hoi, ik heb nexium in poedervorm voorgeschreven gekregen welke ik in 2x moet toedienen. Maar hoe doe je dat? het moet eerst nog 10 minuten indikken en dan? In de fles? Ze krijgt het niet door de speen heen gezogen, dus vraag me even af hoe dit werkt. Ze is pas 5 weken. Bedankt vast.
Hey Luna, ik heb er geen ervaring mee en ik weet niet hoe veel het is, maar kun je niet telkens wat op je pink doen? Anders een drie standenspeen en dan daarin doen? Ik gaf medicijnen ook weleens uit alleen een speen (zonder fles) en stak dan aan de andere kant mijn vinger erin om het laatste beetje eruit te drukken. Beetje wazige uitleg, snap je 'm?
Hier gaven we nexium met een injectiespuit (zonder de naald natuurlijk). Ze kreeg bv dus er was geen andere manier. Ik moet zeggen, het heeft geweldig gewerkt.
ja goed idee! dat ga ik morgen eens proberen. het smaakt gelukkig niet al te beroerd, net even geprobeerd. Vandaag in de fles was geen succes
@mamalief, hoeveel kreeg ze? zo'n spuit heb ik nog liggen van de zantac maar met 7ml water erbij en dan de nexium is het best een dikke substantie
Ze kreeg aan het begin 10ml nexium met 7ml water geloof ik. Dus ik gebruikte een 20ml spuit. Daarna was het 5 ml nexium met 7ml water. Ik weet het niet meer zo precies, is weer 4 maanden geleden.
Die spuit vond ik persoonlijk verschrikkelijk. Baby kan er niet echt aan zuigen, en zo opvangen in de mond werkt ook maar half. Wij hebben een medicijnenflesje gehaald van Nuby, dat dit was echt heilig hier in huis! Vooral als je nexium gaat geven voor langere periode. Dan poeder aanmaken in een kopje, met een spuit opzuigen naar de juiste hoeveelheid dat je moet hebben, en in dat flesje doen. Als je het ong 5 min laat indikken heeft die de juiste dikte om door dat gaatje te komen. Je baby drinkt ie lekker op en ben je klaar. Overigens is het belangrijk dat je nexium ong een half uur vóór de voeding geeft.
@Adi, omdat ze nog maar een paar weken oud is, is dat denk ik wel een wat vriendelijkere oplossing. Ikga even kijken waar ik zo'n flesje kan krijgen. Bedankt
NÛBY Medicijnflesje - online bestellen! - babywalz Hier kun je hem bestellen. Wij hebben die echt voor enorm veel dingen gebruikt. 2 kinderen die tot 14 maanden nexium kregen, maar ook antibiotica. Die moet je vaak ook s avonds/ s nachts geven. En dan heb ik de kinderen echt niet wakker gemaakt om moeilijk te doen met zo'n spuitje. Gewoon de antibiotica in het flesje, deze op zijn kop houden met mijn vinger tegen het gaatje, het kind even kriebelen rond zijn mond zodat deze open gaat, en laten opzuigen in zijn slaap. Medicijnen zitten erin, kind slaapt door, en ik loop gewoon weer de kamer uit.
Wij gaven de Zantac ook altijd met een spuitje... Als je het via de mondhoek achterin de wangzak langzaam leeg spuit, dan wordt het automatisch door geslikt! Nou weet ik niet hoe het met de nexium zit, maar zo deden wij het...
Wij hadden een flessenspeen opgeofferd en het gaatje iets groter gemaakt. Eerst de nexium aanmaken, hoeveelheid opzuigen met een spuitje en dan in het speentje doen. Kind zuigt op het speentje en krijgt zo alles binnen. Groetjes Stopcontact
Hier gebruikte ik een spuitje, die kun je bij de apotheek krijgen, en dan gewoon fingerfeeding; pink in de mond van je kindje, zodra ze op je pink begint te sabbelen spuitje ernaast en langzaam leegspuiten, in de wang, niet recht in de keel zodat ze zich niet verslikken. Hier werkte dat prima. En inderdaad, ruim VOOR de voeding geven, het legt een beschermend laagje in de maagje en als je meteen daarna melk geef spoelt het weg en werkt het nog niet.
Hier met een spuitje, gaat ook prima. Heb wel zo'n medicijnflesje besteld. Maar meiden, mij hebben ze in het ziekenhuis dus NOOIT verteld dat het een halfuur voor de voeding moet. Ik geef het nu tien minuten voor de voeding en begrijp nu dat het dan niet goed werkt! Dus dank voor de extra tip van deze moeder!
inderdaad bedankt voor de half uur tip. Ik heb het vanmorgen gegeven, ook even met speen want flesje laat nog even op zich wachten. Maar met de speen ging het goed. er blijft alleen altijd wel wat achter in het glas waar je het in hebt aangemaakt en aan de randen van de speen, maar goed. Nu krijgt ze haar fles. Hopelijk gaat dat allemaal goed. Ik merk nu wel dat ze met Nutramigen voeding een harde krampenpoep heeft, erg vervelend.
Adi: Maar is het gaatje van de medicijnfles dan al groot genoeg om de balletjes in de nexium door te laten?? Of moet je het gaatje zelf nog groter maken Ik heb mijn KA nog gevraagd maar nexium mag je gewoon met de voeding geven. Wij geven het al 2 maand vlak voor de fles en het werkt echt goed hier hoor. raar al die verschillende adviezen, zelfs Ka's zijn het niet met elkaar eens.
des te meer reden ook om af en toe je eigen gevoel te volgen. wij geven nu ook, tegen het advies van de ka in, nog nutriton, anders verslikt ze zich gruwelijk in haar voeding. Gaat prima.
Adi, wij gebruiken ook Nexium (sinds vandaag) en wilde het met een papspeen geven, maar dan blijven de korreltjes achter. Gaat dat met het medicijnflesje van Nuby wel goed? Wilde hem misschien ook bestellen dan.