Waterpokken en nu ????

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ladygaga, 9 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Zoontje van 4 kwam gister thuis van school en had wat bultjes nu worden het er meer een andere mama op school zei tegen mij dat zijn waterpokken.
    Hij voelt zich nu ook niet meer zo lekker hangt op de bank heeft keelpijn drinkt niet veel.
    En heeft jeuk erg vervelend allemaal voor hem.
    Nu vroeg ik me af hoelang duren waterpokken gemiddeld ?
    Hoe kan ik hem helpen tegen de jeuk ? En hoe groot is de kans dat ze kleine zusje het krijgt ze is nog maar net 7 maanden?
    En is het gevaarlijk als ze het krijgt ?
    Verder zijn er een paar meiden zwanger die heb ik even gewaarschuwd om maar even uit ze buurt te blijven want heb gehoord dat niet goed is voor ongeboren kindjes.
    Tips zijn welkom.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden heeft ze in december gehad en Finley begin januari. Toen was hij dus net 7 maanden oud. Kan niet zoveel kwaad.

Besmetting vind overigens plaats via hoesten en het is al besmettelijk voor er bultjes/pokken ontstaan.

Ik heb bij beide kinderen Kidsclin (dr. Vogel) gebruikt.
    Tevens lauwwarme badjes gedaan met een dichtgeknoopt washandje met haverzemelen erin. Als je dat nat maakt, gaat dat schuimen en daarmee kun je je kindje "wassen". Dat verzacht de jeuk van de pokken.

Finley heeft er 1 nacht erg veel last van gehad (ook koorts). Toen heb ik hem ook nog een paracetamol zetpil gegeven.
    Aiden had er niet zoveel last van, maar een paar pokjes gehad.

Onze beide jongens hadden de meeste pokken trouwens in hun luiergebied.

Beterschap voor je zoontje!

3. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hier ook naar tevredenheid kidsclin gebruikt. 2 dagen behoorlijk beroerd van geweest en daarna was het vooral de jeuk die vervelend was, maar gelukkig bleef ze er goed af en de kidsclin werkte top. Bij onze meid zaten de pokken vooral op haar bovenlijf en rug.

Sterkte!

4. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.980
    136
    63
    Wij hadden ze vorig jaar. Idd kidslcin schuim en een havermoutbad. Dochtertje van toen 7(!) weken heeft ze ook gehad toen. Gelukkig niet zoveel, dus ik verwacht het bij haar nog wel een keer.

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Jeetje alweer waterpokjes. Je kan ook menthol talkpoeder gebruiken bij je zoon.
    verder pcm als hij zich ellendig voelt.
    voor je dochter kan t geen kwaad hoor.

sterkte ! Gewoon 2x waterpokken bij je zoon binnen 2mnd hopelijk houdt hij nietteveel littekens

Deel Deze Pagina