ik zit erover te denken om te stoppen met de borstbvoeding. mijn zoontje had het eerste uur na de geboorte wel gedronken aan de borst en was nog wat misselijk, dus hij wilde even niet. de zusters in het ziekenhuis hadden toen steeds geprobeerd en me borst stees in zn mond geduwd. sinsdien wilde hij helemaal niet meer aan de borst dinken. ik vind het erg jammer. nu kolf ik al bijna 7 wken. fulltime. en dat vind ik heel zwaar. ik heb een dubbele electrische kolf. ook heb ik nog een traagwerkende schildklier, die is onder controle bij de internist. ik ben erg moe en ik vind het moeilijk om het kolfen vol te houden. dus wat vraagjes: weer aan de borst proberen gaat niet meer lukken he? als ik dus wil stoppen, hoe moet ik dat doen? ik las beginnen met 1na laatste voeding vervangen en hoe lang? en met het kolfen? en wat voor voeding zou ik dan moeten gebruiken? hypoallergeen of omneo? hij spuugt ook regelmartig en heeft veel last van krampjes. eigenlijk vind ik moedermelk het beste, maar hoe meer moe ik ben hoe minder ik kolf. ik kom nu net aan de hoeveelheid die hij moet hebben. maar straks moet hij meer hebben en dan heb ik misschien te weinig. en 14 oktobe moet ik weer werken ( werk in de bejaardenzorg ) alvast bedankt
het is ongelovelijk maar hij heeft gisteren aan de borst gedronken! hij had zijn flesje gehad met joh.broodpitmeel ivm met spugen en gulzig drinken. ik dacht na het flesje ga toch nog een keer aan de borst proberen en hij begon zomaar te drinken! dus de s'avonds toch nog een keer gekolfd omdat ik er nog niet zeker van ben dat hij nu elke keer aan de borst wil, en een uur later weer geprobeerd aan de borst en weer dronk hij. vannochtend vroeg heeft hij flesje gehad. en heb ik net weer wat gekolfd. maar nu is mijn vraag wat moet ik nu doen met het kolfen? wanneer kan ik dat nu het beste doen? omdat ik nog niet zeker weet of hij altijd aan de borst wil nu.
Wat fijn dat hij toch aan de borst is gaan drinken. Misschien kun je het beste de voedingen die je aan de borst wilt gaan geven eerst aan de borst beginnen. Wil hij niet dan niet te lang aandringen en de fles geven. Daarna, als de baby tevreden is kun je kolven. Het kan best zijn dat je productie nu hij aan de borst drinkt ineens behoorlijk toeneemt, want dit is toch een veel natuurlijker manier om te voeden. ik hoop dat het zo blijft gaan voor je! gr Linda