Zoontje 3 jaar slaapt zeer weinig, iemand tips?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Fauna, Sep 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fauna

Fauna Bekend lid

Sep 22, 2011
    661
    34
    28
    Female
    Kantoor
    Omg BoZ
    Ik zit echt met mijn handen in mijn haren, mijn zoontje van 3 jaar slaapt echt heel weinig. Wij leggen hem om 20.00/20.30 uur in bed, poetsen van te voren tandjes, lezen verhaaltje en wensen hem welterusten. Maar hij gaat dan zingen, spelen, uit bed, doet het licht aan. Als wij dan komen gaat hij wel weer in bed liggen maar meestal valt hij pas om 22.00-23.00 uur in slaap. Vervolgens wordt hij ongeveer 2 x per nacht (klaar) wakker, dan is het huilen, ik wil drinken, mama moet helpen met plassen (terwijl hij dat heel goed zelf kan) of hij wil spelen, of hij heeft een enge droom gehad. En altijd is hij om 6.30 uur wakker. Hij slaapt overdag niet, we proberen al geen tv te kijken voor hij gaat slapen, geen kleurstoffen of suikers meer te geven maar wat we ook doen niks helpt en ik werk ook gewoon maar ben zo moe de laatste tijd, mijn vriend is door de weeks al om 5.30 uur weg en gaat er 'snachts niet uit (hij slaapt door alles heen, niet dat hij er niet uit wil) maar mij breekt het helemaal op. Heeft iemand een tip wat we nog meer kunnen doen? Bedje verplaatsen hebben we ook al gedaan. Alvast bedankt voor het lezen.

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    He gatsie wat vervelend! Mijn zoontje heeft ook zo'n periode gehad. Maar toen we stopte met het middagslaapje is dat over gegaan..

Ik kan zo één, twee, drie helaas ook niks bedenken..

3. mama201

mama201 Bekend lid

Feb 25, 2015
    973
    1
    16
    mijn oudste nu 8 was ook zo alleen nog steeds ,moeilijke slaper slaapt ook veel te weinig komt snachts mij roepen na wc vind die eng of staat gwn in onze kamer word van alles wakker

4. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

May 21, 2012
    802
    15
    18
    En als je 'm juist eerder naar bed brengt? kan het zijn dat hij al over zijn slaap heen is?
    Is hij niet bang in zijn kamer?

5. Fauna

Fauna Bekend lid

Sep 22, 2011
    661
    34
    28
    Female
    Kantoor
    Omg BoZ
    #5 Fauna, Sep 18, 2015
    Last edited: Sep 18, 2015
    Eerder naar bed brengen hebben we ook enige tijd geprobeerd (19.00/19.30 uur) maar dan valt hij nog steeds zo laat pas in slaap. En dan is hij ook echt nog klaar wakker. Hij heeft altijd weinig slaap nodig gehad maar nu is het al zeker een jaar zo extreem. Ik dacht eerst dat veranderd wel, ooit moet hij moe worden..maar nee.
    Hij is naar ik weet niet bang in zijn kamer, hij komt er graag en trekt zich er ook wel naar terug als hij even alleen wilt zijn (lijkt me dat het voor hem dan een fijne plek is). Hij wil wel de deur open en een nachtlampje aan maar anders is het ook echt pikkedonker en dat wilde ik vroeger ook niet (ook niet handig voor als hij moet plassen).

6. MHV

MHV Actief lid

Feb 10, 2013
    435
    30
    28
    En als je het hem eens vraagt waarom hij pas zo laat in slaap valt en waarom hij in de nacht wakker wordt en gaat huilen?
    Misschien met hem praten erover en aangeven wat je van hem verwacht.
    Een slaaptrainer aanschaffen?

7. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Toch eerder naar bed? Misschien valt hij dan wel eerder in slaap dan nu..... Wat vervelend zeg!

8. Fauna

Fauna Bekend lid

Sep 22, 2011
    661
    34
    28
    Female
    Kantoor
    Omg BoZ
    Ik vraag regelmatig waarom hij niet gaat slapen en dan zegt hij dat hij niet moe is en niet wil slapen maar wilt spelen. Dan zeg ik dat het nu tijd is om te slapen en hij zijn oogjes moet dicht doen. Heel vaak wilt hij ook met mama kroelen of een kusje of knuffel..heel lief natuurlijk maar niet als je ligt te slapen..ik geef wel een kusje dan maar zeg er wel bij dat mama aan het slapen was en hij me wakker heeft gemaakt en ik dat niet leuk vind, dat het heel laat is en iedereen nu slaapt dus hij ook echt moet gaan slapen. Als hij een nachtmerrie heeft praat hij er gelijk over als ik binnen kom, en probeer ik hem rustig te maken en weer lekker onder de dekentjes gaat liggen.
    Een slaaptrainer, dat is misschien wel een idee. Dank je

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Hier het zelfde enige verschil bij ons in bed slaapt ze wel door eigen bed ook wakker.

Ik heb hoop dat beter gaat als ze naar de basisschool gaat. Op de opvang is het toch anders

10. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Dl doet dat momenteel (omdat kiesjes doorkomen). Hier helpt het wel als we veel buiten doen. Dan eet ze ook meer en slaapt beter.

11. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

Dec 7, 2011
    3,002
    1,139
    113
    Female
    Canada
    Het klinkt alsof hij best eens oververmoeid zou kunnen zijn. De bedtijd lijkt me wel wat laat zonder dutje. Lukt een dutje niet meer? Dan misschien eerder naar bed?

12. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    's Nachts zou ik sowieso als hij wakker wordt dan niet met hem praten.. Dan krijgt hij reactie.. Natuurlijk wel naar hem toegaan, even een knuffel en weer neerleggen.. want 's nachts is geen tijd om te knuffelen/spelen/praten met mama.. Misschien als hij dat doorkrijgt dat hij je ook niet meer gaat roepen en misschien zelfs door gaat slapen?

Share This Page