hij behoort niet tot de favorieten.
    Wij hebben van een vriendin van mij een driewieler met duwstang gekregen, die gebruiken we zelf nog wel als veredelde buggy, maar ook daar wordt niet op gefietst. De loopfiets is hier enorm populair.

Deel Deze Pagina