Tandjespoep of toch virusje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meril, 11 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Hi,
    mijn zoontje van bijna 5 maanden heeft nu sinds maandagnacht na elke fles ontlasting, soms wel 2x tussen de flessen door.

We zijn dit totaal niet van hem gewend want zijn 'normale' ontlasting was 1x in de 2-3 dagen en dun (niet waterdun), hij drinkt Omneo ivm veel krampjes eerder.

Een tijdje terug waren we begonnet met rijstebloem en toen raakte hij een beetje verstopt en kwam heeel moeilijk van de ontlasting af, dit dus toen weer even gestopt. Sinds een week zijn we nu weer begonnen met 1 theelepeltje en dat ging goed totdat hij maandag dus begon met al die poepluiers (kan toeval zijn).

De ontlasting is niet echt diarree maar wel erg slijmerig, het lijkt wel of er een beetje balletjes in zitten ofzo, of slijmdeeltjes, het is geen brei zoals normaal zeg maar *sorry voor de onsmakelijkheid zo op de vroege ochtend*. Het is soms wel iets dunner maar niet zo dun dat het er uitloopt zeg maar.

Heb gisteren de ha gebeld voor overleg en zij zegt dat als hij goed drinkt (ivm uitdroging) en niet suf is zij ook niet veel kan doen, misschien dat het tandjes zijn.

Ik vind het een beetje lastig want hij lijkt er wel echt last van te hebben, zit heel veel met zn beentjes tr trappen en zn buik omhoog te duwen bij verschonen en billetjes zijn ook vuurrood (smeren al wel sudo) Het slapen is altijd al een issue voor hem en dat is nu dus nog minder dan normaal, ook 's nachts enorm aan het rommelen en dan poept hij weer dus weer onrustig en wakker.

Hebben jullie ervaring met deze ontlasting en zouden het idd tandjes kunnen zijn of toch virusje? Bij mijn dochter kwamen de tandjes eigenlijk zonder al teveel problemen door maar ieder kind is anders natuurlijk. Als het maandag nog zo is ga ik wel vragen of ze ontlasting toch op kweek kunnen zetten ofzo..

En zou ik wel door gaan met rijstebloem nu of weer even helemaal stoppen? Hij krijgt ook nog geen potjes omdat dat ook nog verkeerd viel.

Thanks!

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik zou zeker de rijstebloem stoppen maar goed ik heb ook niets met rijstebloem dus zie daar sowieso de heil niet van in ;) Bijvoeding (rijsteblem, groente, fruit) is erg belastend voor de darmpjes en die lijken bij jouw zoontje gevoelig te zijn dus ik zou zeggen: alleen melk en wachten tot 6 maanden.

Verder: op de billetjes een DUN laagje creme, geen sudo maar zinkzalf of bepanthen of zalf met calendulan, en dan DIK een laag met maizena. Bij verschonen een washandje met water gebruiken (evt met een beetje olie) ipv wegwerpdoekjes. En zoveel mogelijk in zin blote kontje laten liggen, evt op zo'n kraammatje (kun je gewoon halen bij de drogist).

Over de ontlasting: slijm bij ontlasting kan een teken zijn van een verkoudheid. Ik zou vooral goed in de gaten houden dat hij goed drinkt (evt iets meer water bij de flessen).

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik zou stoppen met sudo en zinkzalf gebruiken, sudo is geparfumeerd en prikt op de billetjes..

kan goed zijn dat zijn darmpjes de rijstebloem niet aankunnen, zou daar ook even mee stoppen en aankijken hoe het dan gaat.

het kan ook net zo goed een virus zijn er zwerft vanalles rond op dit moment!

4. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Ja het is lastig he, vind het zo moeilijk hoe lang je zoiets aan moet kijken...al gauw het idee dat ha zegt dat ze niets kunnen als hij nog goed drinkt enzo (wat fijn is natuurlijK!)

Als het maandag nog zo is ga ik maar dat kweekje vragen denk ik, misschien heeft hij al heel lang last aangezien we altijd het vermoeden hebben dat zn buikje gevoelig is.

5. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Verder niemand tips? Had gehoopt dat het al minder was maar helaas...

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik wilde eigenlijk ook een topic openen, maar als je het niet erg vindt TS, dan breek ik even in op de jouwe...

Wat is tandjespoep eigenlijk? Hoe herken je dat?

Dochter heeft sinds 2 dagen echt héle vreemde poep en er zijn onlangs geen wijzigingen geweest in haar eetpatroon. Het waren een dag lang echte drolletjes (ik schrok er van) en het wordt nu wel wat zachter, maar heeft nog wel harde klontjes ofzo en ook een donkere kleur. Haar billen zijn ook echt vuurrood, met aan beide kanten een nóg rodere streep en gisteren heb ik haar wel 6 of 7 keer van een drollenluier verlost. In tegenstelling tot anders werkt bepanthen hier ook niet helemaal super, ik heb ook maar maizena gehaald.
    Ik zit dus ook te denken, virusje of tandjes? Ze heeft al twee ondertandjes, maar wellicht komen er meer door?

7. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    @TS: ik zou idd even stoppen met de rijstebloem en sudo vervangen door zinkzalf. billetjes proberen zoveel mogenlijk aan de droge lucht te houden zonder luier dus en goed schoonmaken met lauw-warm water en een hydrofielwashandje, standaard washandjes zijn meestal heel bobbelig en stug en dat kan nog meer irritatie gaan geven en pijn doen bij het wassen en weer goed droogmaken na het wassen en meteen weer insmeren ( een dun laagje smeren, anders gaat dat broeien en weer irriteren)

@Noonoo: tandjespoep is hele dunnepoep dat als je de luier een beetje scheef houd het er zowat uitloopt, het is iig zeker geen dikke poep, denk dat dat iets anders is, ma iig geval geen tandjespoep:) voorbeeld: mijn zoontje kreeg tandjes en ik kon in die paar dagen hem 2x per dag in bad doen omdat hij zo dun gepoept had dat het tot aan zijn nek toe zat, mijn zus haar dochtertje: toen zij tandjes kreeg zat ze op schoot bij der moeder en van de pijn poepte ze zo veel en dun dat het na het drukken meteen doorlekte door de kleren en door de broek van zus.

xxx

8. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Hi,
    ja probeer nu zoveel mogelijk met zinkzalf en zonder luier, maar hij poept om de haverklap dus is beetje lastig..

Het is nu al een week dus ga morgen de ha maar bellen voor een kweekje, vind het echt heel lastig want lijkt niet echt minder te worden...

Las ook iets over KMA en dat roep ik al maanden (bijna dan) maar ka wilde daar niet aan...hij lijkt wel echt op de melk te reageren omdat het zo snel na de fles komt lijkt me toch??

Deel Deze Pagina