hoi, ik heb nexium in poedervorm voorgeschreven gekregen welke ik in 2x moet toedienen. Maar hoe doe je dat? het moet eerst nog 10 minuten indikken en dan? In de fles? Ze krijgt het niet door de speen heen gezogen, dus vraag me even af hoe dit werkt. Ze is pas 5 weken. Bedankt vast.
Hey Luna, ik heb er geen ervaring mee en ik weet niet hoe veel het is, maar kun je niet telkens wat op je pink doen? Anders een drie standenspeen en dan daarin doen? Ik gaf medicijnen ook weleens uit alleen een speen (zonder fles) en stak dan aan de andere kant mijn vinger erin om het laatste beetje eruit te drukken. Beetje wazige uitleg, snap je 'm?
Hier gaven we nexium met een injectiespuit (zonder de naald natuurlijk). Ze kreeg bv dus er was geen andere manier. Ik moet zeggen, het heeft geweldig gewerkt.
ja goed idee! dat ga ik morgen eens proberen. het smaakt gelukkig niet al te beroerd, net even geprobeerd. Vandaag in de fles was geen succes
@mamalief, hoeveel kreeg ze? zo'n spuit heb ik nog liggen van de zantac maar met 7ml water erbij en dan de nexium is het best een dikke substantie
Ze kreeg aan het begin 10ml nexium met 7ml water geloof ik. Dus ik gebruikte een 20ml spuit. Daarna was het 5 ml nexium met 7ml water. Ik weet het niet meer zo precies, is weer 4 maanden geleden.
Die spuit vond ik persoonlijk verschrikkelijk. Baby kan er niet echt aan zuigen, en zo opvangen in de mond werkt ook maar half. Wij hebben een medicijnenflesje gehaald van Nuby, dat dit was echt heilig hier in huis! Vooral als je nexium gaat geven voor langere periode. Dan poeder aanmaken in een kopje, met een spuit opzuigen naar de juiste hoeveelheid dat je moet hebben, en in dat flesje doen. Als je het ong 5 min laat indikken heeft die de juiste dikte om door dat gaatje te komen. Je baby drinkt ie lekker op en ben je klaar. Overigens is het belangrijk dat je nexium ong een half uur vóór de voeding geeft.