hallo mijn dochter van 4 heeft blaasontsteking ze heeft antibiotica voor gekregen. Ik moet haar laatste antibiotica om 23:00 uur geven. Op de verpakking staat dat het beter is om met wat voedsel , yoghurt of melk te geven maar ik weet zeker dat ze dat niet gaat eten en drinken. Wie heeft ervaring met dit antibiotica hoe hebben jullie het gedaan?
Als je het 4x per dag geeft is het goed. Je hoeft haat echt niet wakker te gaan maken zo laat. Als je het evenredig over de dag verdeeld werkt het prima. Heb je capsules? Dezs mag je bij nitrofur ook openbreken en in de ranje doen.
Het is een drankje. Ik moet haar wakker maken want ze krijgt 4 keer per dag laatste antibiotica moet ik om 23:00 uur geven helaas kan niet anders
Nee hoor. Dat hoeft niet. Als je het over de dag verdeeld hoe je haar niet wakker te maken. Bel morgenvroeg je huisarts. Die zal je hetzelfde zeggen.
Als het niet lukt om het bij een maaltijd te nemen is het advies om het in te nemen met melk of yoghurt
Veel ervaring helaas met deze ab, ook door blaasontsteking. Eens met bovenstaande. Zo laat wakker maken hoeft echt niet. Mijn dochter heeft hem meermaals gekregen.. Het is een hele vieze, vind ik persoonlijk. Nou ja, mijn dochter ook. Ik mengde deze met een paar (thee)lepels danoontje, anders was het niet te doen hier. Echt niet teveel, zodat ze er zo min mogelijk ‘happen’ van hoefde te eten. Was even proberen wat de juiste samenstelling moest zijn. Helaas hadden we genoeg gelegenheid om uit te proberen Succes en beterschap voor je dochter
Op welke tijdstippen had je aan je dochter gegeven eigenlijk. Mijn dochter heeft eerde ook 2 keer blaasontsteking gehad. Zij had sinds een jaar geen blaasontsteking en nou helaas weer. Begrijp niet waarom ze weer heeft gekregen
Vervelend. Ze hebben van dit antibioticum ook met vertraagde afgifte, die hoef je maar 2x op een dag te geven. Misschien daarom vragen? Ik zou wel om de 6h ongeveer aanhouden eerlijk gezegd. Anders heb je veel minder profijt van het middel.
Onze dochter heeft deze ook een paar keer gehad en vond het zo vies. Wij deden het met een spuitje en kochten haar om met een snoepje. Niet heel pedagogisch verantwoord, maar anders kregen we het er met geen mogelijkheid in.
In dit geval met medicatie lijkt me dat toch geen punt. Beter dat ze t neemt en beter wordt dan 20 snoepjes minder binnen krijgt dit jaar.
Ik heb toch al heel wat antibiotica gegeven aan mijn kinderen maar nog nooit wakker gemaakt ervoor. Maar 4x per dag vind ik heel veel. Maar ik zou sowieso de ha of apotheek terugbellen want op deze manier geef ik dat dan echt niet als je ze wakker moet maken. Vraag mij af of je het echt goed begrepen hebt.