Zoontje 3 maand eigenlijk te lang voor wandelwagenbak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rono, 6 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Hoi hoi!

ik heb een erg lang zoontje voor zijn leeftijd van 64,5cm. Maar nu past hij bijna niet meer in zijn wandelwagenbak van quinny. Kan ik hem al liggend leggen in de wandelwagen inzet? Want t ziet er zo zielig uit, of kan ik hem beter strak laten liggen

Groetjes

2. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Een kind vervoeren met 3 maanden is niet verstandig. Of je moet een wandelwagen hebben die echt helemaal plat kan. De koelstra simba bijvoorbeeld.

Met 64.5cm al niet meer in de bak passen? Ik dacht dat onze wagenbak klein was maar jouw bak slaat echt alles;) En dat voor zo'n duur merk.

Geen ervaring met Quinny, maar als de wandelwagen helemaal plat kan, dus ook niet klein stukje omhoog, kan je hem in de wandelwagen vervoeren.

3. adi

adi Niet meer actief

Ik dacht dat elke wagenbak minstens 75cm lang is..

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ons quinnybak was 70 cm aan de binnenkant. En mijn jochie lag erin tot 70,5. Want hij lag toch met opgetrokken knietjes.

Eigenlijk mogen ze pas over naar de kinderwagen als ze al wat zelf kunnen zitten. onze quinny (speedy xl) kan ook niet helemaal plat, dus hij moest echt wel iets kracht in zijn rug hebben al.. Dat was uiteindelijk net voor de 6 maand..

Ik zou het ook niet doen, zolang hij er niet over klaagt.. Als het nou een gevecht wordt, dan moet je misschien iets anders verzinnen. Zoals hier de laatste maand wat afwisselen met de MC voor kleine stukjes..

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik kan me niet voorstellen dat hij echt niet meer past eerlijk gezegd. Mijn zoontje is nu 62 cm lang en die past nog met gemak in de reiswieg. Zowel in de enkele als in de duo. En ze liggen toch met opgetrokken beentjes. Zolang hij niet heel erg protesteert zou ik hem gewoon in de reiswieg laten.

6. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Wij hebben ons zoontje ook met 3 maanden in de wandelwagen gedaan omdat ie niet meer in de bak paste.
    Maar deze kan plat, als dit niet kan zou ik nog wel even wachten.

7. Ushi1982

Ushi1982 Actief lid

4 jun 2010
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij hebben ook een quinny. De bak is inderdaad erg klein, met opgetrokken beentjes past mijn zoon er nog prima in. Maar de arts van het consultatiebureau zei dat hij best al in de kinderwagen mocht. Toen ik aangaf dat ik dacht dat het pas met zes maanden mocht, zei zij dat dat een gemiddelde is. Als de baby een goede hoofdbalans heeft mag hij in de kinderwagen. Deze moet wel aardig plat kunnen, maar dat kan met de quinny.

8. Ushi1982

Ushi1982 Actief lid

4 jun 2010
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij hebben ook een quinny. De bak is inderdaad erg klein, met opgetrokken beentjes past mijn zoon er nog prima in. Maar de arts van het consultatiebureau zei dat hij best al in de kinderwagen mocht. Toen ik aangaf dat ik dacht dat het pas met zes maanden mocht, zei zij dat dat een gemiddelde is. Als de baby een goede hoofdbalans heeft mag hij in de kinderwagen. Deze moet wel aardig plat kunnen, maar dat kan met de quinny.
    Ik heb mijn zoon nu al een maand in de kinderwagen ( hij is nu vijf maand) en het gaat hartstikke goed.

9. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Rot he dat die bak van Quinny zo klein én smal is!
    Ik heb mijn dochter (flinke dame) erin 'gepropt' tot ze elke keer tegen de achterkant schopte en dan haar hoofdje stootte. Met 4,5 maand is ze naar de wandelwagen gegaan geloof ik. Toen lag ze in de breedte ook klem....

10. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Welke quinny heb je dan?
    Maar 3 maanden is echt nog wel erg vroeg voor in de wandelwagen. Mijn zoontje ging daar met ruim 5 maanden in ivm spreidbroekje maar zelf dat vond ik nog aan de jonge kant.

11. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Ik zou de Quinny verkopen en een andere 'normale' kinderwagen er voor in de plaats kopen. Waarom is dat model zo belachelijk klein en smal? En mag ik vragen waarom je hem toch hebt gekocht?

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kun je de bak van de mura er niet opzetten? Of gaat dat niet?

Die bak is namelijk veel groter dan die van de quinny

13. Jib

Jib Actief lid

15 jan 2011
    141
    0
    0
    Wij hebben ook een quinny en mijn ventje is nu 68.5 cm en past er nog goed in. Als hij helemaal gestrekt ligt dan komt hij net niet tot aan de rand met zijn hoodje maar hij heeft zijn knietjes altijd opgetrokken dus het gaat prima.
    Breedte is ook goed, ruimte zat.

14. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik heb zo'n babynestje in mn duo wagen, daar past mijn zoontje (11 weken) nu al nauwelijks meer in..

voor de korte stukjes zet ik de maxicosi gewoon in de wagenbak en dat gaat prima. !! misschien een idee?

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Daarom hebben wij geen quinnys of bugaboo ofzo. Wij zijn lang en maken lange kinderen en dat zou ook nooit meer gepast hebben.
    De inzet is hij echt nog te klein voor, lastig hoor!

16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bugaboo vond ik nogal meevallen qua klein. Ons manneke was nogal lang en paste daar heel prima in. Zijn nichtje paste al heel snel niet meer in de quiny met haar winterjas, ik vond dat echt zo slecht. Je kind hoort toch gewoon in de bak te passen! Ik hoorde laatst een kinderfysiotherapeut ook klagen dat veel van die bakken eigenlijk te klein zijn. Eigenlijk vind ik dat absurd, daar betaal je dan bakken met geld voor.

Ik zou toch proberen hem zo lang mogelijk in de bak te laten, misschien kun je kijken op marktplaats om te ruilen met iemand met een wat kleiner kind.

17. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar dat past toch nog wel?? Ze liggen ook nooit helemaal uitgestrekt, dus minimaal een maandje kan echt nog wel! Hou hem nog maar even lekker in die warme bak hoor!

18. adi

adi Niet meer actief

Al die dure wagens schijnen van die rare bakken te hebben. Gisteren zag ik een stokke wagen, die bak is echt klein! Plus hij heeft een inkeep voor de duwstang, waardoor er nog minder ruimte is voor de voeten. En daar betaal je dan zoveel geld voor...

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou hem ook nog laten liggen - mits hij tenminste niet helemaal gestrekt ligt. Onze dame heeft er ook tot ze 70 cm was in gelegen. Het matrasje is overigens 70 cm - aan de achterkant kan je nog een beetje smokkelen met de bak zelf, met de bekleding...

het is nu natuurlijk ook gewoon rot dat het winter is en ze meer kleding aan hebben, mijn jongste had die leeftijd in de zomer - dat is toch wat gemakkelijker- minder dekentjes en kleertjes...

20. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Nog even gekeken naar de stats van mijn jochie toen hij ongeveer overging. Dat was bij 6 maand, 70,5 cm en 8,9 kg.. Geen ukkie volgens mij, en dat was in februari, dus ook dikke kleding aan.
    Zolang je kindje niet klaagt, lekker laten liggen ;)

Deel Deze Pagina